Mitt liv i ett nötskal

Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

Äntligen singel

Av Pernilla - 18 januari 2010 11:32


Här kommer historien.


Började ju dejta Magnus i höstas och han va så himla trevlig och verkade uppriktig.

När jag besökte hans lilla etta i Vagnhärad första gången trodde jag tyvärr att jag skulle spy. Hundhår till tusen, gamla snusar överallt, disk i hela köket, toastolen va alldeles svart/brun, grus överallt, kläder i högar, kaffepulver i halva köket, dammtussar som flög runt.

Ja det va riktigt äckligt faktiskt. Men lite blyg som man är i början så vräker man ju inte ur sig "Fan va äckligt".

Jag började ifrågasätta om jag verkligen hade känslor för en person som hade det så otroligt ostädat hemma. Jag är ganska pedantisk, men vilken person som helst skulle ha tyckt att det var ohygieniskt.


Hans sämre sidor började träda fram sakta men säkert. Säkert även mina, men jag döljer aldrig mina och jag är fullt medveten om de flesta.


Han skulle på julfest med företaget en fredag i december, lördagen skulle han komma till mig. Klockan slår 14 och jag ringer. Herr Lidin är så bakis att han bestämmer sig för att inte komma till mig.

Hade det varit jag och jag visste att jag skulle bort dagen efter hade jag kunnat kontrollera mitt alkoholintag. Men alla är vi olika.

Då skulle han komma på söndag istället men lyckas köra av vägen. Och det är ju något man verkligen inte kan göra något åt.


Några dagar senare åker jag till Örnsköldsvik för att fira Jul & Nyår med familjen.

Magnus och jag hade bestämt att han skulle bila upp till Örnsköldsvik innan Nyår så vi kunde fira tillsammans.

Jag skickar ett sms och frågar om han kommer upp, men du får jag tillbaka:

"Nej tyvärr så ser det mörkt ut. Jag tror du får klara dig utan mej på nyår. Sorry. Puss"

Självklart ringer jag upp och frågar varför.

För att jag körde faktiskt av vägen, du förstår ju inte ens får jag till svar.

Jag, inte förstå hur det känns att köra av vägen? hahaha.

Och det var typ 70 mil till Övik dessutom oxå just det, ingen hundvakt(Det viktigaste och mest avgörande).


Jag blir så klart besviken men mest ifrågasätter jag vad i hela helvetet han är gjord av? Kattpiss?

Att man är rädd att köra bil efter man varit av vägen är väldigt vanligt, men Man up, dammit. Det bästa är ju ändå att sätta sig i bilen igen.


Det är ungefär nu som jag verkligen börjat ifrågasätta vilken typ av person han är.

En mes?

Verkar inte vara nåt material för mig iaf.


Väl hemma i Stockholm igen så skulle vi träffas på fredagen. Jag kom hem torsdag, träffa Magnus på fredag och besöka Madde på babyshowern på lördag.

Ringer han på fredag, inget svar. Telefonen ringer på fredagkväll och jag frågar om han är påväg? "Oj, hade vi bokat?" säger han.

Det var ju ändå 5-6 veckor sen vi sågs. Hade glömt hur han såg ut.

Då skulle han tydligen vara barnvakt på lördagmorgon så det skiter sig ju.

Jag som hade tänkt att vi skulle ha snackat och att vi eventuellt skulle göra slut.


Söndagen efter skickar jag sms "Ska vi boka fredagen?"

Jag både ringer och skickar sms i en veckas tid. Inget svar.

"Karln" är spårlöst försvunnen och min frustration blir enorm.

Till slut är jag så jävla förbannad att jag skickar ett sms på lördag kväll:

"Jag har velat göra slut med dig sen Jul. Jag ville göra det förra fredagen men du kom inte. Sen tänkte jag göra det på tele men du svarar inte. Jag blir tvungen att leta upp dig eller så ringer du så vi få göra slut på det här nångång."


Inget svar.


Söndag morgon går jag in på facebook och ser på min sida att "I förhållande med Magnus Lidin" Ändrats till "I ett förhållande". Jag går inte på hans sida och ser "singel". Jag ändrar givetvis min civilstatus till "singel".


Jag förstår att ni sitter och antingen gapar eller tokskrattar och jag förstår er. Jag gör detsamma.

Magnus på 34 år beter sig på detta vis.

Detta är det mest barnsliga, omogna, ryggradslösa med fegaste jag någonsin varit med om på mina snart 25 år.

Att jag skulle ha mer stake än en karl på 30+.

Jag väntade iaf tills jag kom hem och att vi skulle ses tills jag skulle göra slut men inte ens det fick man göra.


Men nu anser jag att det äntligen är slut.

Synd att man inte fick träffas o göra slut öga mot öga och kanske prata ut om saker och ting. Men han är kanske rädd för mig.


Detta är min sida av historien, kan bli svårt att få hans sida av den när man inte får tag på han ens.


Synd att det behöve sluta på detta sätt men gjort är gjort.





 
 
Ingen bild

Malin

18 januari 2010 21:14

Du jag gapskrattar inte kan jag lova, Nästan lika ryggradslös som K. Fadern till min bebbe du vet. Du ska få höra den historien någon gång. Baaaah för karlar som påstår sig vara vuxna. K är ju trots allt 38. Detta visar ju att åldern bara är en siffra. Tur att du inte hann bli mer kär. Kram

 
cherstin

cherstin

19 januari 2010 08:01

men herregud. jag har inte ord1 det var det jävligaste jag hört..allvarligt???
vad vare för pojke du var tillsammans med? ja, pojke, usch. du förtjänar bättre pernilla!

http://bovington.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 17 mars 2011 12:51

Tänk vad 1 år går förbi fort. Utan att man egentligen lever det. Helt otroligt att ett samtal med en främling kan rasera alla murar man byggt upp under 1 års tid. Känner att jag tagit ett lite större kliv in i vuxenlivet idag. Tagit itu med en ...

Av Pernilla - 22 februari 2011 14:27

Sen jag va sjuk sist började jag med Mivi Total. Och det har fungerat bra. Kommit igång med träningen, än en gång. Det blir tyngre och tyngre att komma igång med träningen efter varje gång man är sjuk. Tur att jag har bra vänner som peppar mig. T...

Av Pernilla - 17 december 2010 21:36

Nu va det länge sen, igen. Kommit igång med träningen sen ett par veckor tillbaka och det känns riktigt bra. Träningsvärk både från gympassen och jobbet. Leker armerare för tillfället.Snart, om exakt 4 dagar är jag i Örnsköldsvik! Fan vad jag längtar...

Av Pernilla - 14 november 2010 13:55

Världens bästa mamma kom ner med kusinen min och två av hennes vänner. Det var fullt hus här i fredags, middag i kista, öl, cider, vin sen begav sig Frida och hennes vänner till city för festandet. Mamma o jag såg lite på tv, snackade en massa oc...

Av Pernilla - 5 november 2010 13:48

Oj mina vänner va länge sen det var nu jag skrev ett inlägg. Har haft fullt upp och inte direkt varken orkat eller velat skriva nåt. På jobbet går allt superbra, trivs som satan och alla gamla konfliker är utredda. Känns otroligt skönt vill jag l...

Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards