Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg under januari 2008

Av Pernilla - 31 januari 2008 19:02

Tisdag nästa vecka är sista dagen med mina kära gubbar!

Fy faaaan va tråkigt.


Alla o jag menar varenda en, maskinister, lastbildchaffisar, gubbar, chefer rubbet är helt otroligt underbara människor! Alla utom en...Men det känns taskigt att skriva hans namn än fast han inte vet hur en dator fungerar...Så jag låter bli.


Alla klickar på alla möjliga sätt o vis, den ena är knasigare än den andra och det är bara snusk, svordomar, pikar och slagsmål dagarna i ändan och jag bara älskar det!!

Det är aldrig någon som tar illa upp utan vi gör allt detta utan löööv! haha


På Onsdag ska jag till Kista med den personen jag kommer absolut minst överens med i solna(den så kallade felade länken i gruppen)så det känns riktigt trist. Det blir jag som lärling, den felade länken, nån annan snubbe och en platschef som jag hört massa dumt om...Så jag känner ingen större glädje just nu.


Den felade länken jag som kallar gubben frågar alltså mig, som är lärling vad vi ska göra? Men hallå gubbhelvette...tänk själv! Blir så less på han!!!


**************************************


Jag gjorde ett Tibetiskt test som morsan skicka till mig på mailen...

Tydligen prioriterar jag(i ordning): Stolthet, Familj, Karriär, Kärlek, Pengar


hahah, nää så är det inte..eller kanske lite.....Men familj o kärlek är samma sak för mig. Conny är ju min familj. Så då stämmer det kanske...men stolthet först...nääää!


Jaja, sånt där är ju roligt iaf än fast det inte alltid stämmer!




Av Pernilla - 27 januari 2008 18:46

Den 15:e Februari till den 17:e kommer jag att vara hemma!

Det känns så underbart!

Längtar så in i norden efter alla där hemma!


Har suttit o sentimental läst gamla lunardagböcker från "den gamla goda tiden" och herregud så jag har skrattat!

Elin och jag har gått igenom en heel del..oj oj oj...Både bra och dåliga saker men framför allt heltokiga och hysteriskt roliga saker som jag aldrog kommer att glömma!


Ska citera lite ur en av dom som heter:


Plutti is gone....

Tis 21 okt 2003 19:22


Jaha, Elin & Tobias far utomlands imorgon kvart i nio....Hrmm...
Jag har redan tagit avsked av dem. :(

En hel vecka utan lille Elin...hrmm...Och på ett lov dessutom....Känns riktigt drygt faktiskt.

Hrmm.....

Jag tänkte på en sak idag när Syrran och jag sagt hej då till Elin & Tobias att Elin och jag kommer att vara kompisar hela livet.
Det finns nog ingenting som kan komma emellan oss, absolut ingenting.

Men vi kommer nog få en ganska tuff tid framför oss nu, Elin ska in i Lumpen osv.
Men då tänkte jag.....Våran vänskap överlever allt!

Tack för att du finns min ängel!
Tyck om dig så himla mycket, du finns alltid där för mig, stöttar mig, skrattar med mig, jävlas med mig, och du får mig genom saker och ting jag inte visste jag klarar.
Det räcker med att du finns där för mig.

Du är & kommer alltid att vara min bästa vän!


*****************************************

Och detta är sanning. Vi klarade oss igenom Elins tid i Lumpen än fast det var riktigt jobbigt emellanåt.

Och vi klarade oss när Elin flyttade till Umeå och när jag flyttade ännu längre bort, åt andra hållet till Stockholm. Vi klarar allt!!


Vi talar inte i telefon varje dag, alldeles för sällan till och med men så fort vi talas vid eller ses så är allt precis som det var förr på den gamla goda tiden!


Saknar dig fruktansvärt mycket Elin, det ska du veta!

Är inte lika crazy utan dig.


Puss o Kram min bästa vän!


Av Pernilla - 26 januari 2008 14:03

Idag har jag gått utanför dörren för första gången på många dagar...

Åkte till IKEA en sväng o köpte en förvaringsmöbel i form av en låda..

Höll på att svettas ihjäl, folk tamejfan överallt som trängdes o va allmänt sega...:(

 Sedan bar det av till Skärholmen centrum för inköp av balsam o ansiktstvätt från apoteket.


Känner mig allmänt seg, tråkig och lättirriterad. Känner mig frisk och det spritter i kroppen men är fortfarande så seg i skallen, vimmelkantig och kallsvettig.


Ikväll hoppas jag att vi ska gå på bio och se National Treasure 2. Men man vet aldrig, alla andra kanske oxå ska se den...


Har sådan enorm hemlängtan...Längtar inte enbart bara hem till mamma o syster o kompisarna utan Övik i sig.

Har berättat för Conny att efter jag är klar med utbildningen om ca 2 år så kommer jag att ta mig en funderare över livet. Det förstår han..Förstår ni vilken underbar karl jag har...Helt sjukt.

Han förstår att min hemlängtan kanske kommer att bryta upp mellan oss...

Fast han har ju sett hur jag har mått det första året jag bodde här...Vareviga dag grät jag. Och självklart tyckte Conny att det var riktigt jobbigt. Men vi kämpade oss igenom det och han puschade mig till att skaffa det jobbet jag drömt om fast inte visste det..:)


Såå, vi får se vad framtiden har att komma med.

Hoppas bara Elin o min resa till USA blir av..:) Vill så gärna och skulle inte kunna tänka mig att åka med någon annan än Elin för jag vet att vi skulle ha så enormt roligt. Ännu roligare än Bulgarien...Men jag vill inte ha fler lapdances... Ett minne för livet!

Av Pernilla - 23 januari 2008 13:30

Ringde till mamma vid 12 tiden o skulle kolla mina mail samtidigt o på framsidan av hotmail stod det: Heath Ledger hittades död


Nämen helvettes jävlar börjar jag skrika i telefon....Mamma hade oxå hört denna fruktansvärda nyhet,

Jag trodde det var ett skämt. Han av alla stjärnor i Hollywood?


Man undrar hur många människor som egentligen mår bra på denna jord.

Visst, alla har vi våra problem som är mer eller mindre stora men de där stjärnorna måste bara ta knäcken på sig en efter en.

Droger på droger, alkohol på alkohol....rehab...sömntabletter...va faan


Sova enbart 2 timmar om natten?

Slut i kroppen, jaa det kan jag förstå om man bara sover 2 timmar om natten.

Sömntabletter, jaa dom blir man nog beroende av efter ett tag oxå..


Undra hur det kan gå så långt?


Satt o pratade om Heath Ledger med syrran på telefon och kommer ju aldrig att glömma han i "10 orsaker att hata dig". Vilket leende, vilken charm. Riktigt riktigt tråkigt...

Och han efterlämnar sig en dotter på 2 år....


R.I.P

Av Pernilla - 23 januari 2008 12:02

Imorse hade jag ställt väckaren på 05:00 o tänkte gå till jobbet men faan alltså tänkte jag det är inte värt det. Tänk om jag åker på lunginflammation eller bihålerna...


Det känns så..konstigt i kroppen...Tung i huvudet, absolut ingen ork i kroppen över huvudtaget....Utslagen!


Idag ska jag iaf ta mig utanför dörren tänkte jag....Måste ut i friska luften o kolla läget. Börjar bli så jävla rastlös fast jag inte orkar göra nåt.


Nää, nu jävlar ska jag ut...Nu ha jag bestämt mig.


Hörs sen!

Av Pernilla - 22 januari 2008 12:48

Sen i fredags har jag sovit minst 12 timmar varje natt.

Nu börjar det mesta lossna i näsa, hals och det känns bra.

Fortfarande huvudvärk men det beror nog på all mängd snor...hehe


Sov till 11 i morse....shiit....Det va länge sen...

Så nu ska jag försöka ta mig ut o strosa lite o se hur det känns.


Jag hoppas jag kan ta mig till jobbet imorgon för jag börjar bli riktigt less på att vara hemma nu.


Kram på er!

Av Pernilla - 20 januari 2008 19:07

Hade feber som en galning igår kväll...Ställde mig i duschen i kokhett vatten i 15 minuter men det hjälpte ju inte ett nå....


Sovde 12 timmar i natt oxå....Kände mig piggare imorse iaf.


Ha enbart nyst, snytit mig, druckit vatten o hostat hela dagen


Faan va less jag blir, hatar att vara förkyld!!


Blir tyvärr hemma från jobbet imorgon, pallar inte...:(

Hoppas att jag blir kry tills på tisdag!

Känner mig som en ynklig liten råtta. det värker i hela kroppen, rinner ifrån näsa o ögon hela tiden...:(


Hoppas ni andra är friska o krya som nötkärnor!!! :)

Av Pernilla - 19 januari 2008 15:21

Igår 21:38 somnade jag som en stock.....

Såg ut som ett vandrande lik i morse..eller mitt i dan då jag klev upp vid 11 tiden....Orkade verkligen inte följa med grabbarna mina till Gurraberra för att fira Carro...Grattis på 19 års dagen!


Låg i soffan o funderade på om jag skulle orka ta mig til sängen o sova lite till...Men då ringer det på dörren...En av Kevins polare säkert...ska jag orka öppna?...jaa till slut så...

O där stod en besiktningsman o en snubbe från styrelsen och ber om att få komma in o göra en besiktning...öhhh NU? undrade jag...o jaa de ville dom...


De gick igenom lägenheten medan jag drömde om att jag låg o sov...

Lägenheten gick igenom utan anmärkning iaf...


Surrade nyss med morsan i telefon i 1 timme o 17 minuter...Hehe..som vanligt! :) Vi pratar med varandra nästan varje dag om inte varje dag o ändå har vi massor av saker att säga! Det är härligt!

Rent Av hade haft lite partaj igår....Faan att man inte va där...

Det är så härligt tyckte morsan....I princip alla som jobbar där är i min ålder...en härlig blandning av underbara 85:or o lite rogga o sånt...haha...

Grymt skönt människor o alla kan ha så grymt skoj tillsammans oavsett ålder.


Inget konstigt med det tyckte jag..Morsan hängde ju med Malin o mig på fester förr oxå...O vi hade skitskoj! Inte alla som har en mamma som malin o jag! :) She´s the best!


Nää, nu ska jag kollapsa i soffan o hoppas på att jag är frisk till på måndag så jag kan åka o jobba! :)

Trevlig helg allesammans! 

Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards