Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg under december 2007

Av Pernilla - 30 december 2007 20:00

Imorgon är det nyårsafton....

Middag hos Eero o Mervi o deras ungar oxå deras inredning..Lasse! haha


Joo...va väl ungefär det jag hade på hjärtat...


Mamma o syrran vet att de inte kommer att få reda på vad jag ska tatuera mig...hehe....Men ni andra får gärna veta..Om ni inte skvallrar förstås..hehe


Hoppas att ni kommer att få en grymt härlig Nyår!


Gott Nytt År allesammans!!!


Stooora kramar som räcker till början av 2008! :)

Av Pernilla - 28 december 2007 15:41

Idag bokade jag äntligen tid hos tatueraren.

Den 1 mars 15:00 är det dax.


Alla utom mamma o syster får veta vad jag ska tatuera in. :)


Men vad det blir det säger jag inte förrän den är klar.

Har inte riktigt exakt bestämt vad som ska göras men på ett ungefär...

Den kommer att bli grym!!


Jag tror att jag är en självplågare...För jag bestämde att jag skulle göra den på höger underarm där jag har Yin Yang tatueringen såå...pain here i come! :)




Kram på er allihopa!

Av Pernilla - 27 december 2007 21:22

Vilka underbara dagar jag o Conny haft i Övik!

Mamma o syrran har varit helt underbara!

Syrran är som en helt ny människa. Pigg o glad o inte rädd för saker o ting. Såå grymt roligt tycker jag!!


Julafton var kanon, med julklappar, mys, god mat o härliga släktingar o massa sång! :)


Juldagen var fantastisk med underbara gamla vänner o kanske nya.

Elin, Isak o Anna härliga brudar!! :) Hade så grymt roligt!

O vi träffade, Magnus Mattson, Kim Berntzen o massa andra härliga människor som jag saknat!


I går kväll när jag lade mig i sängen hos mamma för att sova kom gråten i halsen.....Åka? redan?

I morse packade vi o kom iväg vid 11 tiden...Ville verkligen inte åka..

Funderade på att stanna ett tag till faktiskt...Men då kostar flyget en massa osv...


En vacker dag kommer jag HEM igen o jag kan inte vänta tills den dagen.

Nu har jag bott här i 2 år och de två åren har varit väldigt tuffa...

När man är iväg från familjen längre perioder så inser man hur mycket de egentligen betyder för en - Allt...precis allt!


Nu när syster börjar känna sig bättre oxå är det 1000 gånger roligare att komma hem o lära känna den riktiga Malin. Den hon egentligen är, den personen hon är påväg att bli. För vissa har det kort tid o andra längre tid att hitta sig själv men att se och vara med om utvecklingen är enormt. Och jag vill inte missa det med min syster.


Usch vad jag saknar mamma o malin. Inte roligt alls...

Satt o grät till Sundsvall o nu gråter jag igen. Otröstlig.



*********************************************

Imorgon ska Conny o jag till tatueraren på East Street o boka tid iaf.

För min del blir det nog två tatueringar. En är en hemlighet som jag inte tänker avslöja förrän den är klar.



*********************************************


Nedan har vi brudarna Svensson/Flodström/Nylander

Syster Malin, jag, Mormor Ellen, Kusin Emma, Kusin Frida, Moster Ingela o Mamma Jeanette

Av Pernilla - 21 december 2007 13:37

Denna vecka har varit ganska trög för de flesta av oss gubbar på jobbet.

En enda stor lekstuga om man få citera chefen.


Strul med allt o många saker som ska hinnas i tid o fyllas igen...


Idag blev Gripen, Patrik o jag klar iaf med våran grop...Igenfylld o fin! :)


Vi fick smörgåstårta o julklapp på fikat idag..Riktigt nice.

En jättefin låda med vinprovnings prylar i!! Det ni! :) hehe

Ett diplom från rörkursen o ett julkort som tack för året!

O i går med posten kom 400 kr på Stadium oxå.

Inte illa alls!


Nu ska jag börja packa lite för imorgon bär det av hem igen!

Bara mys heela tiden ända till torsdag! Åhh vad jag längtar!!


Efter nyår är det dax igen för jobbet. Nya tag! Längtar!! :)


Och idag har det äntlgien ordnat sig med mina skor!!

Ringde till Helsingborg och henne kommer jag vara evigt tacksam!

Hon ordnade allt! Så skorna borde komma efter nyår troligen!

Men de kommer iaf!!!

Sååååå glad! Hela julen är gjord!


GOD JUL & GOTT NYTT ÅR ALLESAMMANS!!!!

Av Pernilla - 17 december 2007 20:22

På lördag bär det av till Övik! Helt underbart, åhh så jag längtar!


På lördag eller söndag har jag bokat in oss hos Helenas pizzeria allihopa! haha..


På måndag hos mormor o morfar allihopa..utom Emma..hon ska jobba..:(


Tisdag utgång med brudarna..Men vars nars? Vet inte vars man ska gå ut längre i övik...Inte Parken tydligen...18 år där..:(


Onsdag vette faan...säkert o hälsa på nån...


Torsdag...hem igen....

Av Pernilla - 15 december 2007 11:07

Gårdagen var en riktigt lyckad dag!


Slocknade i 1 timme när jag kom hem från jobbet...

Sen va det bara att gå upp, ta en bira, hoppa in i duschen o dricka en bira till....Göra i ordning sig o dricka en bira till...hehehe...


Conny trodde att vi skulle hamna mitt i rusningstrafiken på väg in till Kungsholmen så vi stack 45 min innan samlingen...

Va där 15 min innan...hehehe...O jag kände inte igen nån som va utanför så vi väntade lite....Sen såg jag Gripen köra förbi så jag väntade tills han o Thomas kom sen vandrade vi in...


Det var mycket roliga den här gången när man kände igen lite folk...Inte lika skoj på båtresan i våras/somras.


Där nere, nån våning under jord kryllade det av folk från massa olika företag antagligen....

Men tillslut va alla samlade...Andersén, P.G, Gripen, Olli, Bersa, ChristerJ, Thomas, Nemo, chefen Björn, Mehmet, John, Kennet, Kurre o en Ove o Ubbe som jag bowlade med o en jäkla massa folk som jag inte kände..hehe o några som jag glömt bort...


Bowlingen startade inge bra alls för min del...För lite öl konstaterade jag väldigt fort...Så det blev några öl o då gick det skitbra helt plötsligt...Spare o strike o hela köret...Men då va det slutspelat...Typiskt..


Maten va mumsig o efterättsbordet va ännu mumsigare...haha!


Lite lagomt bakis/trötter idag....Mest trött o slö...


Mellan 13-15 kommer våran 3:a att krylla av Evenholtare så ja, man kanske ska ta sig in i duschen eller nåt...:)



Av Pernilla - 12 december 2007 20:43

I lördags tro jag det va fick jag världens sötaste lilla tremänning...eller vad det blir..


Mammas kusins barn.


Lisa fick en söt liten pojke!

Hon bröt trenden att få enbart flickor.


Mormor fick 2 flickor

Mormors syster fick 2 flickor


Mamma fick 2 flickor

Moster fick 2 flickor


Lisa fick en söt liten pojke


Undra vad vi andra får?

Av Pernilla - 11 december 2007 20:58

Nu på eftermiddagen efter ett jobbigt försök att tvätta så känner jag mig verkligen fit for fight igen!


Imorgon blir det jobb! Åhh har längtat såå mycket!


Torsdag: frisören!

Fredag: Julbord med PEAB

Lördag: Julmiddag hemma hos oss för Connys släkt

Söndag: Julhandla det sista


Nästa vecka:

Torsdag: Tandläkaren...igen

Lördag: Åka till mitt underbara Övik!


Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards