Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg under juli 2008

Av Pernilla - 28 juli 2008 19:11

I lördags åkte Elin o jag ut till Skagshamn till Lotta. Vi badade i poolen, käkade mumsig grillmiddag, hoppade i stutsmattan, badade vildmarksbad, mumsade på hallon pch rabarbärpaj till efterätt.

Det var en riktigt lyckad dag.

Direkt efter efterätten åkte jag, Elin och Jeanette till Harrys. Elin o jag va nyktra i princip, jättegod bål men man behöver ju inte supa varje gång man ska ut. Förra helgen blev ju mindre lyckad så vi var nog extra försiktiga i lördags.

In på Harrys kom vi ganska snabbt, men de spelade som vanligt skitmusik och samma folk där som de andra gångerna man va där. Nästa gång vi ska ut så blir det Cover Club eller O´learys eller hur Elin?? 


Elin o jag gick efter vi lämnat iväg Jeanette till andra vänner. Vi gick till Max o försökte trycka i oss lite pommes och vatten sedan tog vi en långprommenad hem. Jag va hemma 02:20. Mysigt värre med prommenad!



Igår tänkte vi lyxa till det med middagen så Syrran, morsan, Jocke och jag åkte iväg till Näske Krog.

Höll på att svimma när jag såg priserna för det första. Sedan kom maten, såg hyffsat gott ut men det smakade inte alls gott.

Jag, syrran o mamma beställde fläskfilé, oxfilé med beanisesås och pommes.

Jocke tog bara fläskfilé.

Jocke åt upp på 5 sekunder och va fortfarande hungrig så vi fick lov att åka förbi grillen i Bjästa på väg hem.

Grönsakerna på tallriken kom ur en fryspåse från Ica liksom, min oxfilé va så jäkla överstekt o torr så fy faaaan. Syrrans oxfilé va helt okey.

Men näää fy faan va besviken jag blev!!! Aldrig mer Näske!!



Av Pernilla - 20 juli 2008 19:42

Igår åkte Elin o jag till Jeanette för att förfesta.

Där var Lotta och Lina.

Vi satt o surrade, drack o hade riktigt roligt. Mycket snuskprat! haha


Seadn drog vi ut på Harrys. Där mådde inte Elin så bra så hon åkte hem.

Vi träffade Stefan Sjölander, skitskoj ju!

Fan jag tyckte inte jag kände speciellt många där.

Men jag träffade även Lina, Lisa och Helena från sista året i Gymasiet. Det va skitskoj att träffa dom. Lisa och Lina har jag inte träffat sen studenten.


På dagen va Elin o jag på stan och shoppade lite, mumsade på Subway och strosade runt.


Idag mår jag kanske som jag förtjänar eftersom jag feströkte igår.

Morsan hämtade mig vid gamla tågstation igår kväll vid 01:30 kanske...Försökte spy bakom en buske men det gick inge bra.

Försökte spy hemma här, gick inge bra.

Allt snurrade o jag svettades. Fy faan!

Lyckades somna tillslut iaf.

Vaknade i morse med värsta pannknacket, magen va ut och in jag jag ville spy men det gick inte.


Krängde en Helenas pizza med champinjoner och ananas till lunch, mådde lite bättre då. Men hjärnan är inte med idag alls!


Av Pernilla - 18 juli 2008 15:18

Jaa, man har ju hunnit med lite de här dagarna iaf.

I tisdags va jag ute o sprang, tro det eller ej. Eller jaa, jag gick o sprang. Trodde mina lugnor skulle hoppa ur kroppen. Men så skönt det va efteråt.


Onsdagen spenderade jag på stranden med Elin, Malin och Anna.

Men det blåste så grönjävulskt så jag trodde jag skulle frysa ihjäl.

På med kläderna, sög på en glass sen åkte vi hem.


Igår åkte syrran, morsan o jag till Stubbsand och solade, surrade o käkade middag med Ingela o Per. Riktigt härligt dag, tills morsan blev dyngrak på 3 glas vitt och blottade sig för alla. haha!


Imorse va jag uppe vid 9 och tuggade i mig frukost, ville genast ut o springa men morsan gick o la sig igen. Bakis! haha!

Vid 11 tiden kom vi ut för en springrunda. Morsan, syrran o jag började gå sen sprang morsan o jag en bit, men morsan mådde inte så bra så hon gick och jag sprang hela svängen runt Hörnsjön.

När jag kom fram till bilen så va jag så yr, bilen låst o morsan o syrran borta. Jag gick bara o vimsade runt bilarna o lungorna pep.

Väntade 5-10 minuter sen kom dom.


Nu är morsan ute i Stubbsand igen och syrran o jag ska vara ensamma.

Fan vad man saknar att vara själv. Så idag blir det en lugn dag för mig. Skönt!


Hoppas ni ha det bra allesammans och imorgon är det fest!!!

Av Pernilla - 15 juli 2008 17:29

Fick ett samtal från en kollega om att det var kaos på jobbet. Massa balkar hade rasat o en person var död. Kunde fan inte tro det. Trodde han lurade mig, men nä.

Blev alldeles kall i kroppen när jag gick in på aftonbladets hemsida och kollade.

Jag jobbar för fan där. Rev en form precis där i fredags....


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2908693.ab

Av Pernilla - 13 juli 2008 22:03

Igår va vi på Barkarby Outlet och Kista centrum och storshoppade. Jag inhandlade ett par mörka Jeans på rean på JC. Två bh:ar som passar, helt otroligt.

En brun/turkos jacka. Två t-shirts på H&M. Ett Ferarri linne från Puma. Och säkert nå mer oxå men de ha jag glömt.


Imorse åkte vi till Skansen och tittade på alla gooa djuren. Sen vandrade vi runt på Djurgården tills benen sa ifrån.

Syrran körde hela tiden, överallt. Tro det eller ej. Hon är en jävel på att köra bil alltså.

Sedan körde vi till CITY! Jaa helt sant. Vi parkerade i citygaraget på Mäster Samuels gatan och knatade runt, tappade bort Jocke för han skulle promt ta hissen. Sedan gick vi runt o strosade. Vandrade in på Harry B James och åt en riktigt god middag på Regeringsgatan.

Efter maten gick vi till Kungsträdgården, vandrade runt till Gamla stan, Drottninggatan, gick in i massa affären och till slut kom vi till bilen.

Efter en briljant idé från min sida bär det av mot Skogskyrkogården där jag tror att jag äntligen ska få se Greta Garbos grav(nåt dille jag fått för mig för många år sen). Men icke då, vi kör vilse, alla utgångar är avstängda och morsan o syrran får världens fnitteranfall medan Jocke och jag blir allmänt less.


Till slut hittade vi ut med bilen och kör iväg mot Märsta.

Morsan gav mig en massage och syrran gnällde som fan över att mina fötter stinker värre än värst. Har gått i gympadojor heeela dagen.

Så när jag ligger på madrassen så får JAG världens fnitteranfall. Jag skrattar så mycket så morsan kan inte massera mig. Jag får för mig att jag låter som barnen på AFV och skrattar vidare. Herregud alltså, sminket lyckades jag kleta runt i hela ansiktet innan jag får ett papper av mamma. Tårarna sprutar som aldrig förr och magen krampar. Men faan vad jag skrattade.


1. Påfågel

2. En böghög med Lemuer

3. Timon. Me, myself and I

4. Den flygande ekorren vill bli lika lång som polaren ödlan.

5. Värsta tuppkammen apan hade. haha

6. Inbrytarkungen på Lilla Skansen

7. Den flygande ekorren trivdes på kaktusen.


 

Av Pernilla - 11 juli 2008 15:31

ÄNTLIGEN SEMESTER!!!


Idag har jag lyckats rensat brädor från spik o skruv, rivit en stor form med Kenneth - Bästa förstörar teamet. Och asfalterat. Huh...svettig dag.



Av Pernilla - 10 juli 2008 18:13

Imorgon klockan 13:01 är det semester! Underbart!

Oj så jag har längtat.

Idag har vi rivit form som aldrig förr.

Vilket teamwork.


Har även sågat ner massa träd o skit så jag har kåda överallt. Vet inte hur jag lyckas riktigt....


Nää, nu e jag trötter....

Imorgon kommer morsan, syrran o jocke ner..

Av Pernilla - 9 juli 2008 17:17

1,5 dag kvar...

här kommer den fina bilden som Kenneth tog på mig o Gripen från bron...


Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards