Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg den 3 juni 2007

Av Pernilla - 3 juni 2007 10:30

I fredags var jag ledig eftersom jag jobbade över i tisdags och dessutom skulle jag på hälsoundersökning i Kista på Previa. Alla nyanställda ska genomgå en undersökning om vilken hälsa man är i, om man är bra att anställa eller inte så att säga.


Joodå, jag satte mig på tunnelbanan klockan 8 och var framme i Kista ungefär 09:15 eller något. Skulle dit 09:30.


Först en sjuksköterska som gjorde blodprov, hörseltest, drogtest, längd o vikt.

Sen sjukgymnasten som kollade min kondis, styrka i armar, ben, rygg, mage, händer osv. Kollade rörligheten i lederna i hela kroppen. Frågade en massa frågor om kost, motion, hur man hade det på jobbet, tunga lyft osv.

Jag var där i två timmar.

Fick cykla först i 10 minuter. Sen göra tåhävningar, armhävningar, benböj, situps, pressa samman en sak med händerna osv.

Sen fyllde hon i en lapp som bedömde min hälsa.

Jag hade bra styrka i armar, händer, ben, rygg, mage osv. Bra rörlighet i hela kroppen, till och med över normalt.

Men kondisen stöp det i rejält. Där fick jag krysset i en röd ruta. Alla andra i en grön, vänster handstyrka i orange. Till och med BMI i grön!! Fatta! Helt sjukt roligt. Hade gått ner en massa kilon och kommer att gå ner ännu mer i den här farten på jobbet.


Kom hem, helt slut på, hade bara käkat två ägg till frukost och klockan var 1 när jag kom hem, åt frukost 7.

Hade ont i armen efter blodprovet. Är det absolut värsta jag vet. Dom får hellre operera allt på mig men inte blodprov. USCH!

Nu har jag världens fetblåning i armvecket. Men det passar fint till mina revor från najtråden sen igår...hihi!!


Kommentera mer för sjutton. Besviken!!!!

Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards