Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg den 4 juli 2008

Av Pernilla - 4 juli 2008 19:25

Idag gick de flesta gubbar på semester.

Vi fick en presentpåse av Björn som innehöll en handduk, en vindjacka, en nyckering som ser ut som en toffel, ett spel och en t-shirt.. Och smörgåstårta med Loka serverades vid 12:30 tiden innan vi gick hemåt.


Idag va ingen bra dag för mig alls. Ännu en oturdag eller snarare otursvecka.

I onsdagskväll fick jag veta att min bil är körförbud på eftersom jag glämt besiktningen som mamma scannade o skickade över till mig för typ 2 månader sen.

Så som tur var fick jag en tid idag 15:00 i norra Uppsala. Så direkt efter jobbet bar det av dit, körde nästan vilse men ja hittade tillslut. Pärlan gick igenom dock med påpekande om att det är oljeläckage från motorn.


Igår va en riktigt slö dag för mig, kände mig i vägen o blä bara. När jag liks åkte ner på Jannes hammare på maskinen(djup grop) och började skyffla som en galning o Gripen skulle blåsa berget samtidigt och jag hade shorts, AJ! Jag skulle röra mig från ett hörn till ett annat och lyckas halka till och slå skyffelhandtaget under ögat. Lite lila färg där nu. Otrligt vackert!


Idag skulle vi flytta kablar så Janne stod nere o la till den och jag stod uppe på berget och puttade ner skiten och lyckas klämma mig. Kablarna på mitt finger(de är tunga)och en stor sten under. AJ!

Sedan skulle jag spika några små lådor till en slang som låg mitt i vägen där vi skulle bygga väg och lyckas slå mig själv med hammaren rakt på vänster tummjävel. När man slår i en spik så gör ni säkert precis som jag, ni håller i spiken först, slår lite försiktigt två slag sen håller ni fast prylarna med ena handen och drämmer på utav helvetet med andra. Jag la inte handen speciellt långt ifrån spiken tydligen så AJ som satans jävla helvetet vad ont det gjorde. Inte i 1 timme eller två heller, jag har fotrfarande ont. Blånagel here i come! Nä jag klarade mig riktigt bra faktiskt...ser så fjantigt litet ut på bilden dessutom...


Sedan sitter jag och söker lägenhet som en galning och inser till min stora fasa att jag kommer att bli ruinerad eller sitta i en äcklig sunkig 1:a i alby eller nåt äckligt. Faaaan va jag är less.

Alla dessa motgångar.



Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards