Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg under januari 2008

Av Pernilla - 17 januari 2008 18:37

Vaknade i morse med halsont....:( Inte skoj alls.

Har gått o kraksat som en galning o hostat hela dagen...

Köpte halstabletter men de glömde jag ju så klart på jobbet så jag fick pallra mig ur soffan till lilla ghetto kiosken för att köpa nya....

Fick tag på några konstiga ener...med koffein i...märker dock inget av koffeinet..:( Trötter...


Äntligen kom det...erkännandet jag väntat på..Pernilla är stark! :) haha

Skruvade en ventil igår o idag skulle vi efterdra o Gripen tog i som fan o skulle efterdra bultarna som jag dragit o det tog svärstopp...haha!

O han började gorma o skrika om att faan...Pernilla är stark iaf...

O Håkan tyckte jag va så duktig så.... Härliga gubbar!


Men sedan gjorde jag en tappe...aj aj aj...Elak Perny...

Råkade kalla Håkan för Åke...o det tog hus i helvette för Håkans del...

Han blängde på mig hela dagen.....

Sen erbjöd han mig att åka skopa ner i gropen efter jag satt igång elverket...Hade ena foten i skopan o den andra utanför....Tittade in i hytten för att kolla om Håkan fortfarande va lite putt....

O de va han...FAAN....Åkte som en galning upp o ner o fram o tillbaka i skopan tills han försökte tippa av mig...haha...


Va så jävla yr efter det där...Hatar ju karuseller som de flesta vet...O skopa är inte bättre....:(


Känner igen mig i Elins senaste blogg nu....Det är nog tystnaden som får en att knappa på tangenterna extra mycket eller nåt...:(


Ska nog ta en dusch nu...eller kanske ett bad...härligt det lät då


Kram på er allihopa!


Ps. Skicka in mitt första "prov" till Liber Hermods i söndags...Idag kom svaret....Uppdrag GVA 1

Byggfysik1: 5 av 5 rätt

Byggfysik 2: 5 1/2 av 8 rätt

Mätteknik1: 11 av 15 rätt

Mätteknik 2: 8 av 8 rätt


Och kommentaren MYCKET BRA! av min webblärare!! :) Sååå glad!

Av Pernilla - 15 januari 2008 20:19

Jag vill möta våren i Paris!


Jag vill åka till Malasia!


Jag vill ha en jäkla massa pengar så jag kan åka till...Kina o se muren....Italien o skåda all vacker arkitektur o åka till USA i flera månader på en roadtrip. Det är drömmarna de.


Vore enormt roligt.

Är så less på alla "solsemestrar" så jag kan spy...Spanien, Turkiet, Grekland osv...blääääää


Elin...Ska vi dra en sväng till USA o åka runt i 1 månad en vacker dag?

Av Pernilla - 13 januari 2008 18:04

Nu jävlar börjar mitt nya nyttigare liv.


Köpte en mixer idag..smoothies till frukost..:)


Idag serveras renskav...mums!


Detta blir en "normal" nyttigare livsändring.

Inte nån tokbantningsdynga!


Självklart kommer jag att käka nån godis o trycka i mig nån pizza men inte lika ofta som förr.


Conny o jag skulle egentligen börja träna i söndags men han är sjuk.

Så vi börjar så snart han är frisk igen. Jag har absolut ingen karaktär ibland..:( Måste ha nån att "tävla" med på nå skumt sätt. När Elin o jag tränade tillsammans på Bruks så gick det skitbra! Hälsokurser med Terese o hela köret.


O gymmet har massage oxå...det bästa!

Träningen har jag saknat grymt mycket...Har som ursäkt att jag va arbetslös o grymt deppig när jag flyttade hit...Inte bra alls. Men nu känner jag suget att få träna! Längtar!!!


kram på er!

Av Pernilla - 11 januari 2008 14:39

Jag fick vara kvar i Solna! wohoooo

Egentligen skulle en maskin o jag iväg men de finns inga jobb o nu när det är så varmt så kan man börja återställa oxå så vi fick vara kvar Patrick o jag! wohoooo Överlycklig!!


Nu ska Conny o jag åka o spana på tänkbara gym i närheten...


Trevlig helg allesammans!!

Av Pernilla - 10 januari 2008 19:14

Åhhh va less jag blir på mig själv....:(


Varför o varför bokade jag tatuerintiden så sent.....Vill göra den nu!

Sugen sugen sugen!


Imorgon får jag veta om jag blir kvar i Solna några veckor till eller om det blir nytt jobb.....Nervös som faan..Vill inte att detta jobb ska ta slut ju, alla dessa härliga människor som man lärt känna...Vill ju vara kvar med dom!


Life´s not so great all the time....


Att åka runt o byta jobbplats hit o dit är nog fan en av nackdelarna med byggbranchen...

Visst fan är det skoj att träffa nya människor o göra olika jobb men att lämna ett otroligt gäng är fan inte så skoj.


Vill gärna ha en till nu på en gång....:(


 


Av Pernilla - 4 januari 2008 13:56

Äntligen kom den dagen då mina nya stövlar från REPLAY kom!

Hur glad som helt!


Har haft problem med Scorett att få dom hit skickade, det har blivit mittförstånd osv. Men de har alltid varit otroligt trevliga!


Idag kom lappen från posten så jag drog ner till Hallunda torg på en gång för att hämta dom!


I paketet som var så vackert inslaget så låg mina älskade stövlar med en lapp som lyder: "Hej! Skickade med ett minkfett på köpet som du kan använda på stövlarna. Hoppas du blir nöjd med stövlarna & utsäkta att det dröjde lite. MVH Scorett Sofia HBH City"


Vilken härlig tjej. Hon har verkligen ansträngt sig för att detta ska ske och hon ska ha ett stort tack!!!


Vilken härlig start på helgen!! Stora kramar allihopa!


Av Pernilla - 1 januari 2008 15:02

Jag var något skepiskt mot denna nyår.

Vissa har sjuka...andra ville inte fira med oss andra osv. Så skit i allt så tyckte jag o ville käka ute o kanske bowla sen supa mig redlös eller något.

Men det blev mycket bättre än jag väntat mig!


Jag började göra i ordning mig soppa speciale som skulle vara förrätten(mormors recept)vid fyra tiden. Lasse gick inte o få tag på, han låg o sov o hans snooze funktion på mobilen hade strejk.

Men till slut så närmade sig klockan 19:00 - MATdax!


Kevin, Conny, Lasse o jag tog med oss all mat o traskade över till Eero o Mervi...Under tiden vi åt skulle baguetterna i ugnen bli klara...10-12 min. Klockrent tajmat tyckte vi alla.


Förrätten åts upp o gillades av de flesta(dock inte Lasse o Kevin)och varmrätten började ställas fram på bordet...BRÖDET FÖR HELVETTE skrek jag o flög upp ur stolen med Lasse i hasorna...

Grabbade tag i nyckeln i jackfickan...fick på mig nåns skor som visade sig vara Lasses o han tog Connys o iväg vi sprang...På vägen stötte vi tydligen på en av grannungarna som önskade oss Gott Nytt År men fick ett mmmm tillbaka medan vi försökte få upp portdörren....


Men tamejfaan blev inte brödet perfekt då..jooo! :)


Middag var en succé. Otroligt god mat och trevligt sällskap.


Sen fick vi efterätt..mumsig glass med chokladsås o toblerone o grejer...mmmmm! Då trodde jag magsäcken skulle spricka...Oxå instruerade både Lasse o jag hur man kunde ligga i soffan med kaffekopp respektive ölburk på magen utan att hålla fast det med händerna....Alla blev djupt imponderade så klart.


Kvällen fortsatte med öl o prat o lite whiskey o sånt. Rätt var det var så va klockn 23:30....Vi tog på oss kläderna som tog faan en evighet men kom ut tillslut o inväntade 12 slaget med en himla massa grannar o vänner o kanske en del ovänner...det får tiden utvisa...:)


Klockan slog 12 och det var helt plötsligt 1 januari 2008, förhoppningsvis ett bättre år än 2007.

Det delades ut kramar o pussar o lyckoönskningar, alla var glada o nöjda o det smälldes raketer så man inte såg ner till Norsborg ens...Göran hade lite problem med vissa raketer som inte ville lyfta utan smällde av på plats...Det var tråkigt...Polisen hade jättekul som hade parkerat för att få bästa utsikten över alla fyrverkerier så klart. Conny smällde av sina och då var det bara Lasses hemgjorda kvar....

Han gick o sa åt alla runt omkring o tände sedan på den jäkeln som small utav bara faan...hahaha...Vilken jävla smäll för att citera Dymanit Harry.


Det var en riktigt lyckad kväll tycker jag! Hoppas ni andra hade det minst lika bra! Stora nyårs kramar!!!


Och Kevin beslutade att sova med granngrabbarna hos Loviza så han var så himla duktig!!!


PS. Tiden på kameran stämmer INTE DS:

1:a bilden: Conny o Lasses bomb

2:a bilden: Påklädnaden som tog en evighet

3:e bilden: Lasse, Conny o Eero

4:e bilden: Kevin o Conny

5:e bilden: Lasse o jag

Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards