Mitt liv i ett nötskal

Direktlänk till inlägg 13 juli 2008

Mysiga dagar i stor stan!

Av Pernilla - 13 juli 2008 22:03

Igår va vi på Barkarby Outlet och Kista centrum och storshoppade. Jag inhandlade ett par mörka Jeans på rean på JC. Två bh:ar som passar, helt otroligt.

En brun/turkos jacka. Två t-shirts på H&M. Ett Ferarri linne från Puma. Och säkert nå mer oxå men de ha jag glömt.


Imorse åkte vi till Skansen och tittade på alla gooa djuren. Sen vandrade vi runt på Djurgården tills benen sa ifrån.

Syrran körde hela tiden, överallt. Tro det eller ej. Hon är en jävel på att köra bil alltså.

Sedan körde vi till CITY! Jaa helt sant. Vi parkerade i citygaraget på Mäster Samuels gatan och knatade runt, tappade bort Jocke för han skulle promt ta hissen. Sedan gick vi runt o strosade. Vandrade in på Harry B James och åt en riktigt god middag på Regeringsgatan.

Efter maten gick vi till Kungsträdgården, vandrade runt till Gamla stan, Drottninggatan, gick in i massa affären och till slut kom vi till bilen.

Efter en briljant idé från min sida bär det av mot Skogskyrkogården där jag tror att jag äntligen ska få se Greta Garbos grav(nåt dille jag fått för mig för många år sen). Men icke då, vi kör vilse, alla utgångar är avstängda och morsan o syrran får världens fnitteranfall medan Jocke och jag blir allmänt less.


Till slut hittade vi ut med bilen och kör iväg mot Märsta.

Morsan gav mig en massage och syrran gnällde som fan över att mina fötter stinker värre än värst. Har gått i gympadojor heeela dagen.

Så när jag ligger på madrassen så får JAG världens fnitteranfall. Jag skrattar så mycket så morsan kan inte massera mig. Jag får för mig att jag låter som barnen på AFV och skrattar vidare. Herregud alltså, sminket lyckades jag kleta runt i hela ansiktet innan jag får ett papper av mamma. Tårarna sprutar som aldrig förr och magen krampar. Men faan vad jag skrattade.


1. Påfågel

2. En böghög med Lemuer

3. Timon. Me, myself and I

4. Den flygande ekorren vill bli lika lång som polaren ödlan.

5. Värsta tuppkammen apan hade. haha

6. Inbrytarkungen på Lilla Skansen

7. Den flygande ekorren trivdes på kaktusen.


 

 
 
emma

emma

14 juli 2008 00:27

jo jag får semester 25:e juli, hurraaa!:)
vad kul att ha familjen på besök, låter tokmys :)
vad kul att se alla djur på bilder, lemurerna ( dom med vita ringar på svansarna ) och timon djuren - surikaterna, såna jobbade jag med i england :) toksöta!
kram!!!

http://rockisdelicious.blogg.se

 
Elin

Elin

14 juli 2008 18:37

Va mysigt ni verkat haft :) När kommer du hit?

http://elinstorm.blogg.se

 
emsan

emsan

15 juli 2008 10:45

TACK gumman!!
Kramar!!

http://rockisdelicious.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 17 mars 2011 12:51

Tänk vad 1 år går förbi fort. Utan att man egentligen lever det. Helt otroligt att ett samtal med en främling kan rasera alla murar man byggt upp under 1 års tid. Känner att jag tagit ett lite större kliv in i vuxenlivet idag. Tagit itu med en ...

Av Pernilla - 22 februari 2011 14:27

Sen jag va sjuk sist började jag med Mivi Total. Och det har fungerat bra. Kommit igång med träningen, än en gång. Det blir tyngre och tyngre att komma igång med träningen efter varje gång man är sjuk. Tur att jag har bra vänner som peppar mig. T...

Av Pernilla - 17 december 2010 21:36

Nu va det länge sen, igen. Kommit igång med träningen sen ett par veckor tillbaka och det känns riktigt bra. Träningsvärk både från gympassen och jobbet. Leker armerare för tillfället.Snart, om exakt 4 dagar är jag i Örnsköldsvik! Fan vad jag längtar...

Av Pernilla - 14 november 2010 13:55

Världens bästa mamma kom ner med kusinen min och två av hennes vänner. Det var fullt hus här i fredags, middag i kista, öl, cider, vin sen begav sig Frida och hennes vänner till city för festandet. Mamma o jag såg lite på tv, snackade en massa oc...

Av Pernilla - 5 november 2010 13:48

Oj mina vänner va länge sen det var nu jag skrev ett inlägg. Har haft fullt upp och inte direkt varken orkat eller velat skriva nåt. På jobbet går allt superbra, trivs som satan och alla gamla konfliker är utredda. Känns otroligt skönt vill jag l...

Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards