Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg den 30 april 2009

Av Pernilla - 30 april 2009 13:29

Igår ringde Byggnads o vi snacka lite autogiro. Provat att skicka in men det blev nå fel så han skulle skicka ett sånt papper igen osv.

Vi kom in på lön o procenten jag går på av gubbarnas lön och kom ju fram till att det inte alls stämmer och han råder mig att kontakta min närmaste fackman som även är min handledare, Gripen!


Så jag sa det till Gripen idag och berättade vad han hade sagt och han ringde till både Byggnads och Peab kontoret och försökte få någon ordning på detta. Och jaa, nu visar det sig att jag fått för lite lön i 2 års tid.

Så underbara Emma på kontoret har nu fixat allt detta med stor hjälp av Gripen så klart så nästa lön får jag retroaktivt.

Känns riktigt bra, varenda öre behövs.


Igår när jag skulle köpa nytt månadskort så blev det helknas med kortet, kunde varken betala eller ta ut pengar med det så jaa, imorse va det bara att ta på sig gåskorna och promenera till jobbet och fan så underbart det var då.

Solen va på väg upp, klockan va 05:30 och jag njöt i fulla drag.

Stannade till o knäppte lite kort på den underbara våren på vägen oxå.


I helgen blir det lugnt. Ska greja o fixa o trixa lite. Ska bli skönt med en lugn helg. Förra helgen skulle ju oxå vara lugn men det gick ju inte alls vägen eftersom jag träffade på Malin Isaksson o Anna Olsson. Riktigt mysiga jäntor det där som man träffar åt helvette för sällan!

På lördag ska iaf moster Pling o morbror GPS(Gull Per Stur)bjuda mig på middag i stan. Oj så bortskämd man är! Härliga tider!


Här kommer lite bilder som jag tog i morse på väg till jobbet.

Vad ska ni pyssla med i helgen? 

Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards