Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg under juli 2010

Av Pernilla - 24 juli 2010 14:31

Nu har jag hamnat i Örnsköldsvik igen. Andra gången denna sommar och tråkigt nog den sista.

Stannar till den 7e augusti.

Sen jag kom hem från Övik sist så har jag mest bara jobbat. Gav mig på ett tappert försök till en springtur. Klev upp kl 4 en morgon och sprang innan frukost. Lungorna pep och magen knorrade ihjäl sig, mådde riktigt ille faktiskt. Och foten har jag aldrig haft så ont i. Måste verkligen kolla upp min högra fot som mamma tror jag har inflamamtion i.


Var på bio och såg Eclipse med Malin och hennes dotter Tuva, vi hade en riktigt trevlig kväll.

Igår när syrran kom o hämtade mig i Sundsvall så var jag ju såå himla hungrig. Åt soyayogurt och två smörgåsar med keso till lunch 08:30 den dagen, sen blev det inge mer. Hann inte äta innan tåget gick. Så ni kan ju förstå hur oerhört trevlig jag va kl 18:00. haha! Vi lyckades hitta ett steakhouse iaf. Jag kutade in och skrek nästan efter menyn. Bestämde mig på 2 sekunder och ogillade personalen starkt för jag tyckte att de ignorerade mig.

Men till slut fick vi äntligen beställa. Och maten kom ganska snabbt.

Filé Mignon med bea och tryffelsås o pommes. Jag hann trycka i mig mina köttbitar och fick syrrans oxfilé och åt upp ALLT på tallriken innan syrran hade petat klart i sin mat. Shit va gött det va! :)

Tack syster för maten. :) Den satt som en smäck.


Nu på förmiddagen har mamma o jag solat på gräsmattan. Ingela kom och lämnade Zera och hundarna åt nästan upp alla bullar som syrran kom ut med.


På måndag ska jag följa med mamma på jobbet för att riva en flygel hos en dam. Mamma satt o klurade på vem som skulle få följa med o riva den, vem som passade bra till det. Och jaa, då kom hon ju på att jag var hemma då och valet var givet. Jag älskar ju att riva! :) Men tydligen har damen parkettgolv...suck!

Annars vid rivning brukar jag gå på våld och köra järnet, men lite försiktigare denna gång måste jag vara.


Jobbar ni eller har ni semester?


Av Pernilla - 8 juli 2010 17:30

oj oj riktigt länge sen nu.

Har varken haft tid eller ork.

Helt beroende av Twilight böckerna. :)


Va uppe i Övik under midsommar helgen och stannade en vecka till. Träffade de jag ville träffa och hade riktigt roligt.

Hamnfesten va riktigt rolig. Träffade massa gamla vänner och bekanta.

Så nu ska jag jobba imorgon och två veckor till sen blir det två veckor i Övik igen. Fick ju sån hemlängtan :)


Hoppas ni har eller kommer att få en riktigt bra semester!!


Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards