Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg under september 2007

Av Pernilla - 13 september 2007 15:25

Idag var det ju den där introduktionsdagen för lärlingar...

Såg på Eniro att det skulle ta ungefär 20 min..Så jag åkte 30 minuter innan och hamnade mitt i alla jävla köer. Faan oxå...Fick panik o ringde till byggården o sa som det va.

När jag äntligen kommit ur köerna så körde jag fel. Så jag fick vända o köra tillbaka o tillslut..45 minuter sen!!


Det gick jättebra i Kista på Byggården, alla va kanon trevliga.

En till tjej oxå, jag jublade! En snickarbrud!

Hon va skittrevlig, framåt o lite jävlaranamma.  :)


Imorgon blir det samma visa. Lite teori o lite pratiskt.


Vi fick två jätte pärmar full med läromedel..huh...



Av Pernilla - 9 september 2007 13:59

Igår och idag höll Conny o jag på med hallen...

Det blev kaffekask som färg...

Nytt golv ska in o vita lister längs golvet kommer senare...



Av Pernilla - 8 september 2007 13:58

Idag åkte jag o gjorde lite "slingor", blekte utväxten o fixade luggen!

Blev skitnöjd. Riktigt duktig tjej!

Nu ska Conny o jag måla om hallen i färgen "kaffekask". :)

Blir säkert skitbra!


Sen blir det en liten mysig middag ute sen bara slappa, bara Conny o jag!

Ska bli riktigt mysigt!


Av Pernilla - 7 september 2007 14:09

Jaa, denna vecka har det varit fullt upp. När det bara är Kurre o maskinisten Kim så blir det lättare för mig att våga ta initsiativ o greja. Så det har varit en mycket givande vecka för mig.


På måndag ska jag o Kurre till Arlanda och greja med fjärrvärme..Kommer nog att bli tråkigt. Stå å stirra i gropen..blää..Håller hellre på med plattor, men men, man får inte välja alla gånger.


Igår bokade jag tid med en psykolog. Idag 15:15 skulle jag ha varit där...Men vid 11:30 åkte vi till Arlanda o kikade läget o lämnade lite grejor sen va det hemgång..Klockan va 12 då...Väntade i Väsy 1 timme sen drog jag hemåt efter jag ringt henne o sagt att jag skulle jobba över...

Vem dör av en vit lögn?

Jag kände inte riktigt att det klickade med den där psykologen heller så jag skiter nog i det.


Nästa torsdag ska jag på lärlingsutbildning..Maskinutbildning i bultpistol, handklinga och kap- och klyvsåg samt utbildning i Första hjälpen (ABC).

Obligatoriskt.

Jag kände bara..BLÄÄÄ...Massa grabbar o lilla jag....faan...Dom ska gå runt o kolla vem som är bäst o fjanta på..Men men..hoppas verkligen att det INTE blir så.


Denna helg blir riktigt kolugn. Ska inte göra ett dyft som jag inte känner för. Bara slappa o hämta krafter.


Kram på er!

Av Pernilla - 2 september 2007 18:27

Igår gjorde vi käk o satte oss ute där det var långbordsdukning. Vi frös, maten kallnade extremt fort men roligt hade vi. Sen lite cheesecake o kaffe sen vandrade vi in till Eero o Mervi o drack lite öl o käkade lite chips. Det var riktigt trevligt.


I dag vid 12 åkte vi till Saltarö till Connys släktträff.

Det var kanske 15-20 personer med ungar o allt. Skitskoj va det!

Connys gudmor vräker ur sig ganska snabbt att jag va Connys sängkanin och började presentera mig för alla som det oxå..hrmm..haha, så härlig käring alltså! Raka puckar o skämt, det är så det ska vara!


Vi spelade kubb, fikade o surrade. Gudmodern blev väldigt imponerad efter hon frågar vad jag jobbade med, så det va skoj. Typ 30 minuter efter hon o jag pratat om det ville alla veta vad alla jobbade med så det blev rundfrågning och jag upprepade vad jag nyligen sagt till gudmodern och alla satt o gapade...En av connys kusiners dotter som var jämngammal med mig frågade då om jag hade mkt muskler...haha!


Jaa, det var uppriktigt mycket trevligt!

Hoppas att man blir bjuden nästa år oxå!

Av Pernilla - 1 september 2007 11:38

Igår va det dags...Björn Rosenström i Tantogården!

Åhh så jag hade längtat!


Klockan närmade sig sakta men säkert 19:30....

Då stiger en halvkraftig karl med sitt band upp på scenen..Är det Björn tänkte jag...Hade aldrig sett han för...

Men icke då, ett förband var det..Faan ett förband..Ville ju se Björn.


Förbandet som jag inte minns vad de hette höll på i typ 30 min..sen va det dött i ytterligare 30 min...Sen jäklar...Precis när jag skulle få gå in på toan då hörde jag "Slippter nya blåa glänsande Sockiplats"....

En tjej som som stod först i kön kom med förslaget att jag och tjejen som stod sist kunde turas om att vakta utanför killtoan och jag hoppade på det på en gång...In fort som fan o ut lika fort...Sen var det tjejens tur..hon va ganska snabb men det kom 3 killar som hemskt gärna ville använda toan...men de fick vänta...fan vilka sura miner jag fick..haha!


Sprang som en galning till Conny och tittade upp på scen..där stod han...Snyggare än väntat och yngre än väntat...Björn Rosenström.

Tro fan jag blev kär.

En karl som kan skriva sådana texter..oj oj oj...

Vi lyssnade o sjöng som små galningar....Gunilla, Ragnar, Flortanten, Het, Nersprutad på andra långgatan osv....Usch va bra det va!


Han kom, sjöng, försvann, kom igen, sjöng tre låtar till sen var det över...

Än fast man inte kände till alla låtar så sjöng man med efter första refrängen. Han är en jäkel på att fånga med hela publiken!


Detta var det bästa jag någonsin varit på. Nu har jag tiggt lite till Helen om att bränna resten av hans skivor...7 st till det blev...hrm..Hoppas hon flörtar flititigt med Göran nu! :)


Nu ska man tvätta, städa och greja..Sen blir det partaj på gården...

Imorgon är det oxå fullt upp...Jag ska handla för veckan..Vi ska på Connys släktträff, Kevin har innebandyturnering..Men han hinner nog bara med en match....



Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards