Mitt liv i ett nötskal

Direktlänk till inlägg 14 februari 2008

Ume o tack

Av Pernilla - 14 februari 2008 18:58

Idag bar det av till Ume, till min kära Elin!

Vi hade riktigt skoj, satt o snacka konstant o flummade runt på stan en sväng tills vi hamnade utanför Red Dragon Tattoo..haha..gamla minnen av en extremt skärrad Perny. Bredvid Red Dragon mumsade vi i oss en pizza som inte var den bästa direkt...Bäbisbajs...hahaha!


Fan va vi har roligt, Elin!

När jag kom hem så stod maten på bordet o jag satte mig o surrade om hur roligt Elin o jag hade i Ume...Mamma sa: jaa, att du o Elin hittade varandra är ju ganska roligt. Ni är ju så olik varandra...

Jaa, vi är olik varandra sa jag, vi kompleterar varann oxå är vi båda crazy o de e de som görnä! hihi, eller hur Elin?


En gång i livet träffar man nån som man fastnar för och som blir en vän för livet och Elin är denna nån. Vi kan vara ifrån varandra under 1 minut eller 1 år och vi har ändå lika roligt tillsammans.


Visst är vi olika men ändå lika på nåt sätt tycker jag, vet inte riktigt på vilket sätt vi är lika. Men vi kanske har samma syn på livet. Skoj helt enkelt. Varför göra livet krångligare än det är när man kan ha kul..


Jag har insett att jag är en stark person, starkare än jag trott. Att jag efter denna separation kan resa mig och flytta tillbaka till Stockholm och kämpa vidare, jag är stolt över mig själv måste jag säga.

Ibland känner man sig som en liten dyngbagge o vill bara ge upp men alla dessa underbara människor jag har runtom mig uppmuntrar mig att kämpa vidare och ge järnet och det uppskattas fruktansvärt mycket av mig.

Jag hade inte klarat detta, alla hjärtans dag helvette, flytten till Stockholm, uppbrottet mellan Conny o mig, samtalen med chefen i sthlm, alla frågor från alla personer utan ert stöd.


Elin, mamma, syster, Gripen(jobbarpolare), Mats(chefen) ni stöttar och tror på mig och det betyder allt!


Isak, Anna, mormor o morfar, kusiner, moster o alla andra ni är så underbara o ställer upp om jag vill prata och tack att ni ens erbjuder er, det betyder oerhört mycket för mig kan jag lova!!


Fan vad jag har underbara människor runtom mig! Helt fantastiskt!


Jag vet att jag kommer att klara mig tid i Stockholm galant tack vare er alla!

 
 
Elin

Elin

14 februari 2008 19:15

Du är så mycket starkare än du tror. Det var underbart idag trots bäbisbajset och jag VET att helgen blir great.
Det är faktiskt ganska otroligt att vi fann varandra men jag tror på ödet och jag tror på vår vänskap, för du är sannerligen och kommer alltid vara min bästa vän trots våra olika vägar i livet!

http://elinstorm.blogg.se

 
Mallan

Mallan

14 februari 2008 20:08

Tack:) Japp, du kommer klara det här galant och jag ska komma å hälsa på dig så ofta jag kan ;)

http://malini.blogg.se

 
Mallan

Mallan

15 februari 2008 19:01

Tack, imorgon inviger vi städskrubben;)

http://malini.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 17 mars 2011 12:51

Tänk vad 1 år går förbi fort. Utan att man egentligen lever det. Helt otroligt att ett samtal med en främling kan rasera alla murar man byggt upp under 1 års tid. Känner att jag tagit ett lite större kliv in i vuxenlivet idag. Tagit itu med en ...

Av Pernilla - 22 februari 2011 14:27

Sen jag va sjuk sist började jag med Mivi Total. Och det har fungerat bra. Kommit igång med träningen, än en gång. Det blir tyngre och tyngre att komma igång med träningen efter varje gång man är sjuk. Tur att jag har bra vänner som peppar mig. T...

Av Pernilla - 17 december 2010 21:36

Nu va det länge sen, igen. Kommit igång med träningen sen ett par veckor tillbaka och det känns riktigt bra. Träningsvärk både från gympassen och jobbet. Leker armerare för tillfället.Snart, om exakt 4 dagar är jag i Örnsköldsvik! Fan vad jag längtar...

Av Pernilla - 14 november 2010 13:55

Världens bästa mamma kom ner med kusinen min och två av hennes vänner. Det var fullt hus här i fredags, middag i kista, öl, cider, vin sen begav sig Frida och hennes vänner till city för festandet. Mamma o jag såg lite på tv, snackade en massa oc...

Av Pernilla - 5 november 2010 13:48

Oj mina vänner va länge sen det var nu jag skrev ett inlägg. Har haft fullt upp och inte direkt varken orkat eller velat skriva nåt. På jobbet går allt superbra, trivs som satan och alla gamla konfliker är utredda. Känns otroligt skönt vill jag l...

Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards