Mitt liv i ett nötskal

Alla inlägg under november 2009

Av Pernilla - 2 november 2009 08:47

I lördags åkte Magnus o jag till Kolmården.

Jag va eld o lågor över att få se alla djuren.

Trots att det va kallt o jag ännu inte letat fram eller köpt en ny vinterjacka så kikade solen fram ibland.



 


Detta är ingången till Tigrarna.



Noshörning

  


Tigrarna var nog det häftigaste. Man va så himla nära dom.


 


Detta är ju mina favoriter. Timon eller Surikater som de även kallas.


 


Jag har alltid tyckt om schimpanser men det chockartade mötet med schimpanserna på Kolmården

ändrade min bild av schimpanser för all framtid. Denna extremt fula apa kissade på golvet.

Sedan satt Frida och en bäbis o tittade på kisset under henne och tillslut drog bäbisapan ner

nosen i kisset och slickade. Ja ni kan ju förstå hur äckligt det va.


 


Sida vid sida. Så otroligt fina.

     


Va riktigt svårt att få en bra bild under vatten. Men delfinerna var som man trodde, busiga!


Det var en riktigt härlig lördag på Kolmården. Synd att vi missade björnarna.

Nu är man hemma o sjuk tråkigt nog.


Hur var er helg?


Av Pernilla - 1 november 2009 17:38

Du heter: Pernilla Katarina Svensson
Smeknamn: Pillan, Penis, Perny
Låt som när du är ledsen sörjer till: -

Vad tror folk om dig? Ingen aning, bryr mig ej.
Vad får du oftast komplimanger för? Mina ögon
Vad säger du för att imponera på någon? Impo va?

Hur imponerar man på dig? Genom att våga vara annorlunda.
Brukar du skratta för dig själv? haha oooo ja hela tiden.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "Jag saknar dig redan söt. Ja du gör rätt i att vara hemma o vila upp dig. Pusspusspusspuss"

Var bor du? I min alldeles egna lägenhet.
Trivs du där?  Jodå.
Äger du några Converse: nää

Brukar du bli för full: Njää, inte nu längre.
Är du allergisk mot något: Tomater.
Har du haft sex idag: Jo faktiskt.
Nästa mål i ditt liv: Bli klar med utbildningen.

Hur svarar du i mobilen: Pernilla eller Men tjeeena
Vem ringde du senast? Mamma
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att jag skulle krya på mig.
Antal timmar sömn inatt: 8 kanske..

Sov du ensam: På veckorna men inte på helgerna.
Brukar du komma i tid: Nja, ibland.
När mår du bra: När jag få träffa karln, mina vänner o släkten.
När blev du fotad senast: Förra helgen av Elin i Umeå.

Hur känner du dig nu: Helt jävla slut på. Snor i näsan, ont i halsen, kroppen värker...
Vanligaste färg på dina kläder: Svart
Vad tycker du om dina fötter: Jättesöta men luktar illa.
Vad saknar du: Karln som borde ta hand om mig nu inte vara på jobbet.

Hade du en bra kväll igår: Jaaa verkligen.
Favoritdryck på morgonen: Vatten o kaffe
Rakar du benen: Inte på vintern. Jobbar ju ute.
När brukar du oftast gå och lägga dig: Mellan 21-22 på vardagarna. Kliver ju ändå upp 5..

Är du blyg? Ibland faktiskt.
Sysslar du med någon idrott: Njää, dåligt me de.
Vill du hellre ha mail än brev: Hellre brev.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Hrmm..kanske de..
Har du spytt offentligt: Ja många gånger, tyvärr.

Är du nöjd med ditt liv: Ja men jag vill resa mer.
Är du bortskämd: Ja med vissa saker.
Vad gör du i morgon: Ligger hemma o tycker synd om mig själv.
Vad är det värsta du vet? Falska människor, besserwissers.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? För mkt konstigt nog.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? -
Vad längtar du till? Till helgen då Magnus kommer till mig. Och Syrran o Elin kommer oxå o vi ska se Pink!
Har du bra vänner och äkta vänskap? Jajamen!!

Vad använder du för shampoo? Loréal
Vad är det finaste du fått? Kärlek
Hur gammal är du: 24 men kroppen är nog äldre..
Du samlar på: -
Gröna eller röda äppeln: Båda är goda.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: mamma.
Gillar du golf: Vill prova.
Vilken tid gick du upp idag: alldeles för sent.
Har du sovit i din egna säng inatt: nej
Har du strumpor på dig nu: jaa

Är det okej att gråta: Absolut, ventilera!
När grät du senast: Igår till "The Proposal" kom en tår.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Köpa en ny bil o resa.
Bär du glasögon eller linser: Har glasögon men de ligger i nån låda..

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej nej
När går du upp ur sängen en helgmorgon: Äter jag frukost omedelbart.
Vill du gifta dig: Ja men inte i en kyrka.
Vill du ha barn: Ja i framtiden.

Solar du ofta: Ibland.
Är du bra på att laga mat: Nja, lyckas ibland.
Är du flygrädd: nä verkligen inte.
Hur vig är du: Hyffsat faktiskt.

Är du musikalisk? sjunger i bilen.
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten.
Tror du på ett liv efter döden: Vet faktiskt inte..
Tycker du om sushi: Aldrig provat.

Vad äter du helst när du ser på film: Popcorn o guacamole
Bor dina föräldrar tillsammans: nej som tur är.
Har du tandläkarskräck: ooooo jaa!
Har du någon gång gråtit dej till sömns: alldeles för ofta.
Biter du på naglarna: ibland..


Tog denna från Cherstins blogg.


Presentation

Omröstning

Musikstil?
 Rock
 Pop
 Rnb
 Punk

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards