Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg under april 2008

Av Pernilla - 1 april 2008 17:30

Dagen började med att Gripen frågade mig i morde om Björn hade ringt...Vilken Björn tänkte jag. Färestad säger han då...Öhh..nää, varför skulle han ringa mig? Jaa, det va nåt om att du skulle byta arbetsplats men var svårplacerad. VA?? Varför skulle min högsta chef ringa mig och prata om att jag va svårplacerad tänkte jag och blev skitskraj.

Men sedan kom Weman in i kojan o sa: Just faan, idag är det 1 april.

HELVETET skrek jag! Jävla Gripen....bara jävlas.


Idag har jag lekt snickare och skruvat kabellådor hela dagen.

Fick hjälp på eftermiddagen av praktikanten som tur var, de brädor som kom var nämligen 4,80 och inte 3,30 långa som innan så allt blev med ens krångligare.


På eftermiddagen fick jag ett samtal från Weman som sa att Magnus letade efter mig men kunde inte få tag på mig så jag skulle upp på kontoret med ens. Och jag iväg som en iller, funderade om jag gjort nåt tokigt eller så.

När jag kom upp på kontoret mötte jag betongverkaren i dörren och Magnus(platschef), Brollan(verkare) och Viktor(verkare) satt vid bordet och åt lunch. Vad ville du, Magnus? Häver jag ur mig.

Vadå ville? sa han

Jamen Weman ringde ju mig och sa att du letade efter mig. sa jag.

Öhh...det blev alldeles tyst vid bordet

JÄVLA WEMAN skrek jag och for ut genom dörren, nedför trappen, under bron och där såg jag han, på andra sidan vägen står Weman skrattandes över skyffeln. Jag tar upp en sten av ren frustration och kastade den så långt jag kunde. Den jäveln hade oxå lyckats lura mig.

Två gånger på samma dag. Inte bra alls det här, jag är alldeles för lättlurad för mitt eget bästa.


Ringde och fixade så nu är det tydligen klart. Gripen är min handledare. Känns skitbra! Han har ändå koll på mig så! :)


På fredag morgon landar Frida på Arlanda så det ska bli skoj att umgås en helg.


Lördagen den 17:e maj är det antagligen inflyttningsfest hos mig i Märsta!

Så alla Öviksbor hinner planera sin resa hit! :)

Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards