Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg under november 2009

Av Pernilla - 29 november 2009 17:43

I torsdags efter jobbet åkte jag till Magnus med Södertälje - Modo biljetterna i högsta hugg. Men fick dock nyheten om att Foppa inte skulle spela, trist.

Första perioden va Modo inte alls med ens, andra helt ok, då va vi med i matchen igen och tredje tyckte jag dom kämpa på ganska bra oxå.

Tyvärr slutade matchen 3-2.


Sen åkte vi o hämtade Bamse sen bar det av hem till mig, kom inte i säng förrän 23:30 tiden o kunde inte sova för jag visste att väckaren skulle ringa 05:10.

Det va den segaste morgonen på evigheter och på fredag eftermiddag va jag så trött, så trött.

Magnus fixade maten o allt, så jag fick sova på soffan. En riktig goskit.


Lördagen blev lite seg men vi hann med en hel del. Shoppade ansiktscreme för mitt utejobb så hyn håller sig i fint skick och även en stor tub av ansiktstvätten som Elin introducerade för mig. Den va grym.


Så denna helg ha man hunnit med massor av saker. Monterat upp badrumsskåp med spottar(så vi lekte elektriker oxå), rensat i sovrummet, skruvat ner det gamla databordet, köpt kabelgömmor och nya sängkläder, tvättat, städat och gjort jul.

Erotikmässan va vi på igår kväll oxå men det va inte så himla märkvärdigt. Trodde det va större o mer grejer när jag va där sist men så va det tydligen inte...


En riktigt härlig helg med massor av mys.

Hur har er helg varit?

  

Fick upp hängare i hallen förra helgen.


  Nya fina badrumsskåpet. Helnöjd!!


  Nya sängkläder och inget databord. Ska måla om till vitt o rött oxå.


  

Gjorde lite jul i vardagrummet. Röda gardiner o ljusstakarna på plats(än fast de inte syns).


Av Pernilla - 22 november 2009 15:34

I fredags vid 14 tiden kom Magnus o Bamse hit.

Och ungefär 1 timme senare anlände huligantåget. haha.

Bamse skällde o morrade lite men sen fick alla komma in och han blev samma gamla Bamsebjörn. hehe.


Mamma stannade kvar och jag lagade käk som blev mäkta uppskattat.

Lördagen kom och Bamse fick sig en rejäl promenad och käk sen drog mamma, Magnus o jag till Ikea där jag lyckades göra av med 1396 kr.

Men det blev en hel del bra saker som verkligen behövdes.

Efter Ikea så åkte vi till Uppsala för att se på Rögle - Modo hos Emma.

Och heeeell yeaaah, vi tog två poäng.


Efter den nagelbitande hockeyn åkte vi Ingelas nya vrålåk till Restaurang Carl Philip.

Servisen va grym, han var riktigt trevlig och rolig.

Och maten va mmmmums god.

En Black & White med fläskfilé och hjortfilé. Otroligt gott.


Efter middagen drack jag en del öl och Ingela, Emma och morsan hade lyckats få i sig 2 flaskor medan Magnus nöjde sig med coca cola. hehe. Han skulle ju köra hem oss sen, så han fick ju köra Ingelas nya röda A4.


Det blev som ni kunde tro en hel skrattfest på restaurangen. Kyparen tyckte inte alls att jag skulle ha handen på Magnus knä och han undrade om Snusmumrikarna skulle vilja ha något mer? hehe.

Han chansade även åldern på oss. Emma va 24, jag va 22 och Magnus va 29. hehe.


Vi släppte av Emma, Ingela och mamma hos Emma i Uppsala sen åkte vi hem till Bamse som låg i sov i min säng.


Idag ha jag monterat ihop badrumsskåpet jag köpte men vi kunde inte sätta upp det pga tattarna som dragit elen i badrummet. Men det ska nog ordna sig iaf till slut.


Nu ska jag laga middag.

Hur har er helg varit?


Av Pernilla - 18 november 2009 18:31

Inte mycket har gått bra än så länge denna vecka.

Måndag morgon börjar med att jag är tröttare än tröttast, sov knappt en blund på söndag natten, undrade om jag ens somnade. Katastrof!

Sen när jag lyckats masa mig upp ur sängen och vandrar in i badrummet och borstar tänderna så står jag i drömmarnas värld och stirrar på badrumsskåpet och undrar varför dörrarna åkder igen hela tiden.....

Står länge o klurar med tandborsten i munnen, hälften av allt tandkrämsskum rinner ner på tröjan och jag tar tag i skåpdörren och trycker till den lite och tjoff sa det så hade jag hela dörren i handen....


Jahaa...hrmm...jaja, ställer den på golvet och borstar klart.


Först på måndag kväll kom jag på vad fan jag gjort. Jag råkade trycka så pass att jag slet sönder sprinten. Pucko!

Så på fredag blir det nog IKEA för att kolla på ett nytt badrumsskåp.


Jag lyckades även på jobbet....Ramlade medan jag stod som ett arsel i en pressänning. Ramlade rakt ner på en staketfot och slog halft ihjäl mig. Tog inte ens emot mig med händer eller nåt utan bara rasade åt sidan. Jimmy på jobbet undrade va fan som va fel på mig men jag fann inget svar. haha.


Slet även sänder bakbyxfickan på jobbarbrallorna i måndags. Skulle åka bak på en liten maskin men jag åkte bakvänt, blev åksjuk och nervös av farten så jag bestämmer mig för att hoppa av och fastnar med fickan i något jag tydligen satt på. Tjoff sa det så va det den byxfickan.


Ja sådär såg ungefär tisdagen oxå ut.


Men idag har det gått ganska bra. Gick ner till Kista Galleria för att gräva ner en beslysningskabel och träffade såklart massa gamla kändisar från tiden man va där. BARA 1år o 7månader.

Träffade "lull"Micke så vi surrade på för fullt och vi kom in på karlar och jag berättade om han som frågade ut mig sista dagen i Kista eftersom just han körde förbi på en Skylift. Då säger Micke: "Määäh..är inte du lesbisk?"

Men satans jävla helvette NEEJ! hahaha

Andra gången nu, helt galet.

Är det för mitt yrkesval som jag blir trodd som lesbisk?

Jaa man undrar ju.. haha

Men mitt svar blev bara: Men Micke, varför tror du jag valde detta yrke? Jag jobbar ju BARA med karlar, bara välja o vraka ju. haha!


Eller inte, skulle aldrig någonsin dejta nån jag jobbar med och dessutom ha jag ju Magnus min nu. :)


Nää gott folk nu ha jag nog surrat av mig tillräckligt va? haha!


Hoppas ni har det gott allihopa!

Av Pernilla - 15 november 2009 19:01

I fredags åkte jag direkt efter jobbet ner till Magnus för en helg med massor av mys.

Bamses allergiutslag på nosen såg jättemycket bättre ut och han var glad som vanligt. Myshund.

Lördagen bestod av städning, en god middag och en tur till Heron City för att kolla på UP i 3D.

Det var en riktigt riktigt bra film, mycket bättre än vad jag trodde efter jag sett trailern.

Jag väntade mig den sura gubben i ett hus som flög runt men fick så himla mycket mer.


Efter bion åkte vi hem till Magnus igen för att mumsa på lite ost o kex. En riktigt mysig kväll.

I morse vaknade vi sent som fan, kl 12. Katastrof! Jag fick panik o skuttade upp ur sängen som värsta atleten.

Vi skulle ju vara hos Grodan o fira han klockan 13.

Käkade fruksot och packade ihop fortare än jag nånsin gjrot förr. Magnus gick ut med Bamse och jag gjrode iordning mig. 13:15 parkerade vi hos Grodan. Vi va ganska snabb ändå.


Vi möttes av den härliga familjen Groda. :) Tråkigt nog var min fantasi för en födelsedagspresent helt bortblåst i fredags efter att Magnus hade hämtat mig. Vi handlade på Ica Maxi i södertälje och där finns ju även fler butiker som Skopunkten, Systembolaget och Kappahl.

Jag ville köpa en viss sak men såklart fanns inte den där så det blev 2 burköl till födelsedagsbarnet. haha.


Nu blir det jobba hela veckan och nog jobba över oxå sen kommer mamma o Ingela på Torsdag.

Det blir en riktigt rolig helg. Magnus ska få träffa tokmamma min. haha!


Ha ni haft en bra helg?



Av Pernilla - 11 november 2009 11:14

I lördags kom Elin o Syrran och fan va roligt vi ha haft sen dess. Det började med att de fick träffa Magnus sen gick vi alla 4 och käkade på lokala pizzerian där det blev massor av skratt.

I söndags åkte vi till Barkarby Outlet och Vällingby för lite shopping.


I måndags jobbade jag.

I Tisdags började dagen riktigt seg med en väldig sovmorgon till 10:30-11 tiden ungefär, seg frukost sen hade ingen direkt nån ork till något men jag tro ändå jag lyckades kicka igång gänget sedan bar det av till Kista Galleria där Elin hade spanat på skor och där även jag köpte ett par.

Sedan åkte vi till Märsta och Steninge Slott där det fotades en massa, och shoppades en del i deras extremt härliga butik som jag kommer att besöka många fler gånger.


Sedan va det dax för Elin o jag att ordna till oss och dra in till city för middag på söder och Papa Gallo med Cherstin o Carro. Blev en riktig skratt/gris fest och stora stygga vargen va oxå där aka Elin. haha!

Cherstin flirtade genom att sticka ut axeln och fråga vad han rekommenderade och vi bara garvade. Stackars servitör. Men han verkade ha skoj iaf för Carro beställde kaffe men alla fyra fick en chokladbit var.


Nöjda, mätta och glada bar det av till Slussen för att ta tbanan till Globen.

Att se Pink på scenen max 10 meter ifrån Elin o mig, det går knappt att förklara. Vi kände oss som två små fjortisar, vi kollade på varandra, skrek och hoppade upp och ner hela tiden. Galna tok men fan va grym hon är.

Vilken show.

Akrobater till dansare, otrolig röst som håller igenom varje låt.

En show helt enkelt.

Det hände något nytt hela tiden, man blev aldrig uttråkad.


Otroligt, fantatiskt, magnifikt, häftigt, grymt och ojojoj så mycket mer.


  


Det va så himla svårt att försöka knäppa kort med den extremt dåliga mobilkameran.

Detta var den enda lyckade bilden tyvärr. Filmade och spelade in musiken oxå som tur var.


Nu har jag sagt hej då till syrran o Elin. De sitter i bilen påväg hemåt nu. Det blev så tomt här.

Men vi har alltid lika roligt tillsammans och det blev några riktigt bra dagar.



Av Pernilla - 10 november 2009 11:19

Igår va man tvungen att infinna sig på jobbet. Jobba kämpa blev det då.

Men idag är jag ledig och herregud så underbart.

Sitter i soffan med Elin och syrran, frukosten kvar på bordet och kaffe i koppen.

Vi ska till Kista Gallerian och shoppa lite sedan kan det hända att syrran får sin vilja igenom och att besöket av Domkyrkan i Uppsala blir till verklighet. Vi får se hur det blir med tiden.


Elin och jag tänkte åka in till stan för att käka middag på Papa Gallo sedan blir det några öl och massa snack sen ska vi till Globen för att se PINK!


Vi har inget planerat till efter Pink men ett par drinkar kan väl hända iaf.

Malin o Elin ska ju ändå sätta sig i bilen på Onsdag morgon för att åka hemåt så värsta party party blir det inte.


Nä nu blire ett hopp in i duschen.

Ha en bra dag allesammans!


Av Pernilla - 4 november 2009 16:00

I Söndags morse kände jag att japp, nu blir jag sjuk.

Och jaadå, fort kom det oxå.

Söndag eftermiddag/natt låg jag i en riktigt otrevlig feberfrossa.

Måndagen och Tisdagen låg jag helt däckad.

Idag har jag första gången denna vecka känt mig som en människa.

Imorgon blir det jobbet, så less på att vara hemma nu så uscha. Saknar jobbet som ett tok.


Inatt va första natten jag inte sov 12 timmar oxå och det ser jag som ett friskhetstecken.

Hoppas bara snoret lossnar sen så är allt tipp topp igen.


Ingen svininfluensa här inte.

Hoppas ni alla är friska o krya!

Av Pernilla - 3 november 2009 16:17

Sitter o letar fram bra musik med Crashdiet. Inte speciellt svårt. :)

Och då kom jag ihåg ett samtal jag hade med en bekant på msn tidigare idag om min blogg.

Han tyckte den va rolig men det det va lite dåligt med bilder.

Och då kom jag på varför jag började blogga.


Det va ju för att jag skulle få avreagera mig. Jag skrev ju om allt möjligt under -07 & -08.

Om saknaden till Övik, familjen o mamma, hyllningar till galna människor, att jag ska spöa skiten ur fruntimmer som spolar ner tamponger, min passion för musiken och såklart mitt otroligt varierande jobb.


Jag har suttit och gått igen en stor del av min blogg och trodde jag va mer aggrestiv än vad jag egentligen var.

Trodde jag skrev mer elaka kommenrarer om allt o alla.

Men det kanske var ännu längre sen mina aggressioner försvann.

Det var nog mestadels under lunarstorm perioden som jag kanske var lite mer aggresiv.


Jag är som ett litet lamm nu. hehe.

Ett hårdhudat lamm som ingen kan sätta sig på eller hunsa runt.


Nu känns det mest som att jag svamlar på. Undra om jag har feberyra igen? hehe

Slänger med en bild jag tog i somras.

  

Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards