Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Pernilla - 25 maj 2009 19:47

Förra onsdagen ca 1 timme innan vi skulle dra för dagen/helgen så självklart brände jag mig när jag höll på att sätta mattorna.

Man trycker ju till mattan med hansken så den fastnar o sitter ordentligt.

Det man värmer med gasolen på baksidan av mattan så att säga blir som tjära, hett som fan. Och det lyckades fastna på handskkanten vid handleden och hamnade så klart på min bara underarm.

Jag slängde gasolmunstycket åt sidan, slet av mig handskarna och drog bort det som fastnat på underarmen och av kom även det övre hudlagret.


Jahaa tänkte jag...Och gick till min handledare o frågade vad man gjorde exakt med brännsår.

Så hela den eftermiddagen gick jag med en gel liknanade sak på armen som blev fasttejpad, droppade som fan men smärtan försvann.

Och så här är resultatet på bild.

Inte speciellt vackert, var o annat äckel. Men påväg att läka iaf tyckte jag i helgen och blev glad, men tydligen på nätterna då man inte ha någon kontroll så vet jag inte vad jag gör och vaknade i morse i blod än fast jag hade en kompress.

Så nu ha jag köpt riktiga plåster för brännsår med Zink i så nu ska det läka lite extra fort. Det sitter ju så dumt på underarmen oxå och den använder man ju hela tiden, vrider o ha sig.


Kraam allesammans!! 

Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards