Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Pernilla - 14 februari 2010 15:45

Jahaa idag är det alla hjärtans dag ja. Oj sån spännande dag om man är singel, eller inte. Det är alla singlars hatdag!

Men är man i ett förhållande och framför allt nykär så är det nog en rolig dag. Kul för er.


Sista tiden har jag och mamma diskuterat mycket om vänner, bekanta och kompisar.

Vilka man kan lita på, hur dessa människor är och betyder för en. Och de som man inte alls litar på. Hur många människor det finns som är så otroligt egocentriska. Hur de använder en för att prata av sig sen vill de inte prata mer.

Jag tycker om att prata av mig med människor jag verkligen litar på. Men jag lyssnar mer än gärna även när de behöver prata av sig med mig.

Alla behöver vi någon som lyssnar ibland.


Och detta begränsar ansevärt vilka som jag kan kalla vänner.

Många kompisar/bekanta pratar gärna av sig till mig sen blir man dumpad vid sidan av vägen med deras börda medan de kör vidare med en lättare last.

Men jag tro att jag ska sluta lyssna på de som aldrig return the favour.


Vissa av mina vänner behöver prata av sig mer än andra och jag lyssnar så gärna. Jag tror att en viss person känner igen sig i just denna mening. Och jag lyssnar så gärna på dig så ska du veta.


Kanske just därför jag har bloggen. Jag kan skriva av mig oxå, inte bara prata av mig och det känns väldigt skönt.


Mina vänner och jag hoppas verkligen ni vet vilka ni är. Ni är alltid mer än välkommen att prata av er med mig. Ni andra som känner att ni aldrig lyssnar kan ju kanske börja med det och sluta vara så ego.











Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards