Mitt liv i ett nötskal

Direktlänk till inlägg 16 maj 2009

Brand i byxorna!!

Av Pernilla - 16 maj 2009 09:38

Jaa detta var en hyffsat produktiv vecka, jobbmässigt.

Betongarna har fått ett par lärlingar oxå, så nu är vi ännu fler i Kista.

Stod och surrade med en av dom och vi kom in på ålder och han chansade min ålder på 27-28 år...What the fuck?

Ingen ordning på dagens ungdomar! haha!


Mamma ringde igår och informerade mig om att jag får nog besök nästa torsdag. Weeee! Faan va nice. Så syster, mamma o jycken Freja kommer ner o spenderar helgen i stockholm med mig! Underbart!

Kommer att bli grymt! Man är ju ifrån varandra några månader innan man ses igen.

I början när jag flyttade va det riktigt jobbigt men nu talas man vid ganska mycket o det går ganska bra än fast man saknar dom som bara den ofta.


Denna helg blir en lugn, vit helg som jag ska ägna åt att städa lite här hemma, Sopsortera lite i soprummet, tvätta och bara mysa runt.

Såå skönt att vara alldeles själv ibland. Då hinner man reflektera lite över livet. Annars ha man så jäkla mycket att göra o alla man ska träffa så man hinner fan inte ens tänka alls.


Mumsade på lite glass med två jobbarpolare igår, Alex o Grodan till 11 kaffet. Jag hade tagit på mig nya fina gröna jobbarbrallor på morgonen och kände redan vid 9 att det stacks lite på baksida och insida lår.

Sedan började det nästan att brinna på just dessa områden och det gjorde fan ont alltså.

Så när vi köpt glassen(som Alex bjöd på) och skulle bege oss ut ur Gallerian och till kojorna så tog jag glassen i munnen, lade händerna på insida lår och fick ifrån mig ett alldeles för högt stön. Och in kommer två killar i arbetskläder varav en av dom flinar som fan. Då säger Grodan, han skrattar åt dig. Jaaa det vet jag väl o skrattar som fan. Sedan blev det lite surr om att jag borde lära mig att bete mig eller nåt. haha.

Jag tål antagligen inte färgämnet i byxorna, för materialet är bomull och det tål jag iaf.


Det är ju jag i ett nötskal och därav namnet på bloggen. Jag lyckas ganska ofta "skämma ut mig" men det är ju bara att jag kanske har dålig tajming med det mesta. Ja men det kan jag bjuda på för då har man iaf nåt att skratta åt sen! :)


Hoppas ni har en grym helg nu!! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 17 mars 2011 12:51

Tänk vad 1 år går förbi fort. Utan att man egentligen lever det. Helt otroligt att ett samtal med en främling kan rasera alla murar man byggt upp under 1 års tid. Känner att jag tagit ett lite större kliv in i vuxenlivet idag. Tagit itu med en ...

Av Pernilla - 22 februari 2011 14:27

Sen jag va sjuk sist började jag med Mivi Total. Och det har fungerat bra. Kommit igång med träningen, än en gång. Det blir tyngre och tyngre att komma igång med träningen efter varje gång man är sjuk. Tur att jag har bra vänner som peppar mig. T...

Av Pernilla - 17 december 2010 21:36

Nu va det länge sen, igen. Kommit igång med träningen sen ett par veckor tillbaka och det känns riktigt bra. Träningsvärk både från gympassen och jobbet. Leker armerare för tillfället.Snart, om exakt 4 dagar är jag i Örnsköldsvik! Fan vad jag längtar...

Av Pernilla - 14 november 2010 13:55

Världens bästa mamma kom ner med kusinen min och två av hennes vänner. Det var fullt hus här i fredags, middag i kista, öl, cider, vin sen begav sig Frida och hennes vänner till city för festandet. Mamma o jag såg lite på tv, snackade en massa oc...

Av Pernilla - 5 november 2010 13:48

Oj mina vänner va länge sen det var nu jag skrev ett inlägg. Har haft fullt upp och inte direkt varken orkat eller velat skriva nåt. På jobbet går allt superbra, trivs som satan och alla gamla konfliker är utredda. Känns otroligt skönt vill jag l...

Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards