Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg under augusti 2009

Av Pernilla - 30 augusti 2009 11:00

Efter en panikartad resa för mig i gula faran till Slussen igår för att hämta Jeanette så begav vi oss lugnt o tryggt till Barkarby Quality Outlet.

Sent ute som vanligt och hungriga tänkte vi att lunch vore ju en bra idé innan vi strosar runt på Outlet.

Pizza Hut var givet och vi stod och väntade på bordsplacering, och väntade lite till.

Vi blev till slut placerade vid ett bord och vi beställde fort.

Pepsin kom fort, vitlöksbrödet kom fort men helvetiska jävlar, ha man lite tidsbrist för man ej äta på PizzaHut i Barkarby. När vi irriterat ser att både paret och barnfamiljen som kom och beställde efter oss hade fått mat.

Hon som hade hand om alla dessa bord kom vänligt fram och sa att hon visste att vi hade väntat länge, köket hade strulat till den otroligt komplicerade beställningen på en Hawaii och en Margarita + ett extra pålägg.


Hela lunchen slutade med att vi fick vitlöksbröden gratis iaf och tjejen va jättetrevlig.


Vi hann med att köpa Björn Borg trosor sen drog vi till Vällingby för att handla mat till våran grillning.

Vi lyckades strula till matlagningen fullständigt och jag vet att Jea kommer att skylla allt på mig i hennes blogg men det behöver vi inte tro på helt. haha


Vi hann fixa ordning oss ganska fort, drack en hel del, sprit för min del, Rosévin för Jeas del.

Vi närmade oss Sumpan och Garbo och faaaaaaaaan va roligt vi hade.

Jag hälsade på en kille jag hafe kontakt med på en sajt, skittrevlig.

Sen blev det lite väl mkt dricka för åtminstonde en av oss. Nu är hon vaken och ser ut som 7 svåra resor. Igår va vi betydligt sötare.

Bilder kommer nedanför. Vi hade extremt roligt med webcamen efter jag hittat den kan jag lova.


Vem ha längst tunga???

Over and out!


Av Pernilla - 29 augusti 2009 09:51

Igår åkte jag in till stan efter jag duschat o klätt mig efter jobbet för att träffa Jeanette.

Hon satt o fikade på Tully´s med Peter, tydligen en av hennes två bästa killkompisar som hon inte hmm hmm med. :)


Iaf så satt vi där o surrade o hade trevligt men sen blev jeanette o jag väldigt shoppingsugen och gick igenom götgatan. Där jag bland annat hittade ett cheap monday linne, en lång kavajväst typ, svart. Och ett halsband o örhängen. Nice.


Idag ska jag hämta Jeanette vid Slussen när hon klivit upp som tyvärr inte är än iaf eftersom hon inte ringt. hehe. Vi ska shoppa på Barkarby Outlet, sedan blir det grilla o Garbo.

Själv så va man vaken 07:30 och har hunnit vare o sprungit o duschat. Så nu sitter man i handduk och undrar om jag ska ge mig på disken snart.


Igår satt Jea o jag o mumsade i oss god mat på Old Beefeater Inn på uteserveringen och jag försöker komma på vad en grupp heter som har en låt jag tycker är så himla bra. Jag började nynna lite och sa att dom heter typ Flip flop. Flip flop?? säger Jea och ser helt bestört ut. Jaa eller nåt sa jag. Men Pernilla dom heter ju faktiskt Flipside.

Jajaja Flippediflopp, haha tyckte jag och skrattade tills tårarna rann. Fick ett riktigt hysteriskt fnitteranfall. Flippediflopp?? det låter som något mormor skulle säga.

Jeanette skämdes och vägrade haka på men jag skrattade tills magen krampade o tårkanalerna gav upp fullständigt.

Lugnade ner mig till slut så vi kunde dricka upp ölen, betala noten och åka hem.


Trött som ett svin va jag igår kväll, slocknade strax efter 23 tiden.

Nä nu är det dax att ta tag i disken.

Ha en riktigt grym lördag, det ska jag ha. 

Av Pernilla - 26 augusti 2009 18:07

Regniga dagar som dess hade jag gärna suttit på ett varmt kontor.

Idag sprang jag o letade efter batteriladdaren och det andra batteriet till Hilti. Sökte som ett tok men fann den inte. Blev riktigt irriterad o frågade lite snickare eftersom dom oxå använder hiltin. Han trodde att några av gubbarna i garaget hade tagit ner laddare + batteri. SUCK och sen va det bara att börja gå ner för gång/cykelbanan ner mot garaget o leta i de så fint utspridda containrarna. Men fann inget där heller.

DÅ blev jag skitförbannad på att jag inte hittade skiten oxå regnade det som sjutton och kläderna blir tunga o våta och allt blir så himla mycket jobbigare. Regnrocken fastnar överallt, den går ju ändå ner till knäna och knapparna som Toys´R Us har tillverkat åker upp hela tiden.

Då gick jag på toan!


haha, jag blir så jäkla grinig i regnet så jag går på toan för att varva ner. Sitter i detta ögonblick o skrattar åt mig själv och inser hur larvig man egentligen är.


Äntligen kom handledaren Gripen tillbaka, lugn o ro i arbetet då på något sätt. Han kan liksom styra upp allt som jag än inte kan tyvärr. Och det är så himla skönt att slippa ha allt ansvar, något jag egentligen inte ens ska ha.


Imorgon ska jag äntligen få åka till Solna o hämta mina skräddarsydda sulor, underbart vill jag lova. Har så jäkla ont i fötterna hela dagarna så jag kräks snart.


Och snart är det helg och fan va skönt det ska bli. Shoppa, festa o lite slappa så kroppen återhämtar sig ska man väl hinna med oxå.



Av Pernilla - 25 augusti 2009 17:41

Idag fick jag frågan av en av cheferna varför jag valde detta jobb?

"jaa för jag trodde det skulle intressera mig" sa jag.

"Men du är ju tjej, detta är inget jobb för en tjej, vad säger din kille om att du går omkring med gubbar hela dagarna?" sa han.

"haha jadu, har ingen karl" sa jag.

"nää just det" sa han.


Hrmm..Undrar om mitt jobb är avtändande för karlar?

Varför är jobbet man har så viktigt egentligen?

Föredrar karlar dagisfröknar o sekreterare?


Det är ju inte så att jag tar med mig jobbet hem.

Jag är ju ganska feminin privat. Och jag har ju faktiskt pippilotter på jobbet för att håret minst ska vara ivägen.

Visst fan är jag stark men jag ser inte ut som Maria Mutola direkt.


Jag sminkar mig privat, klär mig ibland i klänning, högklackade skor och håret i utsläppt.


Undra vad problemet är egentligen?

Det är ju faktiskt så att jag måste ha varselkläder, hjälm och skyddsskor för att ens vistas på bygget och jag kan ju inte bryta det heller bara för att jag är tjej.


Blir bara så less på dessa kommentarer för det är då fan inte första, andra eller tredje gången jag hör det heller.



Av Pernilla - 24 augusti 2009 18:59

Idag fick jag en sensommarjobbare..hehe...eller lärling, inte säker.

Ja lärlingen fick ännu en lärling...

Jobbet knallade på idag iaf, stel som en pinne va jag, ryggen krampade o höften låste sig. Jo jag är 24 år.


15:00 hade jag bokad tid på Anatomic i Solna.

Han kände o klämde på foten, frågade vart jag hade ont. Jag fick stå på en genomskinlig platta där man ser hur man belastar fötterna och sen fick jag gå på ett band med en kamera i haserna.


Jag går alldeles rakt med fötterna. Helt otroligt, fötterna lutar inte åt nåt håll. :)

Men antagligen så är mina hälar överansträngda. Jag går alldeles för mycket och fötterna strejkar. Nog därför jag ha så ont.

Så han gjöt av mina fossingar och jag ska hämta sulorna på torsdag. JIPPI!


Nu ska jag värma vetekudden för ryggen är skit idag.

Hur har er måndag varit?


Av Pernilla - 22 augusti 2009 12:38

Jeanette o jag käkade på Kellys igår o tog en öl, sedan begav vi oss till Skånegatan för att kika in det ölsponrade gatukalaset. Det myllrade av folk, kändes precis som Kornsjö eller Moliden i lite mer vuxen tappning.


Sedan gick vi till Fenix där jag tog en drink o Jea en öl sen drog vi till nåt annat ställe mitt uppe på götbacken o tog varsin öl och dit kom 3 killar som stod bakom mig i baren, Jeanette hade fri sikt. hehe.

Jag kände bara en rumpa mot min som tryckte på mer o mer tilllslut stod jag nästan på Jea, men sen drog grabbarna och vi suckade av besvikelse.

Men otroligt men sant så kom en av dom tillbaka o bjöd med oss på krogrunda.


Jeanette som skulle upp o jobba idag dessutom, vi kände oss lite tveksam men hakade på.

Vi hade väldans roligt, som Jea o jag alltid har. Grabbarna surrade om att vi skulle köra en utmaningen att vi skulle ta med oss antingen tjejer eller killar på varje ställe vi va, men Jea o jag fegade ur när vi insåg att urvalet på detta ställe var extremt minimalt. En farbror som såg ut som en uteliggare o kufar. Nej tack så vi drog vidare.


Vi hade iaf en riktigt rolig kväll och jag kan inte sluta förundras hur det kan komma sig att många mäniskor blir så..jaa jag vet inte när de frågar vad man jobbar med o man säger inom bygg. Det blir tyst, sedan jahaa o en nick sen inge mer snack, alls typ.

Är tjejer inom bygg så avtändande?


Samma sak tjejer som snusar o har tatueringar märker jag.

Och stackars jag har ju o gör allt detta.

Eller är det enbart "fina" stockholmare som blir så förnärmad av detta?


Man undrar ju...

Jeanette är mer en sån där Swedish sweetheart o jag är mer hehe jaa, jag vet inte. Folk verkar ha svårare att gilla mig. Är det kanske för att man är så pass udda? Eller är man ens udda?


Oj oj alla dessa frågor o inga svar. haha.

Jag är den jag är o förbannat stolt men kan inte sluta att undra lite vad det är som gör en så "udda"...


Hoppas ni haft en riktig härlig fredagkväll, det hade jag.

Och ikväll blir det en choklad, popcorn kväll framför tvn, alldeles ensam. Fan va underbart!

Kram på er!

Av Pernilla - 20 augusti 2009 17:27

Oj oj vilken vecka.

Jobbet arslet av mig nu när Gripen ha varit hemma o skolat in ungen på dagis eller nåt.

Men nu helt plötsligt är vi 5 markgubbar + gripen som kommer på måndag.

Galet, det som alltid mest bara varit Gripen o jag.


Undra hur man tänkt när man som tjej hoppade in i byggsvängen? hehe

Galet vad mycket skit man får från markgubbarna. Är det inte fruntimmer i allmänhet som då varken kan köra bil, prata vettigt eller dyligt så är det Pernilla som får skit för allt. Jaa inte lätt och ibland käftar man emot men ibland stänger man av o lyssnar inte ens. Man orkar ju inte varje dag.


Jag ha varit så duktig. Springer tisdag, torsdag, lördagmorgon eller söndagmorgon. 3 dagar i veckan springer jag.

Och försöker verkligen att äta nyttigare mat. Mycket sallad, grönsaker, frukt, bär och magert kött och magra produkter i maten.


Resultatet kommer väl...Men jag tycker inte att man kan leva enbart strikt nyttigt, jag funkar inte så iaf. Vill jag ha choklad så äter jag det men jag trycker inte i mig det flera gånger i veckan för det.


Imorgon är det äntligen fredag och helg. På lördag ska jag slappa, springa, fixa cyklen, städa o röja lite. Söndag blir der tvätta undan lakarn, handdukar osv. Kommer att bli en produktiv helg, det gillar jag.


Vad ska ni göra i helgen?

Av Pernilla - 16 augusti 2009 12:41

Syrran kom ju som sagt inte med flyget till Venezuela så hon har spenderat helgen med mig istället.

I fredags jobbade jag som vanligt 06:30 - 13:00 sedan åkte jag hem, hämtade syrran och åkte till Kista igen för inköpt av snus o sockar. haha rolig kombination. Men sen kom jag ju på att Tele2 öppnade en butik i centrumet i måndags, hrmm undra om dom har datorer.

Och jaa det hade dom så jag o syrran lämnade Tele2 butiken glada som bara den av både otroligt trevligt bemötande och en ny HP Compaq o mobilt bredband till mig. Ojj så glad jag blev. Min underbara syster betalade försäkringen och jag betalar bara 250 kr i månaden till årsskiftet sedan läggs det på 100 kr.

Tack kära syster.


Tyvärr så är både min syster o jag lata när det gäller matlagning så det blev tråkigt nog skräpmat en hel del denna helg och min mage kände av det och strejkade skiten ur mig igår kväll. Så vid 19 tiden drog jag med syrran o for o sprang. Det blev mest snabb löpning en kortare sträcka sen började hennes tränardjävul sätta i och hon skulle strö runt mig på en bana på ca 300-400 m o jag sprang så benen inte orkade längre o jag stupade på en bänk ovh hoppades att grannarna va roade av detta.


Nu ha jag kört syrran till Arlanda och det blev stressigt som bara den eftersom min syster är ännu mer tidsoptimist än jag. Men hon hann precis till incheckningen o bagagedroppet som tur var. Sen skickade jag upp henne till säkerhetskontrollen. Så det gick så himla bra så än fast hon verkligen hatar att flyga.


Nu har jag storhandlat och är helt slut på. Va en riktigt riktigt tröttsam helg på ett sätt men samtidigt hade vi väldigt roligt.

Vi är ju otroligt olik varandra och jag har nog lite svårt att inse att Malin håller på att bli frisk och vill bredda sina vingar och erfarenheter. Men jag tänker fortfarande lägga mig i och säga precis vad jag tycker och tänker. :)

Så är det att ha en storasyster, Malin. På både gott o ont. hehe!


Nää men jag hoppas vi kan göra om en sån här helg och att det är lite mer planerat att hon ska stanna för denna helg skulle jag ha som sova ihjäl mig helg, vila upp mig och känna mig pigg o kry för en gångs skull. Men så blev det ju inte riktigt o man vill ju vara kry för sina besökare o visa runt dom osv men jag hade verkligen ingen direkt ork för några större utflykter.


Kram på er o hoppas ni haft en riktigt bra helg!

Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards