Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Pernilla - 8 maj 2009 19:56

I torsags gick jag på "Hjälp på väg" kurs.

Den började 8 men jag va där 07:20 jobbigt nog, det va bara jag och städerskorna där. hehe!


Det va inte alls många där 07:50 heller..en handfull personer ungefär...

Till slut kom en kvinna fram till mig o en jobbarpolare som va i Kista en sväng och frågade oss vilken kurs vi skulle till och förklarade sedan att han skulle bli sen för att hans ena däck hade blivit sönderskuren i natt.

Jahaa..."Jaa bara det inte är nån jäkla skåning" sa jag och hon drog värsta leendet och tog mig på axeln och sa " Jooo men han är ju det" och brast ut i skratt. "Jaa men då får ni fan skaffa en översättare, för jag fattar ju inte vad de säger, rena danskan i mina öron" och de flesta i lokal som dessutom hade blivit betydligt mer än en handfull hört och skrattade.


Vi gick iaf in i lokalen och fyllde i lite uppgifter på ett papper sedan kom skåningen inrusandes och började mala på, jag hörde nåt med däck iaf...

Men rolig va han iaf. En norrlänning o en skåning..jaa jag tror inte vi förstår varandra riktigt. Men det gick bra till slut, efter man lyssnat ett tag och försöker förstå gröten då äre ganska lugnt.


Vi va enbart 4 st på denna kurs, minsta antalet hittills iaf för min del, va ganska skönt faktiskt. Allt flöt på bra och kursledaren skulle vara i Upplands Väsby och fixa däcket 15:30 och detta uppskattades av alla kan jag lova. Det är inte det roligaste för oss som rör på oss hela dagarna att sitta inomhus i en liten men fin lokal o häcka. Röven somnar efter ungefär 1 timme, sen ryggen efter 1h 15 min sen går det bara utför efter det. haha!


Vi fick en kartong med en "docka" i som hette MiniAnne.

Jaa helt seriöst fick vi en halv docka iaf...Och den skulle vi öva HLR på.

Jaa vi ställde oss alltså på knä efter vi blåst upp denna docka med 3 djupa andetag och började trycka den på bröstkorgen som bestod av en hård platta som skavde som satan på handloven. Och sedan blev det hångeldax med Gösta som jag döpt min docka till.

Det såg så grymt komiskt ut när 3 vuxna karlar står på knä med deras MiniAnne framför sig och de böjer sig framåt, tar tag i dockans huvud och täcker stackars dockans mun med deras så jag började as garva helt okontrollerat. Kunde inte sluta, så jag låg på golvet o skrattade som fan o kunde inte alls fokusera på att lyssna på damen i videon som berättade nästa steg.

Men till slut lyckades jag kontrollera mig och hånglade upp dockan själv.


Så det va ju alltså som det att vi fick denna docka, "Men va faan, jag ska ju åka kommunalt hem" sa jag o tittade på förpackningen....

Men det gick så fint så..hade till o med fundering på att ta upp Gösta, blåsa upp han o hålla han i..nää hand hade han ju inte...men om halsen då...hehe!


idag skulle jag egentligen efter jobbet ha tagit mig till stan för att träffa Jeanette för några öl men så fort jag kom hem, hällde upp en fil tallrik och satte mig i soffan blev jag as trött och ryggen gjorde sig påmind...Oxå va jag tvungen att duscha o handla middag innan jag åkte in så vi avbokade det och satsar på en helkväll imorrn istället!


Vad ska ni göra i helgen?





Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards