Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Pernilla - 27 mars 2009 22:10

Kvinnor är ett mysterie.

Så har det tydligen alltid varit, detta har vi alltid hört.

Men nää nu är det fesse o nydyngt som mamma brukar säga.

Det är karlarna som har blivit ett mysterie.


De tisslar o tasslar o framstår sig som så himla ärliga och raka varelser men sen när det liks kommer till kritan då flyr de med benen på ryggen och ryggraden släpandes efter.


Kan säga till alla där ute att jag älskar, älskar verkligen att vara singel.

Det är underbart. Vill inte alls ha ett förhållande nu. Alldeles för skönt att vara fri som fångeln och bara tänka på mig själv.


Redan när man gick i högstadiet tyckte jag det var nästan tabu att vara singel. Och den som ännu inte i gymnasiet hade lyckats fått till ett förhållande som varade längre än 1 månad den personen va ju nästan patetisk. Och hade man då inte fått till det efter gymnasiet jaa, då va det ju kört, då kunde man lika bra gräva ner den personen 3 m under markytan.


Men killar som va singel så tror jag det va lite annorlunda. De drog ut på krogen och lyckades få till ett one night stand och betraktades som gudar när de satt i skolbänkarna på måndagsmorgonen. Och tjejen satt i skamvrån med röda kinder och ett rykte som hora.


Min morfar va på mig kom jag ihåg efter det tog slut med en kille jag va tillsammans med i gymnasiet och sa att jag skulle bli en gammnucka.

Det var som att det va mitt fel att han inte ville vara tillsammans med mig längre. Som att jag inte hade fogat mig tillräckligt för att killen skulle stanna kvar och älska mig tills den dagen jag dog.


Nää nu är det slut på detta trams. Jag är en stolt singeltjej!

Jag prioriterar mitt jobb, mina vänner, familj och mig själv.

Jag springer på krogen bäst fan jag vill, jag går hem från krogen med vem fan jag vill och jag sticker inte under stolen med att jag gör det.

Det är tillåtet för karlarna så det är tillåtet för mig.


Och jag tror faktiskt det börjar bli mer accepterat att tjejer springer runt o "provkör alla fina bilar". Och det är grymt!


Ut nu o provkör alla dessa sexiga karlar som springer runt, våren kommer!


Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards