Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Pernilla - 8 maj 2010 09:40

På jobbet har det tydligen spridit sig att jag har en blogg och det är nog på gott och ont eftersom jag skriver först och tänker sen. En av mina negativa sidor.

Min platschef frågade mig igår om jag hade en blogg? Jajamen sa jag och undrade hur det kunde komma fram... Jaa men det va någon som berättade det för mig sa han och log.

Tobbe är förjävla härlig, snacka om krutgubbe.


Men det kanske är på sin plats att jag inte skriver av mig så himla mycket om mina frustrationer ibland, kan ju uppfattas väldigt fel. Jag skriver av mig sen är jag nöjd och återgår till det jobb jag älskar.


Men som tjej i en mansdominerad bransch är inte det lättaste alla dagar.

Tjejer och killar är ju väldigt olika som vi säkert alla tycker.

Jag i alla fall tycker inte om att stå i händelsernas centrum på jobbet.

Jag är nog mer tillbakadragen på jobbet än vad jag är privat.

Medan vissa karlar på jobbet nog är det motsatta.


Jag har väldigt svårt att tro på mig själv. Jag klarar egentligen mer än vad jag själv tror. Jag var livrädd för motorkapen ända till förra veckan då jag äntligen blev pushad att köra den, men Micke fick vara kvar medan jag kapade de första pålarna så jag inte råkade göra något dumt. Men nu tycker jag det är riktigt roligt att köra kapen. Det gäller bara att man tror på sig själv, något jag bör jobba med. Men att jag är medveten om just detta är ju iaf väldigt bra.


Att få kliva ner i en riktig lergrop med stövlarna på alltså det är underbart.

Det låter nog riktigt galet men jag missade det i mina unga år eftersom mamma och mormor beskriver mig som prinsessan på ärten när jag var liten. Allt som var kladdigt var äckligt och göra illa sig kom inte på frågan. Vattenpöl, jaa då gick jag runt, idag stampar jag rakt igenom pölen.


Och nu när man till och med är fullbetald, men dock inte fullärd så måste jag bevisa lite mer och jag hoppas verkligen att jag gör det.


3 år, herregud vart tog tiden vägen? 25 år jaa...Tiden går fort. Ett steg närmare 30 år. ojojoj....Kanske dax att hitta sig en riktig karl och satsa på något seriöst.

Den biologiska klockan tickar till lite ibland. Men samtidigt är väl åldern bara en siffra.


Jaja, det blir som det blir, jag lever i nuet.

Som just nu..Jag ska ta mig en till kopp kaffe och njuta av de underbara tonerna från Axel Rudi Pell.


Hoppas ni alla har en riktigt härlig helg.


Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards