Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Pernilla - 7 januari 2010 20:31

Nu är jag hemma.

Har ställt upp kaffebryggaren(OBH Nordica chili(jag fick av mamma.

Tvn står på som sällskap och nu sitter man här i soffan och skriver blogg.


Har haft underbara två veckor i Örnsköldsvik med familj o vänner.

Rolig utekväll med Elin som slutade med matchmaking och efterfest med goda vänner lag.

Två gånger har Elin o jag tabbat oss med café UH, vi går dit men det är stängt.

Hur är det med fika på kvällarna i Övik egentligen? Obefintligt!!

Har myst med familj o släkt och haft det riktigt underbart.

Fått höra riktigt härliga nyheter. Puss vännen! Så glad!


Och idag har min kära mor, syster och jag haft en sån där dag som bara vi kan lyckas med.

Bilade ner till Sundsvall vid 10 tiden imorse. Vi skulle leta upp ett varuhus som sålde sportkläder till halva priset. Efter att morsan skrikit vänster i baksätet bestämmer Malin o jag att vi svänger höger. Och vi hittade stället på en gång.

Min mor har tendensen att ha fel på både höger/vänster och en massa andra saker som är vettiga.

Sitter hon tyst som en mus i baksätet brukar det mesta bli bra!


Varken syrran eller mamma lyckades hitta nåt där men jag hittade tjocksockar och såna där band man tränar med hemma.


Sen snurrar vi in på massa olika affärer för mamma ska hitta en dator men ack så fel det blev. Så vi beslutade oss för att leta reda på Telia i Sundsvall.

Sundsvall är en sån där jävla stad som man inte ska köra bil i.

Det var enkelriktat precis överallt. Morsan skriker höger men menar vänster och syrran håller på att bli galen, samtidigt som jag håller på att skratta ihjäl mig.

Ni kan väl iaf föreställa er ljudvolymen i bilen.

Det blev iaf inget dataköp så vi kör till tågstationen.


Där är det ju en jävla massa olika människor och kallt är det såklart.

30 min kvar.

Så kommer en gubbe in med ett par längdskidpjäxor på fötterna, väska, mössa, extremt skumma byxor men INGA skidor!

Syrran o jag tittar bara på varandra och skakar på huvudet.

Sen står det en karl i 20-30 års åldern med ett par lila typ gummiskor.

Alltså WTF..VAd är det med sundsvalls tågstation och karlar i skumma skor????


På tåget trodde jag att jag skulle få lugn i ro eftersom jag valt den tysta vagnen men ack så fel man kunde ha.

Bredvid mig sitter en kille med världens minsta dator o knappar för fullt.

Sen brakar det in ett helt gäng tonårstjejer. ÅHH SHIIT tänkte jag!

Det surrades, fnittrades, tvångmatades, sjöngs och levde om heeela vägen.

Jag trodde att dessa tjejer tillörde ett idrottslag för de hade med sig en kille i min ålder ungefär, en tränare tänkte jag.

Men sen när tåget börjar närma sig Stockholm och jag står fullt påklädd och med väskorna i handen så börjar några av tjejerna att tjaffsa med killen och det kommer fram att han är präst. 21 år och präst. Med ett gäng tonårstjejer.

Bibelkurs? Bibelskola? hjälp.

Jag som är ateist är livrädd för religiöst folk.

Ursäkta mig men det är jag.

Jag har förmodligen extrema fördomar om de som är religiösa dessutom.

Men fördomar har man ju för att det är brist på information och i mitt fall brist på intresse att ens vilja veta nåt.


Jaja, nog babblat nu Pernilla!


Hoppas ni haft en bra vecka.


Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards