Mitt liv i ett nötskal

Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Kalas

Av Pernilla - 28 mars 2010 16:37

Ojoj vilka dagar jag haft. Fullt upp.

Gjorde iordning smörgåstårtan och gjorde after eight grädden på fredag kväll.

Däckade i sängen tidigt den dagen vill jag lova, och så klart vaknade jag tidigt, kl 7 slog jag upp dasslocken men drog mig en halvtimme sen va det dax att börja med alla dagens sysslor.


Mitt i allt bakande så kom jag på att handvispa 8dl grädde kändes jävligt tungt om inte helt omöjligt, så jag åker i ilfart till Media Markt för att köpa en elvisp i chiliserien såklart. Hem, vispa grädden i med gelatin och dekorera tårtorna sen åhh äntligen...Tog en smörgås med keso och hamnade framför datorn, PLING på dörrklockan.


Shiiiiiit! Inte hunnit duscha ens...Med linne o Jeans utan bh så öppnar jag dörren...Där står Emelie och ser så himla glad ut. hehe.

Jag mest bara irrar runt som en dåre och försöker röja undan lite o försöka sätta på mig en bh...Sen kaffe?Tårta?


Jag fick en så himla fin present av Emelie.


   


Sen kommer familjen Groda och de får såklart tårta och kaffe. Och jag två rabarberpajer och:

       

Så himla omtänksamma människor. Det blev ett himla ståhej när Grodan inser att mitt kylskåp står snett. Dörren står i princip ihjäl en när man öppnar den.

Så det blev operation fixa Pillan kylskåp och skåpet ovanför fick jag uppmonterat 3-4 cm ovanför kylskåpet. Det stod på kylen förr, inte bra.

Tack familjen Groda!


Sen kom Jeanette och hälsade på, även hon gillade tårtorna skarpt. Och som tack för tårtorna fick jag ett presentkort på KICKS av henne. Sedan drog vi till Pizzerian för att få i oss lite mat, jag va såå himla hungrig.


Sen va det bara att skynda hem o äntligen kasta sig i duschen för att sen ta emot Cherstin och Jimmy. De ringde 2 sekunder efter jag kommut ur duschen.

Det blev massa snack och så himla mycket skratt sen åkte jag med dom på tbanan, skulle ju till Emelie på förfest.


Efter förfesten blev det taxi till Garbo. Efter tråkigt nog ca 1,5 timmes väntan i kön så hade vi en riktigt j'vla rolig kväll. Delade en taxi med Emelie hem sen.

Men när jag liks om hem va jag inte alls trött...Somnade på tok för sent.


Bilder på tårtorna:

    


Hoppas ni alla haft en riktigt bra helg för det hade jag!!


  

 
 
Elin

Elin

28 mars 2010 17:30

Åh så goda tårtorna såg ut :) Vad härligt att du fick en bra uppvaktning!

http://elinstorm.blogg.se

 
Ingen bild

Madde

30 mars 2010 16:38

Och vem har vi här då ;)

 
Ingen bild

moder jord

30 mars 2010 19:43

Värsta hemmafrun alltså. Vilka fina tårtor du hade gjort. Beställer redan nu tårta till nästa födelsedagsfest, eller???? Du kan ju bara du vill. Ha de gött gummis!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 17 mars 2011 12:51

Tänk vad 1 år går förbi fort. Utan att man egentligen lever det. Helt otroligt att ett samtal med en främling kan rasera alla murar man byggt upp under 1 års tid. Känner att jag tagit ett lite större kliv in i vuxenlivet idag. Tagit itu med en ...

Av Pernilla - 22 februari 2011 14:27

Sen jag va sjuk sist började jag med Mivi Total. Och det har fungerat bra. Kommit igång med träningen, än en gång. Det blir tyngre och tyngre att komma igång med träningen efter varje gång man är sjuk. Tur att jag har bra vänner som peppar mig. T...

Av Pernilla - 17 december 2010 21:36

Nu va det länge sen, igen. Kommit igång med träningen sen ett par veckor tillbaka och det känns riktigt bra. Träningsvärk både från gympassen och jobbet. Leker armerare för tillfället.Snart, om exakt 4 dagar är jag i Örnsköldsvik! Fan vad jag längtar...

Av Pernilla - 14 november 2010 13:55

Världens bästa mamma kom ner med kusinen min och två av hennes vänner. Det var fullt hus här i fredags, middag i kista, öl, cider, vin sen begav sig Frida och hennes vänner till city för festandet. Mamma o jag såg lite på tv, snackade en massa oc...

Av Pernilla - 5 november 2010 13:48

Oj mina vänner va länge sen det var nu jag skrev ett inlägg. Har haft fullt upp och inte direkt varken orkat eller velat skriva nåt. På jobbet går allt superbra, trivs som satan och alla gamla konfliker är utredda. Känns otroligt skönt vill jag l...

Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards