Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg under februari 2008

Av Pernilla - 29 februari 2008 18:06

Här kommer bilderna från lägenheten i Vällingby:

Glöm inte att läsa bloggen nedanför bara!



Av Pernilla - 29 februari 2008 15:35

Idag fick jag ett samtal från "billig trea Märsta" som jag döpte numret till i samtalslistan på telefon.

Jag skulle åka o kika på lägenheten klockan 14:00.


En trea. 3755 :-/månaden o då ingår el, bredband o parkeringsplats.

Nyrenoverat kök med ny kyl/frys med ismaskin, kanonfina köksluckor o mosaik. Balkong på södersidan o hela köret.

Den tog jag!! Utan tvekan.


Då kan jag lägga undan pengar oxå varje månad.


Syrran ha installerat en webcam till mig så igår satt mamma, syrran o jag o vinkade o surrade över nätet. Skitskoj! :)


Imorgon är det tattoo time.

Av Pernilla - 28 februari 2008 18:37

Ha inte sovit många timmar sen måndag natten kan jag lova.

Måndag natten sovde vi ju på Hotell Ibis...Massa indier som levde loppan o curry lukt i hela hotellet. Tisdag natt sovde jag o syrran i min säng o mamma på madrass. Syrran söker tydligen närkontakt hela nätterna så hon låg nog fan på mig till slut. Jag kröp närmare o närmare kanten o syrran efter i sömnen...hahaha.

Igår natt så va jag uppe i varv och ledsen så jag kunde inte somna alls...Känns som jag va vaken hela natten.


Klockan ringde 05:00 i morse...Jag flög upp som ett jehu o käkade extremt lite frukost, åkte iväg till Kista. Visste inte exakt vars jag skulle.(nytt jobb).

Till slut hittade jag rätt och fick parkera om bilen 3 ggr....Alla gubbar va kanontrevliga o hjälpsamma så det var en bra dag.

Jag levde på adrenalinet att vara på en ny arbetsplats till efter 9 fikat ungefär sen gick det utför.

Åt lite lunch(ingen matlust), fanns inge vatten draget till kojorna, kände mig så enormt trött. Längtade till sängen.


Så ikväll blir det tidigt för mig kan jag lova.

ska nog bara in i duschen sen blir det natti natti. Ögonen åker igen...


Ska lägga in bilder på lägenheten nån dag framöver oxå...Och på tatueringen som jag ska göra på lördag såklart.


...

Av Pernilla - 27 februari 2008 17:16

Idag åkte vi o tittade på två lägenheter. En i Märsta, den andra i Rosersberg. den sistnämnda är mer intressant.


Mellan lägenhets tittarna så fikade vi hos Gripen. Va riktigt skoj.


Sedan åkte vi o käkade o handlade lite sedan sa vi Hej då, mamma, malin o jag. Har haft en klump i magen hela dagen. Ville inte att de skulle åka. Känner mig redan ensam i denna värld.


Funderingarna om jag gjort rätt i att stanna eller ej börjar komma krypande.

Det är inte lätt att ha framtiden i tankarna när det inte känns så bra i nuet.

Men förhoppningsvis känns det bara så just nu och att det går över, annars vet jag inte vad jag ska ta mig till om inte klumpen i magen går bort.


Nu känns inte saker och ting speciellt kul.

Nu måste jag gå o gråta...

Av Pernilla - 26 februari 2008 22:03

Jag är så enormt stolt över min syster!

Hon körde hela vägen från Övik till Stockholm. In till Ibis Hotell i Mälarhöjden. Sovde på hotell, käkade hotellfrukost med 2 busslass Indier. Körde ner till Statoil i Skärholmen, hämtade lastbilen, körde ner till Conny. Packade o körde en virrvarrig väg till Vällingby. Körde vilse, Va inne på mer än 2 OK mackar för att fråga efter vägen. Storhandlade på Coop, körde tillbaka lastbilen till Skärholmen, hela köret....Kan ni tänka er??

Inte jag heller!


Nu är allt inpackat.

Imorgon ska vi titta på minst 2 lägenheter i Märsta. Gripen ska guida oss. :)


Állt för mig ikväll. Trött som ett djur.


Peace out!

Av Pernilla - 25 februari 2008 08:42

Nu känns allt så pirrigt... I eftermiddag bär det av neråt...


Jag har fått för mig att jag kommer sitta ensam i lägenheten i två år ungefär...Inge bra...


Men men..jag har ju både heltids jobb o pluggande såå..jag borde väl ha nånting att göra iaf...


Jaja, vi får se hur allt blir...Bara så nervöst....

Av Pernilla - 23 februari 2008 12:19

Igår skulle jag gästspela på RentAv. Fia, Lisa o jag skulle till Umeå o städa ur en lägenhet. Det gick skitbra o vi hade riktigt roligt. Va inte hemma förrän 17:45 ungefär..:)


Idag for Syrran, morsan o jag till stan. Jag köpte en Samsung 32" tv.

Träffade Emilie(undra om jag stavade rätt nu)som jag gick Gymnasiet med. Hon ska flytta till Italien. :)

Träffade lilla sööt Ida Lundberg på Booa med hennes nya pojkvän. Han verkade vara en riktigt härlig prick. Syns på Påsk, Ida!! Skoterrace!


Ikväll ska morsan på dejt!!! :) Med en Pelle!


På måndag eftermiddag bär det av ner till Stockholm för mamma, syrran o jag. Syrran ville oxå åka med. :)

Av Pernilla - 21 februari 2008 14:30

Idag ställde jag väckaren på 08:30...jo tjena...vaknade en timme senare med en stor katt mellan benen så jag kunde inte röra mig...Poooo som jag kallar han...haha


Syrran o jag körde upp så hon kunde gå på samtal sen tog jag bilen o körde till Åhléns garaget o vandrade till banken o surrade med dom.

Sen åkte jag upp igen o väntade, ringde till Conny o surrade med han sen ringde jag Malin Isaksson o vi bestämde träff.


Syrran o jag vandrade på stan en sväng sen gick vi till Donken o käkade lite. Vi träffade Malin o gick hem till henne för att fika o surra.

Där satt vi o surrade tills nu...hehe!


Faaaan va roligt alltså. Det var minst 3 år sen som syrran o jag gått på stan själva, åkt o hälsat på en kompis, rubbet.

Tror inte ens vi umgåts själva på typ 3 år...Sååå jävla roligt alltså!!


Malin är på god väg att bli helt kry alltså, känns enormt roligt.

Tänk att inte kunna umgås med sin egen syster som man vill på flera år.

Det är helt sjukt vilken konstig situation man hamnar i. Men tappar kontakten o allt men nu känns det helt annorlunda. Nu har jag fått tillbaka min kära syster yster!! Äntligen!!


Såååå glad!

Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards