Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Pernilla - 22 januari 2010 19:41

Förbannades jävla tele2 från helvetets avgrund!!


Fick ett sms till min lilla bredbandspryl där det stod att jag hade överskridit 90% av mitt mobila internet.

Jahaa, tänkte jag. Vad händer då? Stänger de ner skiten?


Då rindge jag min syster och hon går in på Internet och letar fram information om katastrofen.

Och på nätet hittar hon information där det står att operatören sänker hastigheten till 0.02 mb/s. KATASTROF!

Det är sämre hastighet än på de gamla telemodemen från stenåldern.


Allt som spotify, Youtube, Voddler, internetradio, se en film på datorn kostar en jävla massa i datatrafik.

Och jag då som köpt dator och mobilt bredband hos Tele2 betalar en summa för både på 269kr/månaden och har en maxgräns på datatrafiken på 5MB.


Nu när jag varit hemma sen innan Jul så är det ganska givet att jag sitter en hel del vid datorn av en jäkla massa anledningar.

Men nu är det så jäkla segt att gå in på internet och ibland stänger det bara ner sig och med mitt tålamod har jag snart ingen dator kvar.

Datorn kommer att ligga 3 våningar ner på stenplattorna snart.


Att de ska behöva sätta en maxgräns bara för att tjäna en jävla massa pengar blir jag såå jävla less på. Betalar vi inte tillräckligt med skit till allt annat i detta avlånga land?

Skatter, avgifter och allt annat skit som kostar en jävla massa.

Nu ska vi behöva uppgradera abonnemangen på Internet till XL och betala flera hundra kronor mer i månaden.

Pengar som vi inte har. Helst inte när man sitter hemma för det inte finns några jobb just nu.


Tele2, gillar verkligen inte er.


Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards