Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg den 21 september 2007

Av Pernilla - 21 september 2007 13:56

Idag åkte Conny o jag till Flinks Järn AB i Hornsberg o hämtade min verktygslåda. Det var ett himla spring, en lapp skulle lämnas där, oxå fick man en ny som man skulle lämna där sen ta allt till kassan o skriva under där o hela köret..:)

Men till slut fick jag den. En trälåda med massa roliga saker i..En bågsåg, najtång, yxa, hammare, kniv osv. Jag tog tag i lådan o gick till kassan, tjejen i kassan tittade som fan på mig. Men när jag tog lådan o conny tog vattenpasset o pappret tittade hon ännu mer enligt Conny...

Jaa, stark tjej tänkte hon nog. O fan så rätt hon kunde ha! :) hehe!


I helgen skulle jag nog vilja partaja lite tro ja...Lite velig...Har känt mig riktigt velig om allt sen jag började gå hos psykologen faktiskt.

Jag sitter mest ganska tyst o funderar..Men vad jag funderar på det vet jag faktiskt inte.


Faan vad jag älskar mitt jobb. Jag är nog fan kär i jobbet. Älskar allt jag gör när jag jobbar. Jag bevisar för mig sjäv varje dag att jag passar in som anläggare. Kommer på smarta lösningar och chockar ibland gubbarna med min styrka.

Så otroligt stolt över det jag gör i jobbet.

Vill så gärna visa alla vad jag har gjort så att de förstår vad jag gör varje dag. Vill locka in fler tjejer i branchen, för det är den bästa branchen!


Visst finns det gubbar som ska fråga ihjäl en om varför man valt det här yrket var eviga dag o massa små grejer men att få vara med o bygga sverige, det är helt otroligt! Vilken känsla. Man bygger saker, med sina händer och det känns helt underbart.

Prova på, tjejer!

Det är inte så tungt som alla gubbar säger att det är!

Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards