Mitt liv i ett nötskal

Direktlänk till inlägg 31 maj 2009

Äckliga gubbar

Av Pernilla - 31 maj 2009 16:42

Igår träffades Jeanette o jag vid Slussen och vandrade upp en bit på Götgatan till kära Papa Gallo för att mumsa en bit mat o ta en bira.

Det där med bio är ju bara att glömma när vädret är såhär ju! :)


Efter en extremt mättande middag så begav vi oss för att spana lite på Medborgarplatsen men det va ju bara att glömma, faaan va folk det va som väntat.

Så det blev Mose Backe och lika glad va vi för det iaf i ungefär 15 minuter.

Vi hittade till och med ett bord så där satt vi med varsin Tuborg i näven och njöt av utsikten, solskenet och bärsen som rann ner för strupen.

Sedan bröt hela helvetet lös när en karl kommer o frågar om det är ledigt, Jo men visst säger jag och ångrar mig direkt när han ropar på Nisse, Arne, Bettan, Olga o alla andra huliganer som skulle klämma ner sig runt vårt runda bord.


Gubbarna o då menar jag verkligen gubbar för de var över 40 allihopa..minst...satt o frågade oss massa saker. Jahaa, vart är ni ifrån? Varför bor ni här? Vad jobbar ni med? bla bla bla..

Visst fan är det trevligt att träffa nytt folk och så men gubbar små sluta stöta på unga, fräscha brudar som Jea o jag, snälla!

Så det blev lite drygt till slut när en av dom får sig att han sitter hos psykologen och vräker ur sig hela sitt livs historia, skilsmässam och problemet med den 17åriga dottern som dräller ute om nätterna.

En av diskpojkarna spillde gammal öl över mina jeans, jeas skor och i hennes väska. Jag kräver att vi ska få en öl bara för det men nää han kommer med servetter...jaja...


I ungefär 30 minuter försöker jag avbryta denna pratglada 47 åring för jag vill att Jea o jag ska gå o beställa nya öl men det går inte, gubben är i sitt esse tamejfaan.

Till slut höjde jag rösten o vi drog på toa sen blev det inköpt av en till bira.

Vi vägrade så klart att gå tillbaka än fast vi halvt om halvt lovade.

Till slut så drog vi fortare än fan själv för 47åringen såg ut att leta efter oss, obehagligt värre!!


Så vi drog till Fenix där vi drack lite mer öl o lite drinkar.

Hade det riktigt trevligt när joo helt sant o vidrigt kommer två av de äckliga gubbarna och ser oss och självklart ifrågasätter varför vi sprang ifrån dom.

Men what the fuck....Vilken oändlig otur man kan ha på en kväll.

En av dom satt o pussade Jea på armen och strödde komplimangerna helvilt och krävde även komplimanger tillbaka som han dock ej fick. haha!

O det andra äcklet tyckte att hans arm skulle ligga bakom mig o satt o frågade om jag skulle med på Kellys o Solvalla men näääää du!


Hur kan det komma sig att extremt oattraktiva 40+ tror att de har en chans ens? Förstår verkligen inte!!


Nä till slut blev det lite väl vidrigt så vi drog!

Men än fast vi stötte på säkert två av stockholms vidrigaste så hade vi riktigt roligt! Vi har fan alltid roligt tillsammans!!


Vad ha ni haft för er i helgen tro? Tell me!

 
 
Elin

Elin

1 juni 2009 20:22

Jag gillar mysiga saker :)
Uscha vilka äckliga gubbar som inte fattar vinken. Vilken otur ni hade att de dök upp på stället ni flydde till :P

http://elinstorm.blogg.se

 
Elin

Elin

3 juni 2009 09:12

Haha, övervägde att lägga in en bild på mig själv men jag trodde det skulle skrämma iväg alla :)
Allt bra med dig så här mitt i veckan?

http://elinstorm.blogg.se

 
Elin

Elin

4 juni 2009 20:19

Sommarlov, behöver jag säga mer?!
Ring imorgon :O

http://elinstorm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 17 mars 2011 12:51

Tänk vad 1 år går förbi fort. Utan att man egentligen lever det. Helt otroligt att ett samtal med en främling kan rasera alla murar man byggt upp under 1 års tid. Känner att jag tagit ett lite större kliv in i vuxenlivet idag. Tagit itu med en ...

Av Pernilla - 22 februari 2011 14:27

Sen jag va sjuk sist började jag med Mivi Total. Och det har fungerat bra. Kommit igång med träningen, än en gång. Det blir tyngre och tyngre att komma igång med träningen efter varje gång man är sjuk. Tur att jag har bra vänner som peppar mig. T...

Av Pernilla - 17 december 2010 21:36

Nu va det länge sen, igen. Kommit igång med träningen sen ett par veckor tillbaka och det känns riktigt bra. Träningsvärk både från gympassen och jobbet. Leker armerare för tillfället.Snart, om exakt 4 dagar är jag i Örnsköldsvik! Fan vad jag längtar...

Av Pernilla - 14 november 2010 13:55

Världens bästa mamma kom ner med kusinen min och två av hennes vänner. Det var fullt hus här i fredags, middag i kista, öl, cider, vin sen begav sig Frida och hennes vänner till city för festandet. Mamma o jag såg lite på tv, snackade en massa oc...

Av Pernilla - 5 november 2010 13:48

Oj mina vänner va länge sen det var nu jag skrev ett inlägg. Har haft fullt upp och inte direkt varken orkat eller velat skriva nåt. På jobbet går allt superbra, trivs som satan och alla gamla konfliker är utredda. Känns otroligt skönt vill jag l...

Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards