Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg den 27 juni 2007

Av Pernilla - 27 juni 2007 11:40

Vaknade igår av smärta i magen, kändes som jag hade sträckt magmuskeln eller liknande. Åt lite frukost och for iväg till jobbet.

Kände fortfarande av magen, till slut så skulle jag skotta lite och det tog emot som bara den. Satte mig vid sidan och provade sedan igen, men det gjorde så ont.

Ringde o frågade morsan vad det kunde tänkas vara, mamma har jobbat som sekreterare på sjukan i Övik så hon brukar ha koll.

Eventuellt blindtarmen kom vi fram till då.


Jag surrade med verkaren Johan på jobbet och han tyckte jag skulle direkt till sjukan. Så jag ringde till Botakuten men de tyckte att jag skulle till Huddinge så jag väntade lite grann, hämtade Conny och sen åkte vi till Huddinge vid 16:30 tiden.


De satte kateter i armen och tog massa prover, kände på magen o ryggen o frågade en massa. Det blev mycket väntan som vanligt sedan kom de in med en rullstol och bad Conny köra mig till gynavdelningen på 6:e våningen.

Shit, min första gynundersökning. Har aldrig varit på nån sån förr, allt har varit i sin ordning så jag har aldrig behövt men okey, nu skulle jag på min första och den undersökningen visade inga konstigheter. Bara lite blod i urinen och en liten blödning bakom livmoderhalsen eller nåt men det kunde vara normalt.


jahaa, ner till kirurgavdelningen igen då och vi väntade o väntade. Conny hungrade ihjäl. De ville att jag skulle komma tillbaka dagen efter på återbeök klockan 9. De drog ut katetern och vi åkte till donken o Conny käkade som aldrig förr.


Tog taxi till Huddinge i morse, en sjuksköterska skulle ta fler prover och jag drog fram högerarmen och sa att vänstern fick sitt igår, hade så jävla ont i vänsterarmen så fy faan. Hon slog o drog åt bandet o höll på ett bra tag(jag har svåra ådror). Men till slut så stack hon med den tunna nålen som jag ville ha men inget blod. FAAN tänkte jag...jaja, drog fram vänster armen igen då och hon provade den, kändes inte sååå farligt med den tunna nålen men hon råkade sticka konstigt så det såg ut som ett åderbrock när hon var klar. Hon fyllde två rör och sände mig till väntrummet.

Satt där i ett par timmar sen när jag precis hade nickat till så hörde man "Pernilla"? Och jag satte mig upp med ett ryck och ont som faan gjorde det i magen på höger sidan så det blev snigelgång till kirurgavdelningen och in i rummet där jag sen la mig igen. Läkaren kom in och sa att provresultaten ser bättre ut idag så jag kunde få åka hem. 

JAHA? Men vad fan är det för fel på mig undrade så jag självklart.

Jaa, det kan vara blindtarmen eller så kanske det var en cysta som har gått sönder. Om jag fick mer ont eller/och feber skulle jag åka in igen men nu skulle jag bara hem o vila mig.


Jahaa..satte mig i taxin på väg hem o tron´t på faan så är taxichauffören från Sollefteå...haha, Han har kanon härlig.


Jaa, nu sitter man här hemma, med samma smärta som i tisdags morse. Inga tabletter mot smärtan, ingenting.....


Faan vilken skitvecka.

Och på lördag ska jag och Susanne(connys syster)ner till Göteborg med tåget för att hämta våran bil. Vi hittade en Hyundai Atos -00 där nere och den var skitfin så jag hoppas smärtan gått över tills dess iaf annars blir det ingen rolig resa. 

Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards