Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg under augusti 2008

Av Pernilla - 26 augusti 2008 18:35

Igår kände jag mig krasslig, stressad, huvudvärk o allmänt trött i kroppen så jag va hemma igår.

Det gick inte många timmar av arbetsdagen så ringer min handledare fru Grip o säger att jag skulle verkligen ha vare på jobbet idag, riktig lärlingjobb osv.


Idag åkte jag till jobbet. Tydligen har en del av spilledningen gått av och skiten forsade så klart. Så idag...självklart...så fick JAG skyffla upp skiten från en platta som de gjöt i början av förra veckan. YEHA!

O det luktade skit som faan o det stack i näsan. Amoniak.


En sak säger jag bara: Det jävla fruntimmer som spolar ner en tampong till i toan ska jag hemsöka o spöa skiten ur!!!


Fy faan va äckligt det va. Alltså skiten stör mig inte speciellt mycket förrutom att det hade jäst och stack i näsan men att skyffla upp andras äckliga, svällda tamponger är faan inte kul.


Pluggar som en galning. På 5 veckor ska jag vara klar med 5 prov. Det första provet som jag håller på med nu - Betong & armering(verkligen mitt område eller nää) är på 103 frågor. Men jag ligger i, ska faanimej hinna!! Peppa peppa!!


Jahaa, hur är det med alla som läser min lilla blogg då tro? Hoppas ni mår bra!


Av Pernilla - 24 augusti 2008 11:33

o shiit vilken helg...

Malin o Jocke kom hit på torsdags eftermiddag vid 18 tiden. Åkte ner till posten o hämtade ut mina två nya lärlingspärmar, sedan åkte jag direkt o hämtade dom på station. Mumsade en pizza där sedan handlade lite sedan bar det av hem till mig med packning o allt.


Fredag morgon smög jag så bra jag kunde o pös iväg till jobbet.

Efter jobbet träffade Conny upp mig i Kista, sedan åkte vi till stan för att träffa Malin o Jocke(har bara en nyckel hem hit såå), där strosade vi runt lite sen handlade vi tacos o for hem till mig o lagade käk.

Slocknade vid 22 tiden ja...


Lördag bar det av till city sedan käkade vi i stan o alla va så trötta såå..

Imorse innan 4 tiden så bar det av för Malin o Jocke. Jag hörde inte ett smack alltså, fan va duktiga de va på att smyga...Impad!


Så nu sitter man o pluggar så mycket som möjligt...Vaknade med en riktigt öm hals i morse, inte bra...gör ont...

Ska handla, tvätta o titta på två lägenheter idag.....Stress? vad är det?


Och nästa helg ska Elin, Tobbe, Anna o Jonas neröver. Conny hade anmält mig o kevin till nån gocart tävling, de har släktbrännboll på Djurgården, jag ska träffa alla från Ume o plugga o titta på en lägenhet. Jag kommer att bli galen en vacker dag har jag insett!


Av Pernilla - 18 augusti 2008 17:59

Igår va jag o tittade på två lägenheter i Akalla.

Den första var en 1:a på 36 kvadrat....kändes mindre, kändes äckligt, stor jävla spindel i "köks"fönstret...blää! nej tack!

Den andra var en jättefin fräsch 2:a på 45 kvadrat. Sugen som fan på den men man vet ju aldrig. Ska lägga bud iaf.!


Önska mig lycka till!


O på torsdag får jag riktigt finbesök. Malin Isaksson o Jocke ska komma ner o göra Stockholm osäker innan de drar utomlands. Faan va skoj!!



Av Pernilla - 15 augusti 2008 15:45

Faaan va skön hon är Dilana!!

Såå grym!

Lyssna och njut!

Av Pernilla - 13 augusti 2008 18:14

Åhhh idag direkt efter jobbet tog jag bilen till naprapaten, alla 200 meter bort ungefär...hahaha...

Det var gudomligt.


Han va trevlig och läxade upp mig en hel del oxå...

Massage i typ 20 minuter sen va det benknäckardax.

Han fick lös allt knak i ryggen utom bröstkorgen, den är helt låst. Han försökte flera gånger och på många olika sätt men det gick inte. Så nu har man fått övningar som jag ska göra och provknäcka ryggen själv med egen kroppstyngd och styrka...Kan bli intressant.


Sköönt som faan, nu känns det som att man kan röra sig utan att hela ryggraden ska ramla ur kroppen. Underbart!


Hoppas ni har det bra oxå! 

Av Pernilla - 12 augusti 2008 18:11

Ingen rolig arbetsvecka det här...

Haft så jäkla ont i ryggen sen fredagen förra veckan...O det bara fortsatte över helgen och i början av veckan...

Igår fick jag nog efter att ha provat att stretcha, lagt på värmekudde, tabletter osv...Så jag ringde till naprapaten i Märsta men neej då de har semester tills den 14:e...Typiskt...

Migrän anfall imorse.....


Stretchar varje stillasittande sekund...Så idag blev jag less o ringde till en annan naprapat i Kista och tack gode gud, jag ska dit imorgon direkt efter jobbet. helt underbara nyheter!!


Jubel jubel!!!!


Av Pernilla - 7 augusti 2008 19:46

Igår fick jag vara med på nyheterna...

En snabbis som tur var.


3.40 in i nyheterna om ni inte vill se hela. hihi


Ser ju ut som en hulligan...

Han på vänster sida om mig är Gripfan(min handledare).


www.svt.se

Bläddra ner till Regionalt. Välj ABC.

Kolla i höger spalt. Välj ABCs : sändningar. Tryck sedan på:

ABC 2008-08-06 18.10

Av Pernilla - 6 augusti 2008 21:03

I måndags va jag inte speciellt pigg, sov inte många minuter söndags natten.

När jag kom till jobbet och gick igenom arbetsplatsen som numera är avstängd för all genomfartstrafik va allt dödstyst. Inga ljud, skräp överallt, såg ut som ett bombnedslag.


Då kändes det inte alls speciellt roligt. 06:30 va det informationsmöte sedan ut i verkligeheten.


Dagarna har varit enormt sega och engagemanget inte på topp direkt.

Men snart är det helg och på fredag ska jag o Conny till Harry B James och käka sedan sitta kvar och se White Lion. Ska bli skoj.


Bilderna visar balken som inte höll...och orsakade ett dödsfall och två skadade.


Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards