Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg under april 2008

Av Pernilla - 14 april 2008 17:32

Konstigt nog så har jag väldigt många konstiga dagar måste jag säga.

Idag var inte bättre.


Dagen började med att jag skulle göra mannagrynsgröt men brände fast skiten i pannan så jag fick göra nyponsoppa.


Trots denna misslyckade start på dagen var jag riktgit munter imorse när jag kom till jobbet, jag kände att solen skulle komma.

Joo, först kom solen och jag höll på att svettas bort sen när jag tog av mig jaa, då kom regnet och sådär höll det på hela dagen.


En motorcykelpolis åker förbi bygget och vinkar till mig att jag ska komma.

Helvette tänkte jag..

Han ville att vi skulle ordna någon som dirigerade trafiken medan grävaren var i vägen för att svennefolket fattade inte.


Sedan less o grinig som jag var när jag kom in genom dörren så skulle jag beställa en pizza.


Pizzerian i huset bredvid heter PizzaExpress så jag hade deras beställista hemma och ringde och beställde. Ska du hämta den frågade han? Öhh, visst tyckte jag.


Så efter 15 minuter traskar jag iväg och säger vad jag beställt och han ifrågasatte om jag verkligen ringt han..JAA tyckte jag, så han gjorde iordning den med en gång.


Efter jag klämt i mig pizzan så får jag ett samtal från vars röst jag kände igen när jag ringde för att beställa pizzan och frågar vars jag är...

Men hallå sa jag, jag har ju redan hämtat den o käkat upp den.

Så där höll vi på ett tag.


Så det visade sig att Pizza Express finns det TVÅ av...Pizzeriorna heter likadant!! Sååå idiotiskt!!!

Ska aldrig mer beställa pizza av någon av dom för jag vet inte vilken som är vilken!! Sinnesförvirring!!


Så för att summera denna dag: Den började fint med att bränna gröten i pannan, sedan mobbad av arbetskamrater för att de trodde att polisen stötte på mig genom att kalla mig ut i vägen och dagen avrundas lite fint med två pizzerior med samma namn.

Av Pernilla - 12 april 2008 17:04

Klockan 14:00 skulle jag befinna mig i Gubbängen för att fira Kevin!

Inte speciellt svårt kan man ju tycka med tanke på att jag klev upp 8 imorse efter jag legat och dragit mig ett tag dessutom. Men lätt var inte fallet.

Jag skulle ta bilen till Vällingby centrum som ligger typ 2 min från mig med bil och sen skulle jag köpa present sen bege mig vid 13:30 så skulle jag hinna.

Satt framför tvn, sen började jag träna med min blåa rullsak och insåg att jag var världens mest stela människa på denna planet så jag ringde mamma för hon skulle till Stubbis så då kunde hon likabra fråga Pelle vad det var för fel på min rygg/svank.

För korta muskler. Jaa, det kan jag köpa! Stretcha..boooring!!


Duschade i tid, sminkade på lite skit i tid o allt...Men ändå så lyckades jag åka iväg till centrum sent....Svårt att hitta parkering desutom och inte ett skit hade dom på JC där jag tänkt köpa kläder till Kevin.

Sprang runt som en galning, rusade in på H&M och hittade massa saker så jag fick beslutsångest. Hittade till slut en tröja och en skjorta och rusade till kassan där kassörskan påstår att jag är stressad..öhh jaa, de e väl fan klart när man alltid är ute i sista sekunden fick hon till svar.


Fick lov att pula i kläderna själv i paketen i bilen och åkte iväg i en ilande fart...

Kom sent och hittade inte rätt port och när jag kom upp satt alla Connys släktingar där, första gången jag träffar dom sen vi bröt upp så det kändes lite pirrigt men allt gick helt okey. Fick till och med en present av Connys föräldrar, dom hade köpt den innan han och jag gjorde slut.

Vi käkade tårta och drack kaffe och surrade och brottades...Kevin trodde han hade blivit stark. haha! :)


När jag sedan sätter mig i bilen så ser jag mig själv i spegeln...och va faan...Jag är nog den mest klumpiga idioten på denna jord.

Jag hade omsorgsfullt..eller nåt,..lagt min makeup...eyeliner och ögonskugga...men INGEN JÄVLA MASCARA....Ser ut som en idiot!


Förra helgen sa jag till kusin Frida när vi gjorde oss iordning för hulligan träff på söder att fan va fult det är om man bara skulle gå ut med liner och ögonskugga...oxå gör jag så...

Jag har nog tappat hjärnan känner jag....

Så nu ska jag gå och tvätta av mitt så kallade smink och sura i soffan!


Lyckades få böter oxå!!! 450 spänn åt helvette!! Jaa, en bra dag idag!!

Av Pernilla - 11 april 2008 21:20

Idag har det varit massa tokigheter som vanligt bland gubbarna och jag.

Mina galningar alltså. Åke går runt o kalla mig för vintjejen och Gripen o mig för vinparet...Varken Gripen eller jag dricker vin.... Förra veckan kallade han mig för turtels...? Hallå...vad får han allt ifrån?


Varför är man alltid så extremt trött just på fredagar?

Jag slutar ju jobbet 13:00 på fredagar och då tänker man ju jamen faan va nice, längre helg och sånt. Jaa, sjävklart, ibland känns det som att helgen blir längre OM man gör någonting på fredagarna. Men jag orkar fan inte.


Jag var hemma vid 13:40, då hade jag handlat för helgen och satte mig i soffan för att pusta ut och där satt jag, ögonen började svida sådär som att man har 2 kg sand i dom. så jag började inte med maten förrän vid 18 tiden om inte senare....Sen åt jag typ 2 godisbitar, drack massa vatten, tittade på Så ska det låta och nu sitter jag här, har borstat tänderna och lyssnar på Eagels - Hotel California och sängen väntar på en lång natt sömn.


Nu får jag gå tillbaka och rätta all felstavning lite väl ofta så nu är det nog snart dax för den där goda natt sömnen.


Av Pernilla - 10 april 2008 21:15

Alltså mina jobbarkompisar är ju...öhh...försöker finna rätta ordet...speciella kanske...Det kan ju vara så mycket, både på gott och ont.

Just Weman, Gripen och praktikanten kan ju få en att skratta dagarna i ända. Weman och praktikanten Tomas byter om bredvid mig och på eftermiddagarna är det total kaos. Idag sjöng weman "fiskarna simmar i himlen?" haha...fel men ändå....

På morgongympan som vi har så har vi en boombox som spelar musik och ger instruktioner till diverse övningar samtidigt och en övning är att vi ska gå på stället och simma mot taket. HAHA, jaa ni hör ju själva. Vi ser ut som ett pack idioter.

Och Weman har haft byxor som är 2 storlekar för små denna vecka så hans gå på stället och stretchingen av ben är skrattretande. Han får ju inte upp benen. Och jag står alltid bredvid han så mitt i allt så börjar jag alltid att tokskratta, kan fan inte hålla mig. Alla ser så jävla dumma ut.


I helgen ska jag på kalas i Gubbängen. Kevin fyller år den 16:e så vi ska fira han i helgen och eftersom Conny inte fått soffan än så ska kalaset vara hos hans bror Tobbe. Så lördagen är planerad. Resten av helgen blir nog fan bara plugg och tvätt.


Mamma och syrran kommer nog ner den 29:e april när jag ska flytta, så det känns skitbra! Längtar till både flytten och besöket.

Malin och Anna kommer nog ner den 15:e eller 16: maj lagom till min inflyttningsfest den 17:e maj. Vi ska fira att Norge suger! haha!

Elin kommer ner i början av Juni förhoppningsvis.

Och jag hoppas att Emma T oxå kommer ner. Då blire Rock!!!


idag fick vi besök av gamla jobbarpolare i Solna. Putte och Bersa, Putte kör kranbil och Bersa är gubbe. Stod o surrade med Bersa en stund och det kom fram att han hade hört att jag hade sparerat och undrade hur det gick, joo bara fin fint sa jag och var så glad att han brydde sig.

Sedan stannade Putte förbi senare och lämnade en pryl till Gripen och då hade han frågat Gripen hur jag verkligen mådde, med separationen och allt. Jag blir så himla glad att mina älskade gubbar verkligen bryr sig.

Hallå, skulle jag verkligen ha kunnat lämna mina gubbar och börjat jobba i Övik? Nää, inte mina Solna killar iaf. Dom bästa gubbarna!!

Allt känns bara skitbra nu, jag har planerat en hel del kring min flytt, ska ringa till fd chefen och försöka fixa släpkärra. Jag har deklarerat för i år.

Bara 3 veckor kvar till flytten. Jag känner mig alert och vältränad.

Livet leker!


Av Pernilla - 9 april 2008 18:40

Idag 14:00 befann jag mig på Wennerbergsgatan 10 i Stockholm.

Jag och några till traditionella lärlingar blev ditkallade för uppföjlning av teorin. Jahaa, vad skoj tänkte jag, de kanske kommer att hjälpa en att komma vidare.

Nej du....

Vilken utskällning vi fick. Vi var faktiskt skyldiga företagen detta eftersom de trodde på oss och betalade för vår utbildning osv.

Och jaa, jag höll med gubbarna om vartenda ord de sa.

Men då visade det sig helt plötsligt att alla 4 pärmar ska vara klara inom 12 månader. HALLÅ???


Alla andra hade hört olika saker, de flesta trodde att del 1(2 pärmar)skulle vara klart inom 1 år. Och del 2(2 pärmar)skulle vara klart inom det andra året.

Nää, nu ska alla 4 pärmar vara klart 1 oktober i år. HJÄLP!


Jag har lämnat in 1 prov, sammanlagt är det 12 som ska in, jag har alltså 11 kvar att göra på 6 månader. Adjöss semester var det första jag tänkte.


Men om vi inte blir klar med detta 1 oktober då kommer inte vi att få chansen att göra YTP(yrkesteoretiska provet) och då kommer vi att bli kallade "övriga" och tjäna 88% av gubbarnas lön.

Om vi klarar detta inom beräknad tid, gör våra(jag ska göra 5800 timmar)timmar, klarar 50%av alla 140 frågor på provet och får yrkesbeviset då jäklar är man eftertraktad på marknaden.


Så nu har jag en morot vill jag lova.

Satte mig direkt när jag kom in genom dörren och började med andra provet i 1:a pärmen. Har lite problem med ett extremt avancerat mattetal men jag fortsätter att kämpa!


Jag ska beställa döskalle duschdraper, handdukar och badrumsmatta till lägenheten i Märsta! Jag ska dessutom träffa honom igen nästa vecka och prata lite detaljer om ex flyttdatum! Känns skitbra, vill flytta nu!


Så här kändes det kan jag lova...

Av Pernilla - 7 april 2008 19:50

Trött i ögonen så jag spyr.

Denna dag sög.

Allt har gått åt helvette idag, känner mig sååå negativ och irriterad på allt o alla. blä!


Och som toppen på allt så såg jag att jag har i snitt typ 43 besökare/ dag och liksom 1-3 kommentarer. Så det var droppen som fick bägaren att rinna över.

Är man inne o spanar på andras bloggar kan man väl för fan säga Hej! som en vanlig trevlig person iaf. Men neeej då.


Törkukar!


Nu ska jag sova! Jaa, klockan är bara 20:00 men jag har ett hårt arbete och helgens bravader satte står så...*kräk*

Av Pernilla - 6 april 2008 16:57

Efter shoppingen från 11-17 så käkade Frida o jag lunch/middag vid 15 tiden och tog en öl då...

Sen gick allt åt skogen. haha!

Vi gick hem till mig, gjorde oss i ordning, slappade och drack en jävla massa öl.

Sen åkte vi t-banan till Abrahamsberg till Fridas kompis Jocke och hans rumskamrat som vi inte kom på vad han heter så vi döpte han till Rambo.

Där pissade Frida i skogen och jag på stigen, vi korsade en fotbollsplan och sedan lyckades vi på nåt sätt ta oss in i trapphuset där jag går rakt in i räcket med tutten före. Aj!


Vi går in till Jocke o Rambo, dricker några öl, lyssnar på musik, pratar, diskuterar Stockholm/Örnsköldsvik och har det riktigt trevligt. Sen skulle Frida och jag mixa till lite musik och Frida snurrar på datastolen och lyckas falla raklång i golvet mellan soffan och databordet och slår sönder ena rullfoten på bordet och kliver upp med en fläskläpp. :) Det såg så komiskt ut så herregud.


Sedan tar vi en taxi till stan och när vi skulle ut ur taxin så snurrade hela min värld och jag trodde vi hade stannat på Gröna Lund.

Ut på Götgatan bar det av och vid Seven Eleven va det kört för min del, rusade in på en tvärgata, bakom en soptunna och krääääk...

Kommer tillbaka med extremt charmiga tårar på kinderna efter kraftansträngningen. Vi stapplade in på St Patrick´s och grabbarna tog varsin öl och jag tog en promenad sedan blev det en vatten, för både Fridas och min del.

Rambo diggade fan mig kom jag fram till. "Tjejer är så komplicerade och omständiga" jooo tjena tyckte jag, inte alla och definitivt inte jag. Nää iof du verkar ju vara lite annorlunda blev svaret.

Sedan fick jag frågan om det perfekta sexet och då fick han ett jävligt bra svar: Hårt, varierande, 30 minuter.

Ögonen ramlade ur skallen på han. HAHA!


Jaa, för att summera så var det en riktigt riktigt rolig kväll. Jag var både psykolog och äldst i gänget. Men jag hade så jäkla kul.

Det får vi göra om, Frida!

Av Pernilla - 5 april 2008 18:47

Klockan 11 bar det av till Skärmarbrink för att hälsa på Fridas fd lägenhetspolare Henrik. Sen åkte vi till stan o shoppade o fikade.

Sen blev det Vällingby Centrum där vi shoppade ännu mer...

Öl o lunch blev de oxå vid 15 tiden....


Jag köpte:Cheap Monday jeans, solglasögon, linne, två schalar, rött lack skärp och ett halsband. Bara fynd!! :)


Nu ha vi duschar, dragit i oss några öl..utsäkta stavningen....Och nu ska vi sminka lite o sen dra iväg till Abrahamnsberg för att förparta med Fridas kompis Jocke, sen drar vi till Söder o festar....


adios amigos...


Här kommer shoppingfynden mina:


Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards