Mitt liv i ett nötskal

Direktlänk till inlägg 12 november 2007

Vilken dag alltså..helt otroligt!

Av Pernilla - 12 november 2007 20:11

Igår upptäckte jag, helt panikslagen att de där förbannade P-pillren var slut....Inte en enda alls..över huvudtaget...Shiiiit!

Måste man börja om då? Hur fan började man om? Var det dagen innan eller dagen efter mensen? Eller samma dag? Var helt vilse kan jag lova.


Tog reda på numret till ungdomsmottagningen igår kväll o ringde på deras telefontid som var mellan 13:00-14:00. Upptaget hela tiden...Panik åter igen...Runt 13:40 tiden då äntligen svarade snälla tanten Pia.

Jag frågade direkt hur länge dom hade öppet o hon sa till 18:00. Jag sa att pillren var helt slut o jag ska börja ta dom idag....Hon ojade sig en hel del o gick emot allt de stod för i princip....Jag var inte registrerad eller nånting...Här i Stockholm får man bara går tills den dagen man fyller 23 förklarade hon även för mig...


Jag skyndade hem, gjorde snabbmat bestående av Pytt i panna till Kevin, slevade i oss sen iväg med Kevin till Sanna o jag snabb som blixten iväg till Alby för att försöka hitta mottagningen som man aldrig varit till.


Gick igenom centrumet 2 ggr o sen sprang jag upp till Vårdcentralen o plingade på 3 ggr och hon som så snällt öppnade sedan förklarade att NEJ Ungdomsmottagningen ligger inte här...Så hon förklarade vägen o jag ilade iväg som et skållat ollon...haha...


Hittade äntligen, slet upp dörren o därinne rådde störta tystnad(som vanligt). Lite tissel o tassel bland tjortisarna.


Till slut efetr 10 minuters väntan så kom köra Pia min räddare i nöden. Hon skrev in mig o allt sånt där man gjorde när man var 16 år. Sedan var det dags för blodtrycket...Aldrig några problem med det sa jag glad i hågen att allt hade gått vägen. SKYHÖGT! Opps...Pernilla..Inte stressa!!

Så då fick jag ligga på lilla röda soffan mitt i väntrummet o sedan var allt tipp topp.


Fick 2 piller, recept på 1 år, informationslappar om mödravårdensmottagningar runt om i Sthlm...


Jaa, ett mycket lyckat besök!


Jag ligger risigt till på jobbet....

På kursen i fredags råkade jag sparka våran komiska maskinist Håkan när jag skulle rätta till mig i soffan. "Jahaa, o här har man försökt varit snäll mot dig hela tiden, Pernilla o vad får man tillbaka?" hahaha!


Idag tappade Håkan bort mobilen i maskinen...Under stolen någonstans...Det var enormt humoristiskt att de Håkan o Gripen försöka få ut den kan jag lova...Utan lycka dessutom...

Efter några timmar var det dags för fika...Då ser vi Håkan som har kört upp maskin i lutande ställning med röven i vädret fortfarande i försök att få ut mobilen...Då ringde Gripen hans mobil o letandet blev ännu mer intensivt..Då brast det för mig..Jag låg fan på backen dubbelvikt av skratt  jag kunde inte sluta...

O nå faan fick han se de oxå...Så Håkan är nu ute efter mig...Hämnd! Hjälp!


Sedan skulle han, jag o gripen jobba tillsammans dessutom...Jag stod på en stor plåt som man brukar lägga över schakten så att bilar/cyklister/gående kan passera ändå..Stora plåtar på flera ton alltså...Då började Håkan böka med plåten o jag med min enormt bra balans föll på att ligga raklång..Men jag klarade mig...


Sedan skulle jag ner i schakten för att ställa upp lasern o enda sättet ner utan att jag skulle bryta nå ben eller så var i skopan...Faan då va jag enrvös..haha...Han viftade rototilten hit o dit o jag for en som gammal handske...haha...


Jaa ni, inte fan har man tråkigt på jobbet inte med alla dessa gooa gubbar!

Längtar tills vi ska bowla o käka Julmat...:) hehe

 
 
Mallan

Mallan

12 november 2007 21:02

Ja, det är ju grymt jobbigt. Är inne på 6:e flytten nu. Än så länge trivs jag hur bra som helst, har dock bara bott några dagar. Du får komma å hälsa på nästa gång du är hemma. Jul? kram

http://malini.blogg.se

 
Emma

Emma

12 november 2007 22:55

Hahahaha, låter som att du har det förjävla roligt på ditt jobb =) Avis! Hoppas att allt är bra annars! Kramar

http://onlyfortheweak.webblogg.se

 
Malin

Malin

13 november 2007 21:32

Japp, där bor jag. Rätt centralt :) Vad skoj, då ses vi till jul nånting!

http://malini.blogg.se

 
Mallan

Mallan

14 november 2007 22:39

Jag vet, tiden går fort! På fredag gör de premiär på krogen:) Vi är gamla tanter vi nu.

http://malini.blogg.se

 
chers

chers

15 november 2007 09:43

tjoho snyggfan! nu har jag också en blogg!

http://seriously.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 17 mars 2011 12:51

Tänk vad 1 år går förbi fort. Utan att man egentligen lever det. Helt otroligt att ett samtal med en främling kan rasera alla murar man byggt upp under 1 års tid. Känner att jag tagit ett lite större kliv in i vuxenlivet idag. Tagit itu med en ...

Av Pernilla - 22 februari 2011 14:27

Sen jag va sjuk sist började jag med Mivi Total. Och det har fungerat bra. Kommit igång med träningen, än en gång. Det blir tyngre och tyngre att komma igång med träningen efter varje gång man är sjuk. Tur att jag har bra vänner som peppar mig. T...

Av Pernilla - 17 december 2010 21:36

Nu va det länge sen, igen. Kommit igång med träningen sen ett par veckor tillbaka och det känns riktigt bra. Träningsvärk både från gympassen och jobbet. Leker armerare för tillfället.Snart, om exakt 4 dagar är jag i Örnsköldsvik! Fan vad jag längtar...

Av Pernilla - 14 november 2010 13:55

Världens bästa mamma kom ner med kusinen min och två av hennes vänner. Det var fullt hus här i fredags, middag i kista, öl, cider, vin sen begav sig Frida och hennes vänner till city för festandet. Mamma o jag såg lite på tv, snackade en massa oc...

Av Pernilla - 5 november 2010 13:48

Oj mina vänner va länge sen det var nu jag skrev ett inlägg. Har haft fullt upp och inte direkt varken orkat eller velat skriva nåt. På jobbet går allt superbra, trivs som satan och alla gamla konfliker är utredda. Känns otroligt skönt vill jag l...

Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards