Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg den 8 juni 2008

Av Pernilla - 8 juni 2008 11:37

I fredags åkte jag o hämtade Malin i Vällingby där vi strosade runt ett tag o käkade lite lunch. Sen åkte vi hem till mig o drack en kaffe o försökte planera lite.

Vi tog vårt pick o pack o satte oss vid bussen där vi kommer fram till att vi borde sitta i en mysig park o dricka lite men systemet va stängt. Gick in igen o hämtade lite dricka o missade bussen såklart.


Vi lyckades reta gallfebern på busschauffören tydligen....Pucko!!

Vi skulle egentligen käka på Harry B James men där va det fan knökfullt så vi åke till söder o käkade på Papa Gallo. MUMS!

Där köpte jag en piggelin, mums! Och vi lyckades bli stötta på oxå. haha. Engelskan är ju verkligen bra...inte!!


Sen satte vi oss på en av de få gröna gräsfläckar som fanns på mariatorget och drack lite pilsner o backardi och surrade.

Sedan gick vi 20 meter till höger till Helens krog och tog en bira. Även Malin o Jockes kompisar från Zakyntos kom. De fick för sig att vi skulle till Stureplan och jag ville spy på det förslaget. De hade till och med gästlista och den stod då fan inte vi på så vi drog till Mose Backe.

Äntligen vettigt folk. :) Dit kom även Jockes fd skolkamrater.


Där satt vi och drack o strosade runt lite och hade väldigt trevligt.

Sen skulle vi försöka få nåt i magen och gick ner till Donken vid Slussen men där va det knökfullt och den kassakön som vi stod i ett tag tog bara cash, typiskt. Så Malin, Jocke o jag drog rakt över vägen till Sibylla och tog varsin tunnbrödrulle. MUMS!


Jag hade en jäkla tur, skulle egentligen ha åkt hem med 23:50 tåget(det sista)men de ville nog varken jag eller Malin så jag hängde på dom till Hässelby strand och sov gött på soffan.

Men den tunnelbane resan var något utöver det vanliga. Folk är ju fan inte kloka.

4 tjejer satt o ylade med två olika mp3 spelare. Lät som nån ströp 20 katter samtidigt. Två av tjejerna kunde faktiskt sjunga men de sjöng ganska tyst och dom två som fan inte kunde ta en ton sjöng för full hals.

Ett par längre bort satt o halvknulla eller nåt..hjälp!


Igår fick jag ett sms från en kollegas dotter. Skitskoj. så jag gick dit med en kasse bira. Där fick jag träffa Anna(Wemans dotter), Sandra, Simon och Linus. Vi drog till Väsby och gick till Farbror & co eller vad fan de hette. Jag hade varken körkort eller kontokort med mig. Det blev en gratiskväll. Inte helt fel.

Så ja det blev en tvådagars...Idag är jag helt slut på. Ska skriva en matlista, dra o handla sen trycka i mig choklad eller nåt....haha!


Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards