Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Pernilla - 17 mars 2009 11:00

Över 50 besökare igår och jag har 3 kommentarer...vilken besvikelse!


Den här jäkla förkylningen tänker då aldrig gå över verkar det som.

Den började tisdag natt förra veckan. Febern kom från ingenstans och jag sov 16 timmar i sträck. Sedan väldigt förkyld. Fredags fick jag lock för höger öra och det sprakade och värkte som fan på nätterna och halsen höll på att driva mig till vansinne på dagarna.

Lördag förmiddag känner jag mig bättre och gjorde en dum insats med att gå på bio med Jeanette. Fick akutspringa till apoteket direkt efter middagen och trycka i mig 4 alvedon.


Söndagen va inte alls bra, smärtan i höger örat gick över till vänster örat och jag började ringa runt till vårdcentraler men de var alla stängda på en helgdag såklart.

Måndag morgon ringer jag till Akalla vårdcentral och får tid klockan 14 som tur var.


Gick dit lite tidigare för att registrera mig och läkaren fick lov att sjukskriva mig och diagnosen blev akut Mediaotit(förkyld och öronvärk).

Hon tyckte att mitt vänster öra inte alls såg bra ut och jag pallrade mig iväg till apoteket i Kista för att hämta ut Kåvepenin.


Igår eftermiddag efter jag tagit första tabletten fick jag feber. Så vid 18:30 tiden slocknade jag som en stock i sängen och sov till mamma ringde strax innan 21. Klev upp, borstade tänderna, tog en till tablett och slocknade och sov ända till 10 imorse.


Idag har jag ingen feber men lock för båda öronen och snyter ut blod.

Men nu är man på bättringsvägen iaf och satsar att gå på jobbet på fredag.


Jag brukar sällan vara sjuk och om jag skulle vara sjuk så är det feber - sova - frisk - två dagar borta från jobbet.

Men så här förkyld har jag nog aldrig någonsin varit.

Har gått igenom en kur pencillin förrut tro ja.


Jaa, med den här förkylningen borde jag ha gjort bort all förkylning för hela jäkla året.


Hoppas ni alla är friska och krya!! :)

Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards