Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg under december 2008

Av Pernilla - 31 december 2008 12:34

Nu har jag varit i Övik under snart två veckors tid och hunnit med en hel del.

Tatuerat mig.

Festat med Elin.

Förfest hos Malin på juldagen.

Träffat Malin, Anna och Elin på fika.

Träffat Jeanette på fika.

Ska träffa Cherstin på fika.

jaa o massa massa annat knas så klart.


Haft det riktigt rikigt roligt och hoppas att fler än Elin kommer ner på min inflyttningsfest den 31 januari.


I morse fixade mamma o jag den fina baconinlindade oxfilén, potatisen och jag gjorde kiwisorben. Kommer att bli en enormt god nyårsmiddag.


Vad har ni haft för er runt jul/nyår tiden?


Hittade bilden på Elin o Annas bloggar.

Av Pernilla - 25 december 2008 14:25

I måndags fick jag ett infall när mamma o jag va hos Zid´s tatuerarstudio och fixade presentkort till syrran min. Jag fick tid dagen efter.

Så i tisdags satt jag och njöt hos tatueraren. Älskar tatueringen som fan!


Igår va det julafton och den lugnaste vi någonsin haft.

Vi myste o käkade, spelade spel, delade ut julklappar och bara hade det bra. En riktigt mysig jul.


Ikväll ska jag till Malin o Jocke o dricka lite bira sedan bär det nog av till Parken.

På annandagen ska vi till mormor o äta middag sedan ska jag nog ut med Elin.


Nya tatueringen ser alltid lite skum ut i början...men en bild kommer iaf.

Fotleden är grymt svullen, ser ut som jag är gravid på höger sida. haha


 

Av Pernilla - 17 december 2008 18:37

Imorse gick jag till jobbet. 05:40 bar det av mot jobbet.

Det tog 30 minuter, lagomt!


Jaa, det mesta har gått bra här efter jag fick nycklar till p-garaget, förrådet och tvättstugan.

Vi har hunnit tvätta, parkerat bilen och stoppat undan massa saker.

Efter jobbet så monterade jag ner gamla fula hallampan och satte upp den nya spotten. En spott ska även in i köket, det ska ordnas nu.


Här kommer en bild på Syrrans lilla valp Freja på 12 veckor som har pissar och skitit ner hela min lägenhet.

Och en bild på moí.


Och folk, vad fan va hänt med kommentarerna? 

Av Pernilla - 15 december 2008 18:39

Flytten gick bra. Fick hjälp av min kära handeldare Gripen, en snabbhjälp av Conny sedan kom mamma, syrran o vovven Freja.

Två lass med släp o bilar o allt. Sedan körde mamma, syrran o jag en vända var med våra bilar osv.


Syrran har världens ettrigaste men ack så goo hund.

Det är en blandning mellan en piraya, en tasmansk djävul och en kanin. :)

Nää tydligen är det en australiensisk terrier men jag tror på ovanstående.


Idag va jag tvungen att kliva upp för att jobba, va inte speciellt sugen eftersom jag knappt sovit på hela helgen.

Men upp klev jag och iväg åkte jag motvilligt.

Va så trött så jag till och med fick höra att jag såg trött ut..illa.

Till slut började jag frysa men det hettade i ansiktet då tänkte jag neeej inte sjuk..orkar inte.

Så jag gjorde en deal med markgubben Roger så han fick ta över jobbet och jag drog hem strax innan 15 tiden.


Va även på Ikea igår o köpte lite prylar. Får väl kanske ta lite bilder sen men just nu ser det ut som ett slagfält här såå.

Sköt om er, kommer till Övik på fredag kväll!


Av Pernilla - 12 december 2008 15:41

Fy fan vad jag är less på att vara ensam. Spyr på det här nu.


Vill ut, träffa karlar, flirta, ragga, knulla.


Om exet gått vidare så kan fan jag oxå. Inte för att känslorna är kvar utan jag har hållit mig singel av respekt av våran vänskap.

Men nu har Conny börjat dejta någon då är det äntligen min tur.


Så nu jävlar stockholms karlar, nu ligger ni risigt till nu när jag är i farten!


Flyttar imorgon!! weee!

Av Pernilla - 11 december 2008 21:05

Idag..äntligen va jag på banken o träffade bankmannen, mäklaren och säljaren och skrev på de sista avgörande papprena.


Idag blev jag ägare av min alldeles första egna bostadsrätt och skuldsatt resten av livet.


Skööönt!

Inflyttningsfest i januari/februari!


Av Pernilla - 8 december 2008 17:19

I lördags förmiddag åkte jag till kusin Emma som precis flyttat till Uppsala där hon jobbar som sjuksköterska. Det blev lite shoppa och sedan fest som hette duga!

Igår va jag så jäkla bakis så jag ville hemskt gärna ligga i sängen hela dagen men så var inte fallet, utan jag va ju tvungen att ta mig hem oxå...

Kom hem, handlade, käkade sedan slocknade jag i sängen...


Idag var inte någon speciell tur dag direkt...

Började dagen med att jag höll på att somna i bilen på väg till jobbet, ögonen bra föll igen men jag stretade emot allt jag hade.

Sedan lyckades jag bränna upp ena kanten på "Karins lagasn" lådan som jag hade ställt in i värmeskåpet.

Tyckte det började lukta lite bränt sa en gubbe och jaa höll jag med o fortsatte att byta om....MEN JÄVLAR skrek jag o sprang till värmeskåpet, drog upp dörren och jaa där står min matlåda i brand.

Fint så här till Lucia o allt.

Sedan fortsatte dagen med att jag tappade apelsinskal i hålet mellan benen på mina jobbarbrallor, höll på att garva ihjäl mig för jag fick inte ut skalet heller....hahaha!


Jaa, o så där har det fortsatt under hela dagen ungefär....

Såå typiskt en Pernilla dag!


Vad har ni gjort i helgen?


Av Pernilla - 4 december 2008 18:05

Blev utmanad av Emma... 


Regler:
1. Publicera reglerna på din blogg. 2. Svara på de sex 8-sakerna 3. Meddela de utmanade på deras bloggar

8 favoritprogram
Miami ink, Våra värsta år, That 70´s show, Americas Next Top Model, Vänner, How I Met Your Mother, Ugly Betty, Bones.

8 saker jag gjorde igår
Lagade mat, handlade mat, körde lite på min abslide, duschade, jobbade, lyssnade på musik, satt o pulade lite på datorn, pratade med mamma o grodan i telefon.

8 saker jag ser fram emot
Min flytt till Kista, Jul/nyår ledigheten med familjen, träffa syrrans lilla valp, att börja jobba igen den 8:e januari, Emmas inflyttningsfest i helgen, Träffa alla vänner under julledigheten, att bli klar som anläggare, att börja träna efter nyår.


8 favoritrestauranger
Harry B James, Pizzeria Campino, Papa Gallo, amazon, Helenas pizzeria, Subway, Kellys, Fridays.


8 saker på min önskelista
Ny soffa, suround system, ny MP3, ny mobiltelefon, frisk o kry familj, ny bil gärna en honda civic, en biljett ill Metallicas konsert, en resa till USA.

8 personer jag utmanar

Emma, Elin, Malin, Malin, Kim, Sussie, Anna och Maria. 

Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards