Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg under februari 2008

Av Pernilla - 7 februari 2008 11:44

I tisdags tog det slut mellan Conny och mig.

Vi hade lite olika tankar om saker och ting som resulterade i onödigt mycket tjaffs.


Conny och jag kommer fortfarande att vara vänner och vi tycker fortfarande väldigt mycket om varandra.


Just nu är jag i Övik och försöker klura ur hur jag ska göra med jobb, bostad och vars framförallt....


Så ligger det till. Ni behöver inte tycka synd om mig eller nåt sånt. Det blev som det blev och ja, det är väldigt tråkigt att det är slut men så blev det.


/Pernilla

jo

Av Pernilla - 5 februari 2008 17:55

Jag gråter blod!


Idag var sista dagen med mina dudes!

Fick med mig Kistalärlingen idag när Håkan o jag skulle finjustera...Gick skitbra!


Ville inte säga hej då men men....Vi ses alla en annan dag.


Så imorgon bär det av till Kista...Vi får väl se va fan som händer där då...


Take care

Av Pernilla - 3 februari 2008 15:32

Funderar riktigt starkt på att göra en dödskalle på vaden i år oxå innan sommaren kommer och jag har hört så mycket bra om Mr Zid hemma i Övik nu så jag blev ännu mer sugen att fixa en ny tattoo runt påsken då jag ska hem under en längre tid.


Men jag kan inte boka tid riktigt än..Måste till nya jobbet på onsdag först o prata med nya platschefen om ledighet sen kan jag ringa o boka tid och flyg.


Så här blir den nog:

Av Pernilla - 2 februari 2008 19:54


Satt i lugnan ro o kikade på tv o mumsade på lite godis då telefonen ringer i byxfickan 19:15....

"Hej, det är Simon."

Simon vem?

Och han sa att vi hade träffats för ca 6 månader sen på krogen o vi hade tydligen trevligt o käkade på Picacho i Sund....öhh?


Då ringer hemtelefonen o det ringer på mobilen o det piper i mobilen o jag blir alldeles yr, springer o letar hemtelefon medan jag har Simon i örat som försöker förklara hur var o när.....


Då är det mamma som har ringt o skickat SMS. Simon har ringt till mitt gamla hemnummer som mamma har och frågat efter en Pernilla som han tyckte var så himla trevlig och ville återuppta kontakten med...

O mamma tyckte han va så trevlig så hon förklarar snällt att jag flyttat till Stockholm och ger han mitt nummer. Men hon tycker det är konstigt att jag inte nämnt en Simon för henne o Malin för jag berättar ju ALLT för dom...


Simon var otrligt trevlig i telefon men han måste ha fått tag i fel Pernilla från Domsjö.

Kändes så himla pinsamt och förvirrande...Visst, jag har haft en hel del okända snubbar men ingen Simon....Och inte under tiden jag haft Conny.


Simom tyckte att det var enormt pinsamt att jag inte kände igen han men det behövde han verkligen inte tycka för det måste vara fel Pernilla.

Jag va ju tvungen att fråga hur den här Pernilla såg ut...Typ 1,80 och mörkhårig...hmm..Låter som Elin tyckte jag...haha...Men han var grymt full så han visste inte säkert...


Men Elin...va faan? En Simon? näää...Måste vara fel va? Du har ju mer koll på alla dessa karlar jag haft bättre än mig...:)

Saknar dig så grymt mycket nu så det är hemskt!

Ska vi tatuera oss påskveckan?Tänkte komma hem vecka 11 den helgen...21-22 nånting...Och stanna till den 30...Inget bestämt än men det blir kanske så...


Puss på er!

Av Pernilla - 2 februari 2008 15:29

Idag åkte jag till city o tänkte bara flumma runt o ta en fika med Susanne(connys syster).

Vi träffades klockan 11 vid Åhléns och började strosa o surra. Va riktigt trevligt. Svängde in i några affären och med ens så ångrade jag mig...Va faan är det för jävla mode nu för tiden??

Jag är absolut ingen tajts människa men har börjat tycka att det ser helt okey ut på vissa andra....

Men allt annat tjaffs då?


Man ska se ut som nån jäkla 60 tals nunna med kragar, knappar o krås.

Eller nån slags hippi med knalliga, groteska färgkombinationer och mönster.

Eller nå jäkla pyjamasbrallor med häng som slutar med en mudd nedanför knät...vaa faan?

Förstår helt enkelt inte.


Jag är en helt vanlig jeans t-shirt brud, kommer nog alltid att vara det.

Skönast o bekvämast enligt mig.



Av Pernilla - 1 februari 2008 13:35

Fick höra idag på mötet att jag eventuellt ska till Västberga istället..Närmare och bättre folk...låter som en dröm!

Andersén och jag ska ha ett litet möte på tisdag, ett så kallade utvecklingssamtal. Det ska bli intressant! :)


Idag har det tokats som aldrig förr. Vi är tokiga hela högen. Jag snuskig? näää, vadå hur kan dom påstå något sådant? hahaha...PorrPerny det var ett fint smeknamn på mig i skolan...haha..Ända från högstadiet tro ja till o med... :)


Jamen det är ju så roligt...Vid matbordet på restaurangen idag satt vi vid ett långbord allihopa som vanligt och käkade o surrade o Håkans röst hördes mest under meningen "..jaa, när man liks fått in den är det bara tt köra på.." Och jag höll på att garva ihjäl mig...hahah...han pratade tydligen om något helt annat än jag trodde...hahaha...


Jaa, vi har då riktigt roligt och järngänget ska samlas om Andersén får Arenan i Solna och jag hoppas verkligen att jag få ingå i det gänget. Man kan ju hoppas! Älskar att lägga rör o greja! Det roligaste, helt klart!


Nää, nu ska jag spana lite på Peabs hemsida och avanmäla mig på Kvinnligt Nätverks stormöte på måndag.


Ha en trevlig helg allesammans!

Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards