Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg under april 2008

Av Pernilla - 28 april 2008 19:32

Tror jag ska döpa alla mina bloggar till "Vilken dag"....

Lyckas alltid hamna i konstiga situationer...


Idag försov jag mig, var fan 6-9 månader sen sist och jag var inte ens trött i morse när jag tydligen stängde av alarmet. Helskumt.

Vaknade 06:09 och fick panik, försökte skicka ett mess till min verkare, vet inte riktigt hur det blev men jag fick ett "OK" tillbaka...

Va på jobbet typ 06:35....Vi börjar 06:30...


Jobbet gick ganska bra, fullt upp och massa barnsligheter med maskinisten.

Efter jag släppt av Tomas vid centrumet så skyndade jag mig hem, hade tvättid från 16:00 och klockan va 16:35...

Utanför porten stannade två tjejer i 6-7 års åldern mig och kommenterade mitt fina hår som var gult och svart. Sedan pratade de på om Foppatoffeln och Hässelby strand så tillslut var jag tvungen att avbryta dom och säga att jag hade bråtton till tvätten.


Gick i slängde i 2 maskiner och gick hem o satte mig i soffan. Då ringde det på dörren. In kom en amerikan/svensk från Hyesgästföreningen som var så otroligt trevlig men vägrade tro att jag var över 18 så han ville prata med en vuxen i hushållet. HAHA sa jag, jag är den enda som bor här och jag råkar vara 23 år. "Nää, men vilken tur du var vackra flicka, som ser så ung ut."

Han var otroligt trevlig och surrade på om hyrorna som steg osv och jag sa att jag skulle vilja besöka USA och han pratade på om att han kunde kanske fixa husrum och skriva en lista på bästa ställena att besöka i NY osv.


Sedan satte jag mig i soffan igen och då ringde det IGEN på dörren och han presenterade sig som han som skulle flytta in. Vi pratade på en himla massa så det blev nästan en timme. Jag sa att jag skulle till tvättis och han frågade lite försiktigt om han fick följa och kolla för han visste inte ens var tvättstugan låg så visst sa jag. Han var oxå riktigt trevlig. Vi pratade om allt möjligt som jobb, fjollträsk(han var inte från sthlm) osv.

Sen va det bara att börja med maten som jag inte alls var sugen på, men matlåda har jag iaf.


Vilken dag säger jag bara. Har inte ens hunnit byta till mysbrallor som jag alltid brukar göra när jag kommer innanför dörren. Sitter fortfarande i jeans och nu ska jag träna sen blir det duscha.

Har dessutom hunnit prata med han som äger lägenheten i Märsta och gubben flyttar ut ikväll, men han var så otroligt vänlig att han lämnade kvar lite konserver och makaroner till mig för att han inte orkade släpa ut det...USCHA!!!!



Av Pernilla - 27 april 2008 09:50

Igår hann jag med att åka ner till gettot(Norsborg)o byta däck, sedan körde jag Conny och Kevin till Salem(till Mange o Sanna)där Conny hämtade sin bil.


Sen blev jag bjuden på middag på Amazon av Conny o Kevin. Vi hann även med att bowla, men fan så dåligt det gick då. Är så grymt kass på att bowla, måste vara full annars går det inte. Kloten är ju så idiotiskt dumt gjorda. De borde ha lite tyngre klot men för smalare fingrar.


Idag va jag uppe vid 06:15, men låg o drog mig lite.

Bokade tvättstuga för morgondagen efter jobbet. Håller på att stöka undan lite saker och inte behöver ha framme o sånt.

Skönt att man jobbade in Fredagen(2 maj) så man kan vara hemma i göra iordning allt.



Av Pernilla - 24 april 2008 19:25

Jag har extrema problem med mina äckligt svettiga fötter.

Dom stackarna får vara instängda i stålhättedojorna dagarna i ända och trivs inte alls och skaver, svider o kliar som protest.

Så nu har jag fått "svettsår" under tårna...AJ! Kunde knappt gå i morse när de var torra...Inte skoj, så nu ska jag tydligen köpa potatismjöl o kleta på som jag hade i blöjan när jag var en liten skit.


Jag kommer nog att vara singel en längre tid känns det som.

Både för att jag trivs med ensamtid med mig själv och bara umgås med polare o göra saker jag vill. Men oxå för att jag är nog fan den elakaste människan på bygget. Jag blänger o glor och ser nog allmänt elak ut när jag antingen kisar mot solen eller är riktigt förbannad över saker.

Kommer nog att blänga bort alla karlar. haha!

Är fan snällare på fyllan än vad jag är på jobbet.


På tisdag kommer mamma o syster yster o stannar ända tills på söndagen!

Känns otroligt roligt!!



Av Pernilla - 23 april 2008 18:25

När vi kör morgongympa hela Peab gänget så brukar det springa förbi en massa löst folk som säger: "oo sorry" och sådant.

Idag när vi körde kom ju flera gäng förbi som vanligt o springer mitt i mellan oss men en kom fram till mig och skulle dansa...öhh? O alla gubbar skrattade ihjäl sig. Jaa, jag får bjuda på det! :)


Gripen jobbade natt igår igen men nå fan va han kvar på jobbet imorse nå, han är galen. Men sedan blev han ganska less för det fanns knappt något att göra och sömnen krävde sitt så han åkte hemåt mitt i dagen. Men han bad mig göra han en tjänst. Hans grabb fick en gång ett riktigt kanonfin o proffsig pilbåge som en kille skulle komma förbi och köpa så det skulle jag klirra.

Precis när vi ska spränga och jag ska stå som vakt så kommer den killen förbi och jag rusar upp på bron o hämtar den som jag lagt i bilen, rusar ner igen, stressad som en galning. Men sprängningen skulle bli efter fikat och killen köpte den för 2000 kr. Så allt ordnade sig till slut.


Där vi ställer bilarna på dagen så är det p-skiva 2 timmar. Så varannan timme måste man springa upp o ställa om tiden på skivan. Och idag när jag skulle göra det så rusade jag runt hörnet uppe på bron o höll tamejfaan på att skita ner mig. Jag går ganska fort som kanske de flesta vet, handskarna farandes i handen och till min enorma chock ser jag den största och fetaste rottweilern någonsin. Den blev nog lika rädd som jag och började skälla o gläffsa och hoppa mot mig. Trodde fan jag skulle tuppa av och den stora saten skulle bita av mig händerna.

Alltså jag älskar hundar i alla former, färger och storlekar men fy faan vad rädd jag blev.


Postade mitt prov idag! wweeehee!

Av Pernilla - 22 april 2008 19:39

Idag skrev jag klart mitt andra prov, det näst sista i 1:a pärmen, 50 frågor.

Det sista provet i 1:a pärmen består av 35 frågor om byggmaterial så bring it on!

Känns enormt bra!


1 vecka kvar nu.

Fick dessutom höra något extremt irriterande förra torsdagen när jag träffade killen jag ska hyra lägenheten av i Märsta. Han kommer eventuellt/nog sälja lägenheten vid årsskiftet. Så det är bara att börja om att leta efter en ny lägenhet för min del.

Då ska jag enbart leta här i Vällingby hållet.

Trivs bra med både folket, tbanan, området och Gröna linjen.


Kom ner o hälsa på mig!

Av Pernilla - 19 april 2008 18:17

Jag har lagt om mitt liv ganska radikalt sedan Conny och jag bröt upp.

Jag kör på min lilla blå slider eller glider och stretchar varje dag.

Pluggar och har totalt glömt bort att jag har en ny fin tv.

Det känns jävligt bra.


Jag har slutat med att käka pizza varje vecka. Jag lagar mat varje dag och försöker att hålla efter med disken. Förr hade jag inte ork att göra sådant men nu har jag massor med energi än fast jag är ganska trött efter jobbet. Orkar iaf resa mig ur soffan. Tvn styr inte mitt liv utan den står på för sällskapets skull om inte stereon är på högta volym.


Fick höra kommentaren: "Det lyser om dig" igår och det kändes jäkligt bra.

Känner inte alls för nåt nytt förhållande utan nu är det P time. Tid för mig, mitt yrke, mina studier, mina vänner, min familj och mitt liv. Bara jag!


Jag känner mig oftast glad, positiv och sprudlande av glädje.

Det blir nog ingen inflyttningsfest den 17:e maj iaf för Malin och Anna kommer ej tråkigt nog.

Av Pernilla - 19 april 2008 10:31

Igår skulle jag hinna med en hel del.

Efter jobbet skulle Conny och jag till Ikea, jag skulle eventuellt beställa en säng och kika runt lite.

Sen käkade vi middag.

Sen skulle jag träffa Sussie vid Frishemsplan och ta några öl.

Vi drack några öl på Copperfield´s sedan tog vi tbanan till söder och kära Götgatan och drack en riktigt härlig drink där på Fritz tro jag det hette.


Det var en riktigt härlig kväll. Tog tbanan hem vid 23 tiden.

Idag blir det nog mest plugga!

Av Pernilla - 16 april 2008 17:41

I måndags så tog jag ju en pizza och igår så var man ju självklart inte sugen på riktig mat men jag fick trö i mig lite käk vid lunch, sen fick jag reda på att vi skulle jobba över några av oss och jag var en av dom då kom paniken.

En hel dag med bara den lilla maten jag åt till lunch klockan 09:00...öhh...

Sprang runt o frågade om vi skulle få nån mat osv men allt krisade sig med asfalteringen så jag och Tomas(praktikanten)satt o mumsade på frukten ur fruktkorgen som kom på tisdag morgon...


Vi jobbade till 19:00 så maten bestod av mos o 2 bullenskorvar som jag så tvunget fick laga till när jag kom hem 19:30....

Sen var det bara att hoppa in i duschen, surra lite med morsan, böka runt här och sova!


Idag vaknade jag riktigt sakta till den där jävla väckaren....Såå segt...

Käkade lite nyponsoppa och tog en Berocca och åkte iväg till jobbet.

Då skulle jag vara med och asfaltera klockan 09:00 då vi egentligen brukar käka lunch så lunchen blev uppskjuten...såå hungrig!


En riktigt allmänt seg dag idag. Trött i ögonen och överansträngd i vänster underarm. Så det blir nog ganska tidigt ikväll.


Imorgon ska jag träffa killen som äger lägenheten som jag ska hyra i Märsta och surra lite så det ser jag fram emot. Bara 14 dagar kvar!


Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards