Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg den 30 januari 2010

Av Pernilla - 30 januari 2010 11:28

Igår va jag oå möte med det nya gänget i Solna. Platschefen, Arbetsledaren, gubbarna och maskinisterna. Kaffe, planering och information.

Sedan bar det av till arbetsplastsen för tilldelning av skåp oxå träffade vi några gamla tokar från Kista jobbet. Va riktigt roligt och känns jävligt skoj att få börja jobba igen.


När jag kom hem, mitt i dagen fick jag världens tokryck och gick barsarkagång i mitt hem. Röjde, dammtorkade, dammsugade, diskade, bytte gardiner och moppade golven. Sen däckade jag i soffan och inväntade Jeanette.

När hon kom så for vi till Stinsen i Häggvik för lite shopping.



Det blev denna tvålpump till toan från Clas Ohlson.



Och de här örhängena från Gina Tricot.


Sedan åkte vi till mig och jag lagade käk. Blev fläskfilé, vitlöksstekta champinjoner, Oatley och mos, in i ugnen och voalá Mums!

Efter middag sörlpade vi lite kaffe sen blev det e promenad mot Akalla Centrum, vi skulle hyra film. Men den nyaste filmen på det stället var nog Rush Hour så vi gick vidare men efter ett tag insåg vi att nää det finns inge mer här så vi vände om och gick hemåt.

På vägen så surrade vi som fan och rätt va det är hör jag ett konstigt högt ljud bakom mig, hoppar rakt upp med knytnävarna knutna och några vassa ord på tungan. Vänder mig om och ser en gubbe som säger "Deal with it" sen gör han ljudet igen och det enda ordet jag har på tungan som är påväg att flyga ut är gubbjävel. Men jag höll tyst och vi ökade stegen lite. Fan jag märkte inte ens att vi gått förbi han. hahaha!


Vi såg istället Hulk Hogan sen blev det Rock Star med Jennifer Aniston och Mark Wahlberg som var bättre denna gång än sist jag såg den som säkert va x antal år sen. hehe.


Slänger in en bild på det Grekiska lantbröd jag gjorde i onsdags oxå.


  


Mums, nybakat!


Idag känns det riktigt segt, vaknar aldrig. Ska nog ringa morsan en sväng sen träna o stretcha så kanske man känner sig som människa igen.


Hur var er Fredag?










  

Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards