Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg under juli 2007

Av Pernilla - 31 juli 2007 17:02

Joo, då är man i Övik hos mammsen o syster.

Kom igår lagom till middagen..:) Man måste ju tajma.

Idag hann vi med en hel del...som att åka till Däckladan o fixa däck. Ska lämna in Kian imorrn.

Sedan åkte vi hem till Cherstin o träffade Angel. Söt unge!

Sen blev det ett besök hos mormor o morfar för fika o bokelse av bord på La Rochelle imorgon. Det ska bli nice.

Nu är vi hos morsan o firar Jocke, han fyller 27 bast. Gammas. HAHA!


Imorgon blir det nog ganska lugnt...Åka lite 4-hjuling o lattja runt, sen middag med mormor o morfar.


Torsdagen tänkte vi åka till farmor o farfar o hälsa på en väldigt snabb sväng. Uscha...känns drygt.

Sen blir det förhoppningsvis en sväng till Luj, ska ringa han oxå.

Sen middag hos pappa o Auli.


Fredagen ska vi till Stubbis o mysa o käka.


Fullt upp men himla roligt.

Av Pernilla - 25 juli 2007 19:33

I Måndags åkte vi till Tekniska museet och sen en fika på Kaknästornet med Lena och hennes dotter Johanna. Det var en härlig dag men man såg inte speciellt mkt från tornet, det regnade...tråkigt.


I tisdags hade vi typ 20 ärenden att uträtta så det blev lugnt på kvällen sen kan jag lova.


I dag var det IKEA...igen...Köpte äntligen en ny säng. Det blev en mellanbrun HOPEN. Den är ihopmonterad o klar. Faan vilken dag alltså, en sån där härlig dag då ALLT går fel.

Orkar inte ens prata om det...uscha. Bara glömma o gå vidare.


Blekte håret i morse, så nu är jag pärlblond. :) Blev riktgit bra måste jag säga..:) Tur att man är så seriös på bilderna..hahaha


Imorgon bär det av till Malmköping så det blir inget skrivande förrän typ söndag eller senare.


Kramar på er allihopa!

Av Pernilla - 22 juli 2007 18:09

Idag åkte vi till en av de få apotek som har öppet på söndagar, den låg på vasagatan. En tjej på apoteket tyckte inte att mina utslag såg så trevliga ut och rekomenderade Kestine, hon trodde att det var nässelutslag. Så det blev Kestin och Kylbalsam.

Ryggen har blivit bättre men knäna kliar som FAAN!


Efter det så tog vi en tur i stan. Gick ner till Kungsträdgården och käkade en glass och kikade på bungyhopp. Kevin fick en tia och sprang i hoppborgen och tjoade. Vi strosade runt där en stund sen blev det tvättning av bilen sen extremt slappande.


Man är så fruktansvärt trött så jag fattar ingenting.

När man har semester borde man bli pigg och göad men jag är bara trött och har ont.

Måste till en massör imorgon. Mina armar domnar hela tiden efter allt arbete med plattor i två veckor. Sådant känner man lagomt till man blir ledig, så typiskt.


Sedan är hela onsdagen till veckan planerad. Då blir det klippning av båda mina pojkar, extremt många ärenden och eventuellt sängköp.


Torsdag åker vi ner till Malmköping, lämnar bilen på service och går på marknad.


Sen blir det Övik nästa vecka, ska bli så otroligt underbart att komma hem igen! Längtar!

Av Pernilla - 20 juli 2007 14:55

Semester!


I morse var jag pigg som en lärka och galen på alla verktyg.

For runt som en skållad råtta och yrde o fräste, haha.

Ramlade över ett snöre, slog skallen i en skylt, köpte klubbor till pojkarna o tjejen så klart. Gud vilken underbar dag.


Idag bara klickade allt med jobbet. Det tar ju självklart ett tag innan man blir haj på en ny grej, men idag bara satt allt. Jag gjorde saker och ting innan nån ens hade sagt nåt, lade plattor som en galning på droger eller nåt.

Jäktade upp mina kära kamrater Paola och Stefan, som jag tyvärr sade adjö till idag. Stefan tyckte att han o jag haft så roligt de här veckorna att han ville hålla kontakten via msn, så självklart. Vi hade förjävla roligt. Mycket skratt och jävulskap, haha.


När vi skulle packa ihop alla grejor i skopan så snubblade jag över ett rep och låg raklång, då tyckte PG att jag skulle skriva in mig på rehablitering i 2 veckor, haha. Jag ramlar och slår mig hela tiden, helt sjukt.


12:15 samlade vi ihop grejorna och begav oss till bodarna för att byta om sedan var det fredagsmöte(eller weinerbrödmöte som vi kallar det). Grabbarna från Helenelund hade kommit. Anders, Peter, John, Samuel och Kim. Och vi från Sollentuna, Stefan, Paola, Micke, Olavi, Janne, jag och Arbetsledarna PG, Victor och Mehmet samlades alla i en bod och surrade och den gågna veckan och vad som ska hända nästa vecka.

Till slut kom vi in på personalen och Anders och jag ska ha semester, Stefan slutar och Paola ska flyttas till Helenelund och Samuel till Sollentuna. Så det blev lite ledsamt ett tag där...Vi alla jobbar så himla bra tillsammans så det var lite sorgligt att vi skulla splittras.


Men ikväll så ska vi käka med Eero o Mervi i Slagsta, ska bli mums.

Sedan ska vi bara slappa i helgen o varva ner. Sedan i veckan blir det nog några dagsaktiviteter.


Kramar allihopa!

Av Pernilla - 18 juli 2007 18:07

Nu är det bara 1,5 dag till semester. Känns underbart gott folk, jag lovar!

Har sån jävla värk i rygg, nacke o ben så fy faan. Jävla plattor man ska lyfta bort, sen ställa på pallar sen lägga ner skiten igen..uscha!! Har fan mardrömmar om plattor, TVI!


Men bara torsdag oxå slutar vi ju 1 på fredag såå...nära nära..


Ska bara slappa hela helgen, sova länge, äta gott, mysa runt och äta lyxigt.


Kram på er allihopa!


Vore nice att ligga här...

Av Pernilla - 16 juli 2007 18:02

Huh...en vecka kvar till semester...Känns tungt.

Conny fick semester i fredags...

I lördags hade vi en myskväll med mysig middag och bio - Pirates 3.


Söndagen var totalt full med en massa ärenden och till slut födelsedagsfirande i Gustavsberg, Kevins kusin fyllde 14 år.


Idag kom den här förbannade värmen. Hade jag haft semester hade den varit väldigt väkomnande men jag jobbar fortfarande.

Hjärnan stannar, arbetet blir i slow motion och man orkar jobba ungefär i 10 minuter i stöten sen vila i 20 min, haha.

Hur mycket vatten man än dricker så får man fortfarande huvudvärk, humöret sviktar och man blir allmänt less. Ingen skugga nånstans.


Men på fredag då jävlar!!

Då ska vi till stan o supa som små svin! haha!

Sen blir det Övik vecka 31, ska bli underbart. Längtar hem!

Av Pernilla - 14 juli 2007 12:38

Det var första arbetsveckan i Sollentuna det.

En vecka till sen- semester!! weeehoo!


Grabbarna på jobbet är kanon, Stefan(stiffmeister), Micke(håriga apan), Olavi o grävmaskinisten från Bredbyn.

Stefan o Micke som jag kommer bäst överens med kommer självklart att sluta med min vanliga tur. Micke har fått jobb som fritidspedagog i Tullinge o Stefan ska bli utsättare. Typiskt.


Enda oturen jag hade igår var när jag skulle rensa en slaggbrunn. Jag fick ett verktyg som såg så rolig ut. En lång stav med nån slags rundell på ena ändan som man kunde skopa upp skiten med. Häftigt.

Jag grejade med den där ett tag och tog upp all slamm. Till slut så fick jag nå ryck och släppte ner den med kraft och all skit splashade upp på mig, i ansiktet och på kläderna...nice värre...haha!


Hyrde film igår - Tenacious D och The Contract med Morgan Freeman och John Cusack. Två riktigt bra filmer! Så det blev en kanon kväll.

Dessutom fick jag blommor igår när Conny kom hem, jättefina!! Som plåster på såren att han har jobbat över non stop i typ två veckor...


Jaja, nu ska jag nog iväg till IKEA o köpa kuddar!! :)

Av Pernilla - 9 juli 2007 18:17

I söndags fick jag ett väldigt väldigt oväntat men otroligt roligt samtal..

Från min faster Anna-Lena. Vi har inte talats vid på minst 2-3 år och ofta tänker jag på dom, att man ska ringa eller hälsa på när man är i Övik(dom bor i Umeå).


Så vi bestämde att de skulle komma förbi och fika och de gjorde dom.

Lilla söta Philip och Timothy hade blivit så himla stora. Philip är nog 12 år nu och Timo 5 år. Helt sjukt vad tiden flyger. Timo kände inte igen mig ens.:(

Än fast jag är hans kusin och varit barnvakt åt han...

Det kändes jättetråkigt, men vad roligt det vara att träffa Anna-Lena, Kent och kidsen!


Otroligt härlig helg!


Idag var första dagen på nya jobbet i Sollentuna.

Verkaren PG mötte mig vid statoil och sedan guidade han mig till centrumet. Hur lyckas jag få alla snygga verkare på Peab? haha! En riktig pudding. :) Inte helt fel.

Väl inne i kojan så satt det två bröder som jag hört talas om, riktiga tokar. haha! Sedan kom det 4-6 snubbar till. Några gammstök, några yngre.

Härliga snubbar. Idag fick man då arbeta som en galning, som aldrig förr. Kändes underbart.

Satte platter och kullersten, tog bort de trasiga plattorna som väger 40 kg/st, huga!


Va riktigt skoj faktiskt, men ganska drygt. :)


Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards