Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Pernilla - 24 maj 2009 10:01

På fredag eftermiddag bar det av till city med Malin bakom ratten.

Vi körde hornsgatan, ringvägen och landade till slut på en tvärgata vid Mose Backe. Vi gick ner götgatan och vandrade in till Papa Gallo och mumsade en riktig kalasmiddag. Mamma o jag delade givet på en friterad camenber med varm hjortronsylt och vaniljglass. OOOJJJ så gött.

Sen blev det en fin liten underklädesaffär på götgatan i anslutning till medborgarplatsen där det shoppades hejvilt.

Mamma hittade en jättefin bikini och en sarong. Medan Malin hittade två jättefina bhar och trosor. Och jag spanade på Hanky Panky trosor och tiggde till mig dom men insåg till min förskräckelse sedan när vi tittade på tvittot att trosorna kostade 230kr/st och jag tog två.


Sedan hämtade vi Freja ur bilen som hon så duktigt väntat i nästan 2 timmar utan olycka. Duktig vovve!

Sedan blev det en promenad på Mose Backe och ner till en kyrka och vidare ner på götgatan igen.


I lördags tog vi en riktigt mysig promenad på kvällen då det sprack upp och blev solsken och riktigt varmt. Va helt underbart så vi gick en 2timmars promenad på de vackra fälten här.


En helmysig helg med mina två käraste!!


1. Utsikten från Mosebacke ut över Grönan.

2. Mamma poserar utanför kyrkan.

3. Freja är lealös i soffan..spana bakbenen.

4. Fåren i en hage

5. Kullen mellan Akalla o Tensta

6. Jaa vi klättrade upp för den. Drygt men oj så skönt.

7. Kvack

8. Kvack med bäbisar som fräste åt hunden våran.


Av Pernilla - 24 maj 2009 09:51

Mamma, syrran o den australienska terriern Freja kom o hälsade på i torsdags.

Och vi ha gjort så himla mycket roligt, haft så mysigt och knäppt så mycket kort så det blir nog fler blogginlägg än bara ett.

Här kommer det första som va fredagens bravader.

Började med en myspromenad ner till Akalla by, ett par hundra meter från mitt hyreshus på 9 våningar. Otroligt men sant så finns det en liten gård med djur som kallas Akalla 4H gård.

Och där finns det hästar, getter, ankor, tuppar, hönor, grisar och kaniner.

Och Freja hälsade på de flesta av dom.


1. Hästen

2. Hästen kom enbart för att den kände av Freja o de hälsade

3. Jättefins både tuppar o höns i en svart/grön kulör

4. Ankorna va grymt osociala o badade i grönt vatten

5. Freja tyckte om den ena grisen

6. Joo de va kaniner o grisar i samma hage

7. Två kaniner o två grisar




Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards