Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg den 10 september 2009

Av Pernilla - 10 september 2009 18:52

Jag kände en knöl i bröstet i torsdags tro jag det va och började ju med ens flippa ur och såklart spekulera i bröstcancer.

Ringde till vårdcentralen och ville få tid men de kunde inte boka tid så jag fick komma på drop in igår.

Bad om en kvinnlig läkare och fick som tur va som jag bad om.


Läkaren hade även en annan kvinnlig läkare med sig som skulle "skolas in" eftersom hon skulle börja jobba där.

Att sitta naken på överkroppen med 4 ögon och en del fingrar som klämde kändes ju inte så där jätteroligt, men nog ingen cancer iaf.

Läkaren ville att jag skulle ta blodprov och jag flippade ut ännu mer. Då kom den härliga kommentaren om att alla byggnadsarbetare som kommer in o ska ta blodprov är oftast de som är fegast. haha!

Jaa jag är väl en av dom då tänkte jag o försökte stå ut.


De ville även att jag skulle kontakta Stockholms Bröstklinik så jag ringde dom idag och berättade om remissen och jag fick tid Tisdag 15/9 15:15. Och Jeanette ska följa med mig som tur är.

Så det blir ultraljud och eventuellt något annat. Nervös!!!


Idag kom en äldre kvinna fram till mig när jag stod o skulle stänga grindarna efter att Gräv Janne hade passerat och frågade:

-Jobbar du med samma sak som gubbarna?"

-Jaa, sa jag lite chockat.

-Men herregud vad bra du gör det. Om du visste vilken förebild du är osv.

-Men ojojoj tack så hemskt mycket.


Vilken härlig kommentar. Damen gjorde hela min dag!


På lördag blir det bio med Jeanette. Vi ska se The Ugly Truth, kommer att bli kanon.


Ni tycker väl ändå att min blogg har blivit otroligt fin. Tack så hemskt mycket till min underbara Elin!!

Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards