Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Pernilla - 28 januari 2010 17:25

Idag åkte jag till söder för att fika med Cherstin o Angelina.

Sena va vi alla tre så klart. haha.

När jag står vid medborgarplatsen och väntar ringer telefonen och det va min verkare, Viktor.

´Heej Pernilla, hur är det? Vill du jobba kanske?´

´Jaaaaa men tro du!!´

´Vad bra, då kan du komma förbi i Solna imorgon.´

´Absolut!!´


Fan va underbart, äntligen ska man få jobba. Och med bra folk dessutom. Jag har en sån himla tur emellanåt!


Men min andra tanke va nog oj, vad jobbigt. Jag som planerat att tapetsera garderobsdörrarna och måla alla fönsterramar vita och de o de o de skulle jag ju göra. hehe, alla dessa planer för en extremt rastlös Pernilla. Eller Ernie som min syster hädanefter kommer att kalla mig.


När blev jag såhär rastlös?

Jag har för mig att jag alltid varit hyffsat lat o blivit överlycklig om jag fått en fredag ledig eller dyligt. Men denna månad ha jag klättrat på väggarna. Kan inte sitta still en sekund.

Har målat, spikat och planerat hela lägenheten i skallen.


Efter telefonsamtalet knatar vi tre upp till Tully´s på götgatan och fikar blåbär och hallonpaj och hallonmilkshakes o smoothies men jag tar en stor svart kaffe ja.

Angelina satt o gjorde grimaser när hon åt hallonpajen och jaa tänkte vi, men den var verkligen sur. hehe.

Och att se Cherstins växande mage, ojoj så himla härligt.

Om Angelina blev så här himla underbar, snäll och mysig som hon är, hur blir nästa då?!

Va riktigt roligt att träffa busungarna några timmar.


Så imorgon kommer min handledare o hämtar mig sen åker vi till Solna med alla jobbargrejer och ska på nåt möte där tydligen. På måndag är det dax!!


Hoppas ni alla haft en lika bra dag som jag!!


Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards